دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
رضا رحمانی در مازندران/
قطعه‌سازان مازندران مشکلات خود را به اطلاع وزیر صمت رساندند
وزیر صنعت، معدن و تجارت که سفری دو روزه به استان مازندران داشت؛ پنج‌شنبه شب در جمع صنعتگران این استان به‌ویژه قطعه‌سازان و صنایع مرتبط با خودرو قرار گرفت و پای مشکلات آنها نشست.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران پنج‌شنبه شب با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

این نشست که پیش از آن با برنامه‌های فشرده‌ای همراه بود سبب شد که با تاخیر 70 دقیقه‌ای آغاز شود و حدود ساعت 23 و در حالیکه صحبت‌های بسیاری باقی مانده بود؛ به پایان رسید و یا بهتر بگوییم به پایان رساندند!

یکی از مطالب مهم این جلسه بحث مشکلات قطعه‌سازان بود و عنوان شد که مازندران در بین 31 استان براساس میزان تولیدات قطعات خودرو رتبه چهارم را دارد اما با کاهش تولید خودرو در شرکت سایپا و ایران خودرو مشکلاتی برای این واحدها وارد شده است، مسائلی که در اختیارات استان بوده انجام شده است اما برخی دیگر به وزارت صمت مربوط است.

در دستور نخست جلسه، ابتدا آقای بازیار رییس شرکت قطعه‌سازی خودرو ایلیا(گروه صنعتی سپهر ایلیا) گفت: در حال حاضر وضعیت مطالبات ما 16 ماهه است که شرکت را تحت فشار قرار داده است. با توجه به وضعیت آن فعلا توان خرید دین را نداریم.

این فعال اقتصادی بیان کرد: ما به‌زودی متوقف می‌شویم و تا آخر ماه این اتفاق برای ما می‌افتد، دارایی فشار می‌آورد که ارزش افزوده را پرداخت کنید در صورتی که شرکت مطالبات خود را از خودروسازی دریافت نکرده است.

"برای کمک به رفع موانع، تقسیط 10 ماهه صورت گرفته اما با شرایط فعلی امیدی به نگهداری این واحد نیست و نمی‌دانم آیا آقای وزیر، شرکتی با مطالبات 16 ماهه شنیده است"؟

قطعه‌سازان مازندران مشکلات خود را به اطلاع وزیر صمت رساندند

*** مختاری مدیرعامل شرکت پلیمر طبرستان تولیدکننده قطعات پلیمری اظهار داشت: این شرکت در لیست 5 قطعه‌ساز برتر کشور قرار دارد، در شرایط فعلی حقوق معوقه زیادی داریم. ما باید پولی دریافت کنیم که مواد اولیه بخریم، در درجه اول باید حقوق کارکنان را پرداخت کنیم و در کنار آن مسائل بیمه و دارایی را هم داریم.

*** گروه صنعتی اندیشه نیز اعلام کرده است که با مشکل مطالبات روبروست و سبب شده تا ادامه فعالیت‌های این شرکت با مشکل مواجه شود.

همچنین نماینده این شرکت اظهار داشت: تولید خودرو زیان‌آور است، اگر خودرو به نرخ حقیقی فروخته شود مشکلی نداریم، کمتر با مشکل تحریم مواجه‌ایم؛ اکنون شرکت ما با شرکت‌های مختلف کار می‌کند اما مشکل تحریم داخلی داریم که یکی به دلیل زیان‌ده بودن نرخ ارز محاسباتی است.

دوم اینکه بانک مرکزی گشایش‌ها را تعیین نکرده است و اگر بانک مرکزی این گشایش‌ها را تعیین نکند تا چند هفته دیگر کار را تعطیل می‌کنیم. سوم اینکه مشکل ما در وزارتخانه گیر کرده است.

قطعه‌سازان مازندران مشکلات خود را به اطلاع وزیر صمت رساندند

*** ولیزاده فعال کشاورزی: سهمیه 5 هزار تنی سبوس به مازندران اختصاص یابد.

*** رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران بیان کرد: گویا یک سیاست ضد اشتغال ایجاد شده و اگر بانک‌ها به واحدها نقدینگی تزریق نکنند از بین می‌روند.

پیرزاده اظهار داشت: خوشبختانه در مرکز استان با سیاست‌های استاندار، افزایش قیمت در کالاهای اساسی نداشتیم. در حال حاضر، مشکل بنزین را داریم که رانندگان تحت فشار هستند. اگر مدیریت شود می‌توانیم کنترل کنیم.

*** عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: در حوزه کسب و کار قانون داریم اما اجرای قانون را نداریم، مشکل در سه حوزه بانک، تامین اجتماعی(بیمه) و مالیات ست.

وی افزود: به نظر می‌رسد این موضوع باید یک جایی تمام شود، اگر قانون اجرا شود خیلی از مشکلات حل می‌شود.

قطعه‌سازان مازندران مشکلات خود را به اطلاع وزیر صمت رساندند

*** علی نجفی نماینده بابل نیز در این نشست اظهار کرد:  صادرات سبب رونق تولید است و اکنون مسئله اصلی ما در کشور مسئله خارجی است که بخشی به سیاست خارجی بازمی‌گردد.

وی با اشاره به الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از استاندار مازندران خواست که یک تیم ویژه برای این ظرفیت بی‌بدیل تشکیل شود.

نجفی درباره پیدایش شهرک‌های صنعتی معتقد است که باید در خصوص این شهرک‌ها و فعالیت‌های آنها طرحی نو دراندازیم تا تقویت شوند.

قطعه‌سازان مازندران مشکلات خود را به اطلاع وزیر صمت رساندند

وی همچنین مطالبی در خصوص تخلیط برنج و معدن گلیران در بابل بیان کرد و خواستار نشست جداگانه‌ای برای این موضوعات شد.

***  عبدالله رضیان نماینده قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی و جویبار با تقدیر از حضور وزیر صمت در مازندران اظهار کرد: نیاز به توجه بیشتر در حوزه کشاورزی به ویژه برنج داریم، اکنون با توجه قیمت تمام‌شده باید تسهیلات ویژه‌ای در برنج صورت بگیرد.

وی در خصوص مرکبات با اشاره به تولید بیش از 2 میلیون تن مرکبات در مازندران گفت: قیمت مشخص شده است اما خریداری شروع نشده است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مازندران رتبه دوم را در صنعت قطعه‌سازی دارد، گفت: باتوجه به سخنان قطعه‌سازان، تامین نقدینگی نیاز به نظر ریاست جمهوری دارد تا با نگاه ایشان، مشکل از طریق بانک مرکزی حل شود.

قطعه‌سازان مازندران مشکلات خود را به اطلاع وزیر صمت رساندند

*** استاندار مازندران در خصوص واگذاری اراضی بانک زمین جهت کشاورزی در شرق مازندران صحبت کرد که یکی از کارشناسان اعلام کرد: واگذاری 19 هزار هکتار از اراضی شرق مازندران به بخش کشاورزی دارای مشکلات حقوقی است.

وی تصریح کرد: 12 هزار هکتار برای میانکاله بود که به بازگشت داده شد و 3 هزار هکتار هم از منابع ملی است و مشکل حقوقی دارد. هرگونه واگذاری این اراضی اشکال قانونی است. در شورای حفظ بیت المال استان نیز مطرح است و اکنون جهاد کشاورزی باید مشکل را حل کند.

احمد حسین‌زادگان در ادامه سخنان خود با اشاره به فصل برداشت و توزیع مرکبات گفت: به نظر می‌رسد تنها جایی که مرکبات آن تنظیم بازار نداشته، مازندران است؛ 10 سال است که در رقم هزار و اندی مانده‌ایم، اگر بتوانیم در تنظیم بازار به سود کشاورز کار کنیم بسیاری از گلایه‌مندی‌ها برطرف می‌شود.

قطعه‌سازان مازندران مشکلات خود را به اطلاع وزیر صمت رساندند

استاندار مازندران گفت: مرکبات مازندران نباید زمین بخورد. پایانه صادراتی روماک فرصت خوبی است و با راه‌اندازی آن می توانیم تنظیم عرضه را داشته باشیم و مدیریت کنیم.

حسین‌زادگان در پایان با اشاره به افزایش نرخ بنزین از وزیر صمت خواست تا تدابیر به شکلی باشد که با افزایش قیمت‌ها در بخش حمل و نقل مواجه نشویم و کمبود لاستیک نیز برطرف شود.

*** به گزارش آوای خزر، در این نشست رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت که پای صحبت‌های قطعه‌سازان نشسته بود، از آنها خواست تا همچنان میدان‌داری کنند، او از بانک‌ها خواست تا بهانه‌هایی چون نسبت سپرده به تسهیلات را کنار بگذارند و در این شرایط به کمک واحدهای تولیدی فعال بپردازند.

وزیر صمت از مدیر یکی از شرکت‌ها که اعلام کرده بود تعدیل نیرو خواهد داشت؛ خواست تا کارگران را از کار بیکار نکند. دولت نیز مساعدت خواهد کرد.

همچنین مقرر شد مشکلات عنوان‌شده در نشست و راهکارها و مطالبات صنعتگران در اختیار وزارت صمت قرار بگیرد و پیرو این نشست در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار