دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
رئیس ستاد انتخابات مازندران اعلام کرد
رئیس ستاد انتخابات مازندران با یادآوری اینکه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 39.2 درصد از داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه مازندران رد صلاحیت شده بودند، بر ورود آگاهانه و کارشناسانه‌ی کاندیداها به صحنه انتخابات تاکید کرد.وی همچنین اعلام کرد که در روز نخست ثبت‌نام داوطلبان دوره یازدهم مجلس، افرادی ثبت‌نام کردند که سابقه قبلی در این حوزه نداشتند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، امروز 10 آذرماه روز نخست ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است، به گفته حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات مازندران، از ساعت 8 صبح تا 17 امروز، 21 نفر در 9 حوزه انتخابیه این استان ثبت‌نام کردند که بیشترین آن با 5 نفر در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی بودند.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار می‌دارد: 4 نفر در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس، کلاردشت، در حوزه‌های بابل، بهشهر نکا گلوگاه و تنکابن رامسر عباس‌آباد، و آمل هر کدام 2 نفر، در حوزه ساری و میاندرود 4 نفر و در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی نیز 5 نفر داوطلب شدند.

 رئیس ستاد انتخابات مازندران این را هم گفت که این افراد دارای مشاغل آزاد، استاد دانشگاه، بازنشسته، کارمند، پزشک و سایر موارد بودند و یک نفر نیز بیکار است!

"19  نفر از داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد، یک نفر دکتری و یک نفر نیز با مدرک حوزوی مشارکت داشتند و تمامی این افراد بدون سابقه نمایندگی هستند".

این مسئول رعایت قانون از سوی همه کاندیداهایی که ثبت‌نام کردند و آنهایی که قصد دارند ثبت‌نام کنند را خواستار شد و تاکید دارد که کاندیداها اولا با آگاهی و کارشناسی وارد صحنه انتخابات شوند، در فضای سالم رقابت، ایده‌ها و برنامه‌های خود را بیان کنند تا زمینه را برای گزینش آگاهانه مردم فراهم آوردند، ماحصل این شرایط آن است که یک مجلس قوی، کارشناس و اثرگذار داشته باشیم.

حسن‌نژاد از رسانه‌ها نیز خواست تا به ایجاد این فضای سالم کمک کنند، با آگاهی‌بخشی به جامعه، زمینه مشارکت حداکثری افراد در انتخابات را رقم بزنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به عملکرد انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در این استان اعلام کرد: در دوره دهم، 306 داوطلب نمایندگی مجلس داشتیم که 281 نفر مرد و 25 نفر زن بودند. 13 نفر کارشناسی، 217 نفر کارشناسی ارشد، 74 نفر دکتری و 2 نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی بودند. سن داوطلبان نیز در کمترین میزان یعنی 30 تا 35 سال، 48 نفر و در بیشترین میزان یعنی 70 به بالا 2 نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران می‌گوید: در مرحله اول از دوره دهم، 36 کاندیدا از سوی هیأت اجرایی فاقد صلاحیت بودند، با بررسی‌های هیأت نظارت بر انتخابات، 90 نفر احراز نشدند و از سوی شورای نگهبان نیز 120 نفر فاقد صلاحیت بودند. 143 نفر تایید صلاحیت شدند. 42 نفر انصراف دادند.

"بیشترین و کمترین داوطلب نمایندگی مجلس دهم در مازندران را به‌ترتیب در بابل با 54 شرکت‌کننده و در حوزه انتخابیه محمودآباد و نور با 22 نفر داشتیم. حدود 2 میلیون و 235 هزار نفر واجد شرایط رأی بودند و حدود 1 میلیون و 623 هزار نفر در انتخابات شرکت کردند".

رد صلاحیت 39.2 درصد از داوطلبان دوره دهم مجلس در مازندران/ روز نخست ثبت‌نام داوطلبان مجلس خالی از سابقه‌دارها!

وی می‌افزاید: در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران، 3 هزار و 48 شعبه اخذ رأی برقرار بود. طی 10 دوره قبلی، متوسط مشارکت مردم مازندران 61 درصد و کمترین مشارکت 51 درصد بوده است.  

حسن‌نژاد در پایان بار دیگر بر انتخابات سالم تاکید کرد و گفت: با هرگونه تبلیغات دولتی برای کاندیداها، یا تبلیغات نادرست از سوی داوطلبان برخورد قانونی می‌شود.

* دستور وزیر کشور درباره زمان آغاز و پایان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس

به گزارش آوای خزر، متن کامل دستور وزیر کشور که ساعت 8 صبح امروز یک‌شنبه خطاب به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور صادر شد، بدین شرح است:

"انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه مورخ 10 آذر ماه 98 همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می‌گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان 7 روز است که تا پایان روز شنبه مورخ 16 آذر 98 ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ 2 اسفند 98 در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.

با عنایت به اینکه هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیئت‌های اجرایی حوزه های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه مورخ 10 آذر ماه 98 حداکثر در مدت 6 روز تشکیل شوند، مقتضی است، بر اساس مواد 31، 32 و 33 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرمهای آن در چارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه های صادره نسبت به تشکیل هیئت اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام نمایند.

این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می گردد، بنابراین لازم است در اجرای ماده 9 آیین نامه وصول آن را بر اساس فرم شماره 4 آیین نامه اجرایی از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایند.

عبدالرضا رحمانی فضلی"

اخبار مازندران 

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار