دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران:
طرح‌های توسعه‌اي باید براساس توان اکولوژیکی باشد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیر شورای برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای باید براساس توان اکولوژیکی باشد، تاکید کرد: هيچ كسي حق ندارد خارج از ضوابط فعلي، طرح‌هاي توسعه‌اي را عملياتي كند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، چهاردهمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان مازندران به مدیریت حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.  

در بخشی از برنامه این نشست، اجراي 4 طرح هادي روستايي شامل سنگ تجن، سيدعلي­كياسلطان، چالي و مقام مطرح شد و با  اكثريث آرای اعضا به تصويب رسيد.

همچنین عباسعلی نجفی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به ارائه گزارشی از پيشنهادات كارگروه تخصصي زيربنايي، توسعه روستايي، عشايري و  شهري و آمايش سرزمين و محيط زيست‏ استان پرداخت.

بررسی توان اکولوژیک یا بوم‌شناسی یعنی مجموعه تاثیراتی که موجود زنده و محیط زیست بر روی یکدیگر دارند؛ از دیگر مواردی بود که در نشست شورای برنامه‌ریزی استان عنوان شد و در این زمینه دبیر نشست با اذعان به اینکه توسعه­ مناسب در صورت بهره‌برداری بهینه از پتانسيل­‌ها و قابليت­‌هاي سرزمینی محقق می‌شود، بیان داشت: تمامی کاربری‌هایی که در یک منطقه انجام می‌شود؛ یعنی پیش از هرگونه فعالیت و دخالت در اراضی جهت هر منظوری، باید ابتدا بوم‌شناسی درباره آن صورت بگیرد تا در ادامه مسیر با چالش‌های زیست‌محیطی و مشکلات حقوقی مواجه نشود.

طرح‌های توسعه‌اي باید براساس توان اکولوژیکی باشد

مفید غلامی‌راد با اشاره به اسناد بالادستي است كه نقشه راه توسعه محسوب می‌شود، اعلام می‌دارد که در گذشته، کاربری‌هایی که صورت گرفت و جانمایی‌های تعیین‌شده مطابق با توان اكولوژيكي مازندران نبوده است و به همین دلیل در میانه راه یا در پایان مسیر با چالش‌های عدیده‌ای روبرو شدیم و نظیر آن را در بسیاری از پروژه‌های حوزه راه، ساختمان‌سازی، کشاورزی و کاربری اراضی می‌بینیم که مغایر با بوم‌شناسی بوده و محیط زیست و منابع ملی را به چالش کشیده است.

وی تاکید کرد که هيچ كسي حق ندارد خارج از ضوابط فعلي، طرح‌هاي توسعه‌اي را عملياتي كند.

غلامی راد همچنین اعلام کرد که تراکم جمعیت در دشت و جلگه بسیار زیاد بوده و لازم است که جمعیت به دشت‌های بالادست مانند کلاردشت، لاشک، فریم و بابلكنار سوق داده شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران بیان کرد: موضوع بوم‌شناسی از آن جهت حائز اهمیت است که تأثیرات مثبت و منفی خود را هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت نشان می‌دهد زیرا به طور مستقیم با حیات انسان و طبیعت در ارتباط است و هرنوع جانمایی و کاربری منفی که در هر گوشه‌ای از استان اتفاق بیفتد؛ تاثیر خود را در کمترین زمان نمایان خواهد ساخت، لذا از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در حوزه راه و شهرسازی، کشاورزی، it و محیط زیست خواست که این مهم را مورد عنایت ویژه قرار دهند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار