دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
نماینده مجلس نهم با بیان اینکه مجلس فعلی اگر همت کند باید در طرح بنزینی دولت تغییر ایجاد کند، تصریح کرد: در غیر این‌صورت، قطعاً مجلس آینده طرح دقیقی خواهد داد و این رویه غلط را پایان خواهد داد.

به گزارش آوای خزر، نشست بررسی و تحلیل واقعیت‌های افزایش قیمت بنزین با عنوان «روایت تلخ بنزین» با حضور علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس، سیّد نظام‌الدین موسوی، کارشناس رسانه و محمّدجواد عامری، کارشناس مسائل انرژی، صبح امروز (دوشنبه ۱۸ آذر) در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این نشست، زاکانی ریشه اتفاقات پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را ناکارآمدی دولت دانست و گفت: اساساً دولت از مشکلات کشور درک درستی ندارد. همچنین درک درستی از خواسته‌های مردم و نیاز جامعه ندارد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی شاهد مجلسی هستیم که همراه  دولت است.

نماینده سابق تهران با بیان اینکه ناکارآمدی دولت در شش سال اخیر آسیب‌هایی به کشور وارد کرده و کشور را با خسران عظیم مواجه کرده، اظهار داشت: شعار دولت، تدبیر بود امّا در تاریخ انقلاب،  بی‌تدبیرتر، ناکارآمدتر و ناامیدتر از دولت فعلی نداشته‌ایم. مجلس هم نتوانسته برای چنین دولتی ریل‌گذاری کند و از عهده نظارت دقیق هم برنیامده است.

زاکانی، عذرخواهی دولت و مجلس از مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: دولت و مجلس باید مسیری را طی کنند که بر پایه دانش و عقلانیت و اتکا به ظرفیت‌های درونی کشور باشد.

وی با بیان اینکه تصمیم غلط بنزینی، تنها اشتباه دولت نبوده و یک رویه است، به طرح نظام سلامت و سیاست خارجه دولت اشاره کرد و افزود: از طرفی، ما رهبری داریم که از تدبیر و حکمت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، همچنین مردمی که در صحنه هستند و خیل کثیر متخصصینی که در کشور هستند.

 نماینده سابق تهران ادامه داد: با وجود این ظرفیت‌ها ما گرفتار دولتی پیر و خسته هستیم که از جهات مختلف دچار فلج مغزی است و وقتی این فلج، در پیکر سالمی رخ دهد، کل پیکر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

زاکانی با بیان اینکه مجلس فعلی اگر همت کند باید در طرح بنزینی دولت تغییر ایجاد کند و این سرمایه خدادادی را عادلانه تقسیم کند، تصریح کرد: درغیر این‌صورت، قطعاً مجلس آینده طرح دقیقی خواهد داد و این رویه غلط را پایان خواهد داد. رویه‌ای که بیشتر کسانی مورد توجه هستند که هم برخوردار هستند هم مورد توجه دولت هستند.

ادامه دارد ...

انتهای پیام /2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار