دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
در حاشیه همایش "صنعت پوشاک؛ امروز و فردا " ؛
نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی گفت: از سال گذشته تاکنون تنها ۱۰۰ میلیون دلار از کل قاچاق پوشاک کاهش یافته که با توجه به دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار قاچاق پوشاک رقم قابل توجهی نیست.

به گزارش آوای خزر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ بهرام شهریاری در حاشیه همایش "صنعت پوشاک؛ امروز و فردا " گفت: از سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت‌های بسیار موثری برای جلوگیری از قاچاق پوشاک انجام داده است، اما بر اساس آمار‌های ستاد، قاچاق بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری پوشاک طی یک سال گذشته تنها ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته که این نشان از فعالیت قاچاقچیان در این بازار است، فعالیتی که باعث می‌شود سود این بازار تنها به جیب عده‌ای معدود و سودجو برود.
عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همین نشست ضمن اعلام آمادگی ستاد برای همکاری‌های بیشتر در زمینه مبارزه با قاچاق پوشاک گفت: ما در سال گذشته فعالیت‌های بسیار جدی را در زمینه مبارزه با قاچاق پوشاک انجام دادیم که خود تولیدکننده‌ها نیز از آن اطلاع دارند برای مثال جلوگیری کردن از فعالیت نشان‌های بدون مجوز باعث شد تا بیش از ۶ هزار متر مربع از فضا‌های مجتمع‌های تجاری در اختیار تولید کننده‌های داخلی قرار بگیرد.
وی ادامه داد: البته ما آمار‌هایی را که بعضی تولید کنندگان در این نشست درباره حجم قاچاق پوشاک اعلام می‌کنند قبول نداریم و دوستان باید منتظر اعلام آمار از دستگاه‌های ذیربط باشند، اما مشخص است که قاچاق پوشاک دست و پای تولیدکنندگان را بسته و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم تمامی تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها خواهد کرد.
هندیانی افزود: در همین جهت بر اساس دستور ریاست جمهوری قرار است تا انتهای سال با اجرای طرح اشتراک گذاری سامانه‌های اطلاعاتی در دستگاه‌های مختلف در بسیاری از حوزه‌ها از جمله پوشاک جلوی قاچاق گرفته شود و ما می‌توانیم ادعا کنیم که پس از اجرای این طرح مشکل قاچاق پوشاک تا حد بسیار زیادی حل خواهد شد.
صنعت پوشاک جزء معدود صنایعی است که می‌تواند با حداقل هزینه اشتغال آفرینی کند و در حال حاضر با در اختیار داشتن بیش از ۶۰۰ هزار اشتغال مستقیم امکان این را دارد که با حداقل حمایت اشتغال خود را به یک میلیون برساند.

مجید افتخاری عضو اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک نیز گفت: شرایط کشور به گفته رهبر معظم انقلاب شرایط جنگ اقتصادی است و در جنگ اقتصادی باید راه‌های تولید باز باشد و تولیدکنندگان با نهایت قدرت به فعالیت خود ادامه دهند تا هم بازار‌های صادراتی را در دست بگیرند و هم با افزایش اشتغال و تولید جایگزین صادرات نفتی مناسبی برای کشور فراهم کنند.
وی افزود: در جنگ تحمیلی به دلیل شرایط جنگی که در کشور وجود داشت به هیچ وجه مهمات در گمرک معطل نمی‌ماند تا دست رزمنده‌ها خالی بماند، در حال حاضر هم با توجه به جنگ اقتصادی که کشور درگیر آن است باید مواد اولیه به خط مقدم این جنگ که تولیدکننده‌ها هستند به موقع برسد که متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.
وی افزود: پوشاک برای اینکه بتواند به بازار‌های صادراتی وارد شود باید کیفیت خود را در حد کالا‌های صادراتی بالا ببرد و برای این کار به مواد اولیه با کیفیت نیاز دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل سوء مدیریت در سال‌های اخیر در کشور تولید نمی‌شود.
افتخاری ادامه داد: ما مشکلی برای واردات این کالا‌ها نداریم، اما مشکل بزرگ گمرک خودمان است که با بروکراسی اداری پیچیده و طولانی خود باعث می‌شود تا مواد اولیه مدت زمان بسیار زیادی در انبار‌های گمرک معطل بماند، در حالی که دست تولیدکننده‌ها برای تولید خالی است.

یکی دیگر از تولید کنندگان گفت: واردات پارچه به صورت رسمی برای تولید کننده کیلویی ۱۲ هزار تومان تمام می‌شود، اما تولیدکننده‌ها هنوز ترجیح می‌دهند بخشی از مواد اولیه خود را از بازار آزاد که احتمالاً از طریق قاچاق وارد کشور شده تامین کنند در حالی که به این ترتیب باید کیلویی ۲۵ هزار تومان برای آن هزینه کنند و دلیل آن این است که ترخیص کالا برای تولید کننده‌ها از گمرک به قدری مشکل است که گاهی ممکن است ماه‌ها یک کالا در گمرک باقی بماند و باعث بشود که دست تولید کننده برای تولید خالی باشد.
تولید کننده دیگری در این نشست ضمن تایید صحبت‌های دیگران درباره مشکل ترخیص مواد اولیه از گمرک افزود: مشکل جدی دیگر تولید کننده‌های داخلی برای کاهش قیمت‌ها نبوده راهکاری مناسب برای ارائه محصول به مشتری است، برای مثال ما تولید کننده‌ای داریم که یک دست کت و شلوار با کیفیت را به قیمت ۷۰۰ هزار تومان تولید می‌کند، اما محصول خود را به قیمت ۳ میلیون تومان به فروش می‌رساند چرا که حداقل یک و نیم میلیون تومان از قیمت هر کت و شلوار او برای اجاره مغازه‌ای که در آن کار می‌کند پرداخت می‌شود و تولید کننده‌ها برای ارائه محصول خود با قیمت پایین‌تر نیاز به حمایت جدی دارند تا بتوانند در مراکز خریدی که به قول معروف پاخور دارند با قیمت پایین‌تر مغازه اجاره کند.

انتهای پیام/2000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار