دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
معاون استاندار مازندران خبرداد
افزایش قیمت بنزین اقدام خردمندانه‌ای بود/ انصراف 25 نامزد نمایندگی مجلس در مازندران
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به دو موضوع روز یعنی افزایش بنزین و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دولت در کنار افزایش قیمت بنزین فرصتی فراهم کرد تا کسری بودجه تامین شود، اقدام خردمندانه‌ای بوده است. درباره انتخابات نیز تاکنون 25 نامزد نمایندگی در مازندران انصراف دادند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، حسین حسن‌نژاد صبح امروز در نشست شورای اطلاع‌رسانی مازندران با بیان اینکه رسانه‌ها فرصت خوبی هستند تا مطالبات مردم به مدیران انتقال یافته و در کنار آن پاسخ مدیران به افکار عمومی برسد، افزود: با این کار فرصت جدی جهت افزایش مشارکت جدی در جامعه پیش می‌آید.

وی درباره موضوع سوخت و انتقاداتی که ممکن است درباره آن از سوی افکار عمومی باشد، بیان کرد: برخی از افراد به صراحت اعلام کردند که ای کاش پیش از طرح، اطلاع‌رسانی می‌شد، اما ملاحظاتی وجود داشت و این نبود که دولت برنامه‌ای نداشت و یا مردم را نامحرم می‌دانسته؛ اکنون ما از چگونگی اطلاع‌رسانی و اجرای طرح افزایش بنزین یک فاصله یکماهه گرفته‌ایم و باید درباره محاسن و ایراداتی که بر خودِ طرح وارد است، مطالب عنوان شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخی از یارانه‌ها مستقیم و برخی پنهان است، اظهار داشت: این اقدام(افزایش بنزین)برای برابری و توانمندسازی منابع انسانی و فرصت‌های توسعه در یک کشور است و قاعدتا دولت‌ها در حوزه درمان و آموزش در همه جهان یارانه پرداخت می‌کنند زیرا سبب توانمندسازی نیروی انسانی می‌شود و این عامل نیز سبب توسعه همگانی خواهد شد.

حسن‌نژاد بیان کرد: یارانه باید به کاهش فاصله طبقاتی کمک می‌کرد. 50 درصد جمعیت کشور دارای خودرو هستند، در روش قبلی دهک‌های بالای جامعه یارانه می‌گرفتند و بنابراین باید براساس اصل عدالت پرداخت صورت می‌گرفت، در نتیجه با تصمیمی که در سطح کلان اتخاذ شد؛ افزایش قیمت بنزین صورت گرفت؛ از طرفی فرهنگ سفرهای ضروری و کاهش ترددهای غیرضرور باید از این نظر صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در غرب کشور قاچاق مواد سوختی را داشتیم(بنزین و گازوئیل)، افزود: قاچاق کالا با مدل‌های علمی و هزینه‌ی کم قابل حل است و با بگیر و ببند نمی‌شود کاری از پیش برد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: مابه‌التفاوت پولی که اکنون پرداخت می‌شود در خزانه می‌رود و بین مجموعه 60 میلیونی که باید ماهانه یارانه به آنها پرداخت شود، توزیع می‌شود، قبلا از نظام استقراض یا تامین از سایر محل‌ها بوده است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه همه درآمدهای حاصل از افزایش بنزین در قالب کمک‌های یارانه‌ای باید به 60 میلیون یارانه‌بگیر پرداخت شود، افزود: الان دولت کسری بودجه دارد و قاعدتا باید به‌گونه‌ای تامین شود، و بین هزینه‌ها و درآمدهای سالانه دولت باید بالانسی صورت بگیرد تا دولت به تعهدات خود عمل کند که چند راه در این زمینه وجود دارد؛ یکی صرفه‌جویی است، دیگری خلق پول و دیگری نیز افزایش قیمت خدمات است که یکی از آنها بنزین بوده است.

"اگر دولت در کنار افزایش قیمت بنزین فرصتی فراهم کرد تا کسری بودجه تامین شود، اقدام خردمندانه‌ای است و گرنه باید خلق پول می‌کرد که مشکلات خاص خود را دارد".

افزایش قیمت بنزین اقدام خرمندانه‌ای بود/ انصراف 25 نامزد نمایندگی مجلس در مازندران

* انصراف 25 نفر از نامزدی نمایندگی مجلس در مازندران

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 418 نفر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه مازندران شرکت کردند این رشد را 37 درصد اعلام و بیان کرد: 78 درصد نامزدها کارشناسی ارشد، 50 درصد کارمند، همچنین 64 درصد این آمار، 30 تا 50 سال یعنی جوان هستند. 26 نفر از نامزدهای انتخابات نیز از بانوان هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: 7 نفر از حوزه انتخابیه ساری، 3 نفر از حوزه نور، یک نفر از حوزه قائمشهر، 4 نفر از حوزه تنکابن، یک نفر از حوزه بابل، 4 نفر از حوزه نوشهر، 2 نفر از حوزه بابلسر، 2 نفر از حوزه آمل و یک نفر از حوزه انتخابیه بهشهر، تاکنون انصراف دادند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها