دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
فرمانده انتظامی مازندران:
فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری افرادی که با تشکیل باندی اقدام به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی در شهرستان‌های آمل، قائمشهر، ساری و بابل کرده بودند، خبر داد. 

به گزارش آوای خزر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی  درباره جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از سوی افرادی سودجو از شهروندان در سطح شهرستان‌های مرکزی استان با استفاده از چک‌های بلامحل و مراجعه تعدادی شاکی به مرجع قضائی و انتظامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی سرانجام ماموران انتظامی کلانتری ۱۵ شهرستان بابل موفق شدند یکی از اعضای این باند کلاهبرداری را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را به همراه ۴ همدستش در شهرستان بابل دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این باند با تهیه دسته چک از شعبات مختلف بانک‌ها، برگه‌های چک خود را با امضاء شخصی به ازای دریافت درصدی از مبلغ چک به دیگران می‌فروختند و علاوه بر آن با دریافت خدمات و خرید کالا از فروشگاه‌ها و مراکز خرید و ارائه چک‌های بلامحل از متصدیان این واحدهای صنفی و شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

میرفیضی اظهار کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس تاکنون به  ۶۰۰ میلیارد و ۴۹۸ میلیون ریال کلاهبرداری از ۱۳۲ شهروند در شهرستان‌های آمل، قائمشهر، ساری، بابلسر و بابل اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: در زمان خرید و فروش اقلام و انجام معاملات از پذیرش چک‌ها و اوراق مالی فاقد اصالت و اعتماد بی جا به افراد ناشناس جدا خودداری و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار