دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
آرش؛ نمایشنامه‌ای برای
قرار بود "آرش" برای شب یلدا به‌صورت نمایش درآید اما بنا به دلایلی که کارگردان گفته است؛ به نمایشنامه‌خوانی تغییر اجرا داد.

معصومیبه گزارش آوای خزر از ساری، امشب 30 آذرماه شب یلداست. در این شب طبق یک سنت دیرینه معمولا کوچکترها به خانه بزرگترها می‌روند و یک خاطره خوشی از این دورهمی را تجربه می‌کنند.

یکی از کارگردانان مازندرانی به نام منیژه معصومی که اثری به نام آرش را برای شب را کارگردانی کرده است، می‌گوید: یلدا یک جشن کاملا ایرانی ست که معادل آن را در اروپا و آمریکا نداریم.

او یادآور می‌شود که از دیرباز جشن یلدا برای ایرانیان بسیار مهم بوده است؛ از آن زمان که نه تلویزیون بود و نه فضای مجازی. در آن زمان که خانواده‌ها کنار هم بودند و این دورهمی با روایت قصه‌ها جلوه و شکوه پیدا می‌کرد. و گاهی اوقات نقل قصه‌ها از افسانه‌های قدیم بود.

این هنرمند هنرهای نمایشی درباره نمایشنامه "آرش" اظهار می‌دارد: آرش افسانه‌ای‌ست که از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برای بچه‌ها نقل می‌شد. 

معصومی درباره انتخاب آرش برای ویژه‌برنامه شب یلدا می‌گوید: آرشی که سیاوش کسرائی آن را در اشعارش آنچنان زیبا توصیف کرده که کمتر ایرانی‌ست که آن را به ذهن نسپرده باشد، آرش به قلم مرجان فولادوند مرد نقالی‌ست که کارش باغبانی‌ست، از آنجا که تیرانداز ماهری‌ست از طرف فرماندهان انتخاب می‌شود برای حفظ مرزهای سرزمین‌مان ایران.

او می‌افزاید: انتخاب نمایش آرش به این دلیل بود که یک بار دیگر ایرانی بودن خود را به اثبات برسانم. و بگویم ایران چقدر برایمان مهم است. و این اثر یه کار تجربی‌ست از هنرجویان فرهنگ‌خانه مازندران.

این کارگردان با بیان اینکه از تمام هنرجوها، کوچک و بزرگ، زن و مرد در این نمایشنامه‌خوانی شرکت داشتند، می‌گوید: امکان اجرای صحنه به چند دلیل، اول مشکلات اقتصادی، دوم عدم سالن‌های مناسب، و سوم نداشتن وقت مناسب، برای ما ممکن نبود لذا تصمیم گرفتیم نمایشنامه‌خوانی را به جای نمایش برگزار کنیم.

معصومی در پایان بیان می‌دارد: هدف ما این بود که با نمایشنامه‌خوانی هنر نمایش را بین مردم ببریم و با آنها به مشارکت بگذاریم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار