دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران از امضای تفاهم‌نامه با خیر ارزشمند قائم‌شهری برای توسعه و تجهیز مرکز جامع توانبخشی هلال احمراستان خبرداد.

به گزارش آوای خزر به نقل از به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مجتبی اکبری با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه امضاء شده با عبدالرضا منتظری خیر نیک‌اندیش قائمشهری ایشان هر ماه مبلغ 150میلیون تومان به مدت 5 سال جهت توسعه و تجهیز مرکز جامع توانبخشی هلال احمر استان تخصیص خواهند داد، گفت: این یک نمونه کم نظیر از نظر میزان و حجم مشارکت خیرین در توسعه خدمات هلال احمر به افراد نیازمند در کشور است که امیدواریم با کمک و مساعدت مسؤولان و دستگاههای مرتبط با صدور مجوزها هرچه سریعتر شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه مزبور باشیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز جامع توانبخشی هلال احمر مازندران در تمامی زمینه‌های مرتبط با توانبخشی خدمات لازم را به بیماران تحت حاد و سایر نیازمندان ارائه خواهد داد افزود: راه‌اندازی مرکز مشاوره مددکاری، درمانگاه تخصصی، رادیولژی و سونوگرافی، گفتار درمانی، کاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی‌سنجی و کلینیک تخصصی مشاوره از جمله واحدهای تعریف شده برای مرکز جامع توانبخشی هلال احمر استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در پروسه‌ای 5ساله این مرکز به جدیدترین زیرساختهای مورد نیاز مطابق با آخرین استانداردهای توانبخشی تجهیز خواهد شد و خدمات بسیار با کیفیتی به بیماران نیازمند ارائه خواهدکرد.

اکبری با بیان اینکه تمامی منابع تخصیصی از سوی این خیر ارزشمند بصورت داوطلبی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با هیچ زبان و ادبیاتی نمی‌توان از این رویکرد داوطلبی و بشر دوستی تقدیر کرد و جمعیت هلال احمر به عنوان حلقه وصل نیاز نیازمندان به توان توانمندان عمل خواهد کرد.

وی افزود: مازندران پیشتاز مهربانی و خدمات داوطلبانه در کشور است و بارها شکوه اینگونه اقدامات در سطوح مختلف از سوی داوطلبان مهربان هلال احمر استان به منصه ظهور رسیده است.

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار