دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران، گفت: رویان نیازمند توسعه پایدار است و برای این منظور باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

به گزارش آوای خزر به نقل از فارس از شهرستان نور، سید محمد محمدی تاکامی عصر امروز در آئین تکریم و تودیع شهردار سابق و معارفه شهردار جدید رویان، اظهار کرد: رویان ظرفیت توسعه و پیشرفت را دارد و شهردار باید به اتفاق شورا یک تیم 6 نفره تشکیل و به دنبال توسعه پایدار این شهر باشد.

وی بر لزوم رعایت چند نکته در توسعه پایدار تاکید کرد و افزود: مورد توجه قرار دادن مردم و جلب رضایت آنان، تلاش برای اقتصاد پویا و رونق بازار، رعایت اصل مهم محیط زیست که نقش مهمی در توسعه پایدار دارد و همچنین برنامه‌ریزی برای جلب سرمایه‌گذار از نکات مهم در توسعه پایدار است و نباید منتظر درآمد مرسوم، ارزش افزوده و اعتبار دولتی بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران از شهردار جدید رویان خواست تا برنامه کوتاه مدت و بلند مدت و جایگاه رویان در استان، کشور و حتی بین‌الملل تعریف کند و در این راه از نخبگان، متخصصان، فرهیختگان، جوانان، پیشکسوتان و تجارب مدیران قبل استفاده و طرح مناسب تهیه کند.

این مسوول افزود: در صورت تهیه طرح مناسب و قابل دفاع که انتظارات از شهر، مردم و دستگاه‌ها در آن دیده شود، استانداری و دولت حمایت و کمک‌های لازم را می‌کند تا محقق گردد.

تاکامی در پایان خطاب به شهروندان هم گفت: دنبال ناجی و معجزه نباشید، اگر دلسوز شهر هستید همه اعم از مردم و مدیران کمک کنند تا رویان به جایگاه واقعی خود برسد.

رئیس شورای شهر رویان در این مراسم از تلاش‌های صادقانه احمد توکلی شهردار سابق قدردانی و اظهار کرد: توکلی با نظر اعضای دوره چهارم و پنجم شهر رویان به عنوان شهردار در این شهر خدمت کرد و اکنون ارتقاء گرفت که این هم موجب افتخار ماست.

 

 

محمدرضا بابایی افزود: با توجه به اینکه برای شهردار سابق سنگر خدمت دیگری فراهم شد، شورای شهر بر حسب وظیفه ذاتی خود با پنج رای قاطع اعضا حسین‌زاده را به عنوان شهردار انتخاب و اکنون با دریافت حکم معرفی می‌شود که امید است با خرد جمعی و همکاری همه همکاران برای توسعه شهر تلاش مضاعف نماید.

وی حسین‌زاده را جوانی خوشنام وبا فکر معرفی و تاکید کرد: شورای شهر رویان با حمایت 100 درصدی دوشادوش این شهردار جوان و با انگیزه برای آبادانی شهر و خدمت‌رسانی بهتر تلاش می‌کند، زیرا شهر تشنه خدمت است.

این مسؤول با بیان اینکه مردم رویان، قدر شناس هستند و هرگز خدمات ارائه شده را فراموش نمی‌کنند از مسؤولان استانی خواست با توجه به درآمد محدود شهر و شهرداری نگاه ویژه‌تری به رویان و مردم این شهر داشته باشند زیرا نیازمند حمایت است.

بابایی از توکلی( شهردار سابق و مدیرکل فعلی) خواست تا همچون گذشته حامی رویان و مردم آن باشد.

* با جوسازی و تهمت کار انجام نمی‌شود

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان نور به ویژه شهر رویان ظرفیت اجتماعی لازم را دارد، اظهار کرد: شهردار جدید باید بلافاصله وارد میدان شود و پیش اقداماتی که شهردار قبلی انجام داد را پیگیری و به نتیجه برساند.

 

علی شادمان اصلاح ورودی خیابان شهدا، بازگشایی برخی کوچه‌ها، پل و ... را اولویت این شهر دانست و افزود: با گفت و گو و مماشات با مردم و مالکان پیگیر اجرای کار بوده و زیاد دنبال برگزاری جلسات نباشید.

وی تصریح کرد: مدیر باید تحرک داشته باشد زیرا مدیر ایستا کارآیی لازم را ندارد و به دستورالعمل اتکا می‌کند، البته رعایت قانون ضروری است اما مهم تفسیر قانون است چون گاهی حتی قانون‌گذار فکر نمی‌کرد چنین تفسیری از آن بیرون بیاید که دست و بال همه بسته شود، قانون برای تسهیل در کار است و باید همه کمک کنند تا کار انجام شود با جوسازی، تهمت و ایجاد فضای زشت اخلاقی کار انجام نمی‌شود.

این مسوول گریزی به انتخابات زد و گفت: انتخابات قاطع، قانونی، سالم برگزار می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم حق کاندیدایی ضایع و یا به او اهانت شود، این فرصت‌ها به زودی از دست می‌رود و ما همه رفتنی هستیم پس کاری نکنیم که شرمنده و خجالت زده خدا و خلق خدا شویم.

* نماینده‌ای دانشمند، دل‌داده به ولایت، نظام و رهبری انتخاب کنید

امام جمعه شهر نور نیز در این جلسه مسوولیت را امانت دانست و اظهار کرد: انسانیت، انسان اقتضاء می‌کند که مسوولیت‌پذیر باشد و آن را به‌عهده بگیرد.

 

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی افزود: اعضای شورای شهر رویان دارای اندیشه و وفاق هستند و وحدت را به نمایش گذاشتند و با ایجاد فضای مناسب هم افزایی موجب ارتقاء شهردار سابق شد البته شهر کهن رویان دارای مردمی اندیشمند، عالم و با فرهنگ است و اقتضای چنین وفاقی را دارد.

وی از شهردار جدید خواست تا با ایجاد فضای باز از متخصصان استفاده و با بررسی آسیب‌ها و چالش‌ها در صدد رفع آن‌ها باشد.

این مسوول نیز با دعوت به حضور حداکثری در انتخابات از مردم خواست تا نماینده‌ای دانشمند، دل‌داده به ولایت، نظام و رهبری که التزام عملی به اصل ولایت فقیه دارد و برای خون شهدا احترام قائل است و برای خدمت شب و روز نشناسد و نیز به ضعفا و فقرا نظر داشته باشد را انتخاب و راهی مجلس کنند.

*افتتاح استادیوم ورزشی به زودی

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: رویان با 65 سال سابقه شهر نشینی شایسته توسعه است.

وی با قدردانی از توکلی شهردار سابق رویان افزود: توکلی شهروندی از منطقه نور است اما در پهنه مازندران خدمت می‌کند و این افتخار ماست.

علی اسماعیلی خطاب به شهردار جدید، خاطر نشان کرد: این حضور و حمایت مردمی بار مسوولیت را سنگین‌تر می‌کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیر باید امانت‌دار و متخصص باشد، سعه صدر داشته باشد، کسی برایش فرق نکند، در این صورت مدیر جهادی است، مدیریت جهادی مدیریت خدمتگزاری و نوکری مردم که ولی نعمت ما هستند، است.

وی در پایان برخی از خدمات انجام شده در شهرستان را بر شمرد و گفت: استادیوم ورزشی شهر نور پنجشنبه هفته آینده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

* ضرورت ایجاد فرهنگ‌سرا

شهردار سابق رویان نیز در این آئین ب اشاره به اینکه 17 سال در مسوولیت شهردار در شهرهای بلده، ایزدشهر و رویان خدمت کرد، خدمت به شهرستان را خدمت به خانه خود و یک اصل دانست و اظهار کرد: مردم بهترین قاضی و داور در پردازش عملکرد مدیران هستند.

احمد توکلی با بیان اینکه 6 سال در رویان توفیق خدمت داشتم، افزود: مردم باید رویان سال 92 را با رویان امروز قضاوت کنند که البته امیدوارم شرمنده مردم و خداوند نباشم.

وی تصریح کرد: رویان بسترهای لازم برای رشد دارد و امیدوارم به جایی برسد که در خور شان مردم باشد، مردمی که همواره در همه عرصه‌ها و هر جا که نیاز بود حضور داشته و دارند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران، خاطر نشان کرد: رویان برای مردم ایران غریبه نیست و عملکرد ملی دارد بنابراین نیازمند ترقی است و ایجاد فرهنگ‌سرا برای این شهر ضرورت دارد.

توکلی در پایان با تاکید بر نقد منصفانه، گفت: در نقد عملکرد مدیران انصاف لازم را داشته باشیم، تا کفش کسی را نپوشیدیم به راه رفتنش ایراد نگیریم و رافت داشته باشیم.

*  صدای مردم شهرم را شنیدم

شهردار جدید رویان نیز پس از دریافت حکم خود از دست پدر شهیدان حسینی، با قدردانی از لطف، محبت و حضور گرم شهروندان و مسؤولان  و نیز اعتماد آنان، اظهار کرد: اعضای شورای شهر رویان با پنج رای قاطع این اجازه را به من دادند تا به شهرم خدمت کنم بنابراین از شورا، مسؤولان و شما مردم می‌خواهم تا مرا برای تحقق «رویان، آرمان شهر گردشگری» یاری کنند.

 

جعفر حسین‌زاده افزود: اکنون بار مسوولیت بر شانه‌هایم سنگین است، باید تلاش کنم تا از خجالت این مردم در بیایم و شرمنده خدا و مردم نشوم.

وی خطاب به شهروندان، بیان کرد: مردم رویان من صدای شما را شنیدم، مطمئن باشید لحظه‌ای برای پیشرفت رویان کوتاهی نکرده و سر سوزنی به شما مردم خیانت نمی‌کنم.

شهردار رویان در پایان، گفت: مدیون خون شهدا، مردم هستم و لحظه‌ای از خدمت به شهر و مردم غافل نمی‌شوم.

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها