دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
گزارش روز صادرات در مازندران/ 2
فعالان اقتصادی در همایش تجلیل از صادرکنندگان مازندران چه گفتند؟
روز صادرات در مازندران بنا به دلایلی با تاخیر 2 ماهه برگزار شد اما خروجی خوبی داشت. دو مسئول کشوری از بخش خصوصی و دولتی حضور داشتند. نمایندگانی از بخش خصوصی هم صحبت کردند. آنها از برخی بی‌توجهی نسبت به صادرکنندگان، رشد اقتصادی منفی، کاهش صادرات، بخشنامه‌های متناقض دولتی، فاجعه‌ی"آمارسازی"، و جذابیت بخش خصوصی برای دولتی‌ها گفتند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر مازندران در سالن همایشات بانک صادرات استان با حضور حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت کشور و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسعود خوانساری نایب رئیس اتاق ایران و فعالان اقتصادی مازندران برگزار شد.

در این همایش، دولتی‌ها در کنار فعالان اقتصادی صحبت‌هایی داشتند که می‌توانید خبر مشروح را در همین پایگاه خبری به آدرس www.avayekhazar.ir/0002b7 مطالعه فرمایید. بخش خصوصی نیز حرف‌های خود را داشت که امیدواریم فهم مشترکی بین این دو بخش در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را شاهد باشیم.

از بخش خصوصی ابتدا به سراغ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران می‌رویم. او با خیر مقدم به حضار به‌ویژه بزرگان کسب و کار در حوزه صادرات، اعلام کرد که در سال گذشته حدود 375 میلیون دلار صادرات ثبت‌شده در استان داشتیم با این توضیح که برخی از محصولات مازندران نیز از سایر استان‌ها صادر می‌شوند.

* صادرات 8 ماهه مازندران نسبت به پارسال 40 درصد کاهش داشت

عبدالله مهاجر دارابی رقم صادرات در 8 ماهه سال گذشته را چیزی بین 250 تا 270 میلیون دلار اعلام کرد که این رقم در مدت مشابه سالجاری به حدود 155 میلیون دلار رسیده است و این در شرایطی بود که هم تعرفه‌های تجاری بالا رفت و هم با افزایش نرخ ارز و سایر مشکلات فراروی صادرکنندگان مواجه بودیم.(مازندران مجموعاً سال گذشته 375 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته است)

"این میزان نسبت به سال گذشته در همین زمان، از لحاظ ارزشی حدود ۴۰ درصد کاهش داشته اما از لحاظ وزنی با احتساب سیمان حدود ۴۰ درصد صادرات غیرنفتی مازندران رشد داشته و بدون سیمان، یک درصد کاهش داشته است."

فعالان اقتصادی در همایش تجلیل از صادرکنندگان مازندران چه گفتند؟

وی با بیان اینکه دولت باید از بخش خصوصی دل بکند و آن را به فعالان همین بخش واگذار و خود نظارت و حمایت کند، افزود: دولت باید مشکلات بخش خصوصی را درک کند؛ ما در صادرات مشکل داریم؛ کشوری مانند ازبکستان که 34 میلیون جمعیت دارد و مستعد دریافت محصولات ایران است اما از ابتدای سال تاکنون حتی یک گواهی از قرنطینه ما را نپذیرفته است.

" در بازار ازبکستان هر کیلو کیوی مازندران بین 16 تا 18 سوم(واحد پول ازبکستان) برابر با 2 دلار و هر کیلو پرتقال 12 تا 15 سوم یعنی 1.5 دلار قیمت دارد، برای اینکه یک کامیون بار به ازبکستان وارد شود باید 7 هزار و 500 تا 8 هزار دلار حقوق گمرکی پرداخت کنیم در حالیکه ترکیه نصف این مبلغ را پرداخت می‌کند".

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه باتوجه به دیدارهای انجام‌شده با چند کشور همسایه جهت صادرات، این سوال از ما پرسیده می‌شود که اتاق بازرگانی چه کرد؟ می‌گوید: اتاق، مشاور فعالان اقتصادی است و وظیفه هماهنگی و ایجاد بستر را دارد. کار اتاق مشخص است اما باز هم معتقدیم در این شرایط باید کنار هم باشیم تا مشکلات را از سر راه برداریم.

این مسئول در پایان اظهار می‌دارد: بخش خصوصی آماده خدمت است. دولت باید از تصدی‌گری بخش خصوصی بیرون بیاید و این بخش را حمایت، بر فعالیت‌ها نظارت و موانع آن را حل کند.

* رشد اقتصادی ایران از سال 90 تاکنون منفی است

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس اتاق تهران نیز در این مراسم ابتدا از زحمات صادرکنندگان قدردانی کرد و پس از آن به سراغ وضعیت اقتصادی کشور رفت.

مسعود خوانساری با بیان اینکه براساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی کشور از سال 90 تاکنون منفی بوده است، می‌گوید: 16 سال طول می‌کشد تا به اقتصاد سال 96 برسیم، اکنون رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال در مجموع، منفی است.

وی با اشاره به بازار بیش از 1000 میلیاردی که در اطراف ایران قرار دارد، مهمترین بحث برای دستیابی به این بازار را دولت عنوان و تصریح کرد: سال گذشته پس از جهش اقتصادی بیش از 40 بخشنامه و دستورالعمل داشتیم که همگی با یکدیگر متناقض بودند.

نایب رئیس اتاق ایران با اعلام اینکه متاسفانه سال گذشته بین 3 تا 6 ماه بسیاری از صادرات کشور حتی تا 95 درصد کاهش یافت، این سوال را مطرح کرد که چه کسی باید پاسخگو باشد؟ دست‌بردن در تعرفه‌ها و بالا و پایین‌شدن آن، جز فساد و لطمه‌زدن به تجارت و صادرات چیز دیگری ندارد.

فعالان اقتصادی در همایش تجلیل از صادرکنندگان مازندران چه گفتند؟

رئیس اتاق تهران با تاکید بر اینکه باید موانع صادرات را به حداقل برسانیم و محیط کسب و کار را آرام کنیم، گفت: می‌توانیم صادرات بهتری داشته باشیم و تحریم‌ها و فشار اقتصادی را کاهش بدهیم.

این مسئول با بیان اینکه احتمالاً تورم 30 تا 40 درصدی را در سال آینده خواهیم داشت، گفت: دستگاه‌های دولتی تا این اندازه در کسب و کار و بازار دخالت نکنند تا مشکلات را کم کنیم.

* بانک صادرات برای فعالان اقتصادی طرح "طراوت" دارد

مدیر شعب بانک صادرات مازندران در سخنانی با تبریک روز ملی صادرات و بیان ارزش و اهمیت صادرات، از طرح انحصاری این بانک برای فعالان اقتصادی با نام "طراوت" گفت.

فعالان اقتصادی در همایش تجلیل از صادرکنندگان مازندران چه گفتند؟

وحید نصیری اعلام داشت که بانک صادرات آمادگی دارد بدون معطلی و با شرایط ویژه این طرح شامل سرمایه در گردش را با صادرکنندگان، و تفاهمنامه‌ای با خانه صنعت و معدن یا اتاق مازندران داشته باشد.

*وجود صادرکننده برای برخی ادارات مهم نیست

محمد یارمحمدی مدیرعامل "خشکبار الماس یار" و یکی از صادرکنندگان نمونه مازندران که عمری را در حوزه صادرات صرف کرده و تجربیات زیادی دارد. به بیان خاطراتی از گذشته پرداخت.

وی بیان کرد: هنوز خیلی‌ها به ارزش صادرکننده پی نبرده‌اند و در برخی ادارات که می‌رویم و می‌گوییم صادرکننده هستیم، گویا برای آنها مهم نیست.

فعالان اقتصادی در همایش تجلیل از صادرکنندگان مازندران چه گفتند؟

یارمحمدی اظهار می‌دارد: صادرکنندگان با تمامی مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. و در این شرایط سخت، دست از فعالیت نمی‌کشند.

او در پایان، سر تعظیم برابر صادرکنندگان فرود آورد.

* آمارسازی فاجعه‌بار است

محمدمهدی محمدی یکی دیگر از صادرکنندگان نمونه مازندران و مدیرعامل شرکت "مازرون فوم قائم" است. او می‌گوید: یک شرکت دانش‌بنیان هستیم و بیشتر صادرات ما نوآوری است.
محمدی از وضعیت ارزی کشور گلایه‌مند است و سوال می‌کند که صادرکننده‌ها چگونه می‌توانند ارز مورد نیاز را تأمین کنند. و این در شرایطی است که دولت نمی‌تواند پول نقد خودش را بگیرد.

این صادرکننده می‌گوید: مهرماه سال گذشته به کشور کره پول حواله کردم اما هنوز نرسید. بالای 60 هزار دلار قرارداد داشتیم و با مشکل مواجهیم.

فعالان اقتصادی در همایش تجلیل از صادرکنندگان مازندران چه گفتند؟

او آمارسازی را فاجعه‌بار دانست و خواستار تغییر نگاه‌ها شد. همچنین ارز موجود برای صادرات را بسیار بالا اعلام و از دولت تقاضا کرد صادرکنندگان را حمایت کند.

محمدی از اینکه در داخل کشور هم مشکلاتی برای تبدیل پول وجود دارد، آن را یک تحریم داخلی و بازدارنده عنوان کرد.

او تاکید دارد: زمانی می‌توانیم تولید و اشتغال پایدار داشته باشیم که کنار هم قرار بگیریم نه در مقابل هم.

* حمایت دولت نوشدارو پس از مرگ سهراب نباشد

بهمن احمدی، مدیرعامل شرکت فولاد بهمن، دیگر صادرکننده نمونه مازندران است. او از شرایط تسهیلات بانک‎ها گلایه‌مند بود و گفت: در نظام قدرتمند نباید بگذارید که یک بانک خصوصی به آرمان‌های کشور بی‌اعتنایی کند.(خطاب به بانک صادرات)

او با بیان اینکه "البته ما بیدی نیستیم که از این بادها بلرزیم" ادامه داد: بیم آن داریم که این مشکلات بخش صادرات را با مشکلات اساسی‌تری مواجه کند.

فعالان اقتصادی در همایش تجلیل از صادرکنندگان مازندران چه گفتند؟

این صادرکننده از مسئولان خواست تا از همین حالا فکری به حال صادرات کنند و اقدامات آنها حدیث غم‌انگیز نوشداروی پس از مرگ سهراب نباشد.

به گزارش آوای خزر، مازندران دارای یکصد برند معروف است که هر کدام صادرکنندگان بنامی هستند. هرساله تعدادی از صادرکنندگان تجلیل و تشویق می‌شوند. امسال نیز با حضور مسئولان از 20 صادرکننده برتر مازندران در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی تقدیر شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار