دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
گزارش/
پیشکسوتان بخش‎های مختلف تعلیم و تربیت نکا به پاس 30 سال علم‎آموزی، آگاهی‌بخشی و خدمات صادقانه مورد تجلیل قرار گرفتند.
تقدیر از پیشکسوتان تعلیم و تربیت نکا به پاس 30 سال خدمت صادقانه

به گزارش آوای خزر از نکا، تقدیر از بازنشستگان آموزش و پرورش هر ساله برگزار می‎شود اما امسال همزمانی آن با پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان سالهای 93 و 94، به‎گفته این پیشکسوتان، برای آنها بسیار دلچسب بود.
آموزش و پرورش نکا نیز پنجشنبه شب در اقدامی ارزشمند با برگزاری مراسمی همراه با اجرای مداحی، سرود، دکلمه و موسیقی محلی که در در پژوهش‌سرای دانش‎آموزی برگزار شد، از بازنشستگان سال 94 زیرمجموعه این اداره با اهدای هدایایی قدردانی کرد.
 از زیبایی های این مراسم اجرای برنامه توسط معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش بود.
نوری به پاس زحمات سی ساله همکارانش وبه احترام  صداقت شان تمام قد ایستاد وبه اجرای برنامه ها پرداخت.

تقدیر از پیشکسوتان تعلیم و تربیت نکا به پاس 30 سال خدمت صادقانه
** بازنشستگان حق بزرگی بر گردن جامعه دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش نکا در آیین تجلیل از پیشکسوتان تعلیم و تربیت این شهرستان خطاب به بازنشستگان گفت: در روزهایی که شما خدمت کردید؛ ابزار و امکانات مناسبی نبود اما در آن برهه از زمان خوش درخشیدید و کار جهادی انجام دادید.
حسین پالار اظهار کرد: شما بازنشستگان حق بزرگی بر گردن جامعه دارید و از این‎رو در اتاق‌های فکر و در تصمیم‎گیری‎ها از وجود شما بهره خواهیم برد.

تقدیر از پیشکسوتان تعلیم و تربیت نکا به پاس 30 سال خدمت صادقانه

 ** فرهنگیان جوهره وجود خود را تقدیم انقلاب کردند
فرماندار نکا نیز در این مراسم با تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) و گرامیداشت یاد و نام شهدای اسلام و شهدای شهرستان نکا گفت: فرهنگیان در همه زمانها و در هر کجا که جمهوری اسلامی احساس نیاز کرد، به کمک انقلاب و نظام و کشور آمدند.
جعفر احمدی افزود: امروز نیز هر مسئول و فرد نخبه‌ای را در کشور می‎بینیم، حاصل تلاش و زحمات فرهنگیان است که جوهره وجود خود را به جامعه اسلامی تقدیم کردید که قابل تقدیر و ستایش است.
** تلاش معلمان سبب کاهش آسیب‌ها و بزهکاری‎ها می‎شود
وی با تبریک دوره بازنشستگی و آغاز فصل جدیدی از آگاهی‎رسانی به پیشکسوتان تعلیم و تربیت، از آنها خواست که توانمندی‌ها، رهنمودها، تفکرات و تجربه‌های خود را به کمک مدیران بیاورند و مسئولان فرهنگی را در عرصه آموزش و پرورش تنها نگذارند.
رئیس شورای آموزش و پرورش نکا با بیان اینکه تلاش معلمان سبب کاهش آسیب‌ها و بزهکاری‎ها می‎شود، اظهار کرد: وقتی معلمان با قلب پاک خود کار می‌کنند و در حل مشکلات جامعه تلاش دارند، حق بزرگی به گردن همه آحاد جامعه دارند.
این مسئول گفت: بازنشستگان، میراث گرانبهای اخلاق و خدمت صادقانه هستند و مجموعه آموزش و پرورش باید قدردان این تلاش‌ها باشد و سایر دستگاه‎های اجرایی و نهادهای انقلابی باید از تجارب ارزشمند آنها استفاده کنند.
فرماندار نکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید بیان کرد: در این دولت، تلاش می‎شود تا با افزایش انگیزه فرهنگیان اقدامات مؤثری انجام شود و معتقدیم که هیچ توسعه و پیشرفتی بدون تعلیم و تربیت صورت نمی‎گیرد.
** بیش از 60 درصد انتخابات برعهده فرهنگیان است
احمدی با اشاره به در پیش بون دو انتخابات مهم شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری گفت: بیش از 60 درصد انتخابات بر عهده فرهنگیان است تا بتوانیم انتخاباتی سالم و پُرشور و نشاط را برگزار کنیم و بار دیگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دهیم.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید علیرغم مشکلات و تورم افسارگسیخته بیش از 43 درصد و رشد اقتصادی منهای 6.8 درصد، توانست مشکلات مالی کشور را به‌نحو شایسته‎ای مدیریت کند و تورم را کاهش و رشد اقتصادی را مثبت و فضا را برای جهش‎های اقتصادی باز کند.
احمدی در پایان گفت: دولت یازدهم، تحول خوبی را در بخش بهداشت و درمان ایجاد کرد و هزینه درمان مردم را کاهش داد.

تقدیر از پیشکسوتان تعلیم و تربیت نکا به پاس 30 سال خدمت صادقانه

** خاطره گویی
در ادامه آیین تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش سال 94 نکا، حاج رضا احمدی یکی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت به بیان خاطراتی از دوران فعالیت خود در مدارس یا اداره پرداخت و همکاران خود را به دو تا سه دهه پیش برد که همه آنها کم و بیش خاطراتی را از آن دوران به یاد دارند.
** یادی از رفتگان
در این مراسم علاوه بر گرامیداشت نام و خاطر فرهنگیانی که در سالهای قبل به دیار باقی شتافتند؛ یادی از مرحوم عباس عباسی آموزگار دبستان شهید دهقان نکا شد که عمر او کفاف نداد تا در آیین تجلیل از 30 خدمت صادقانه خود و همکارانش حاضر باشد، از این‎رو هدیه روز بازنشستگی او به خانواده‎اش تقدیم شد.
** اسامی 48 بازنشسته سال 94 نکا
پایان‎بخش برنامه‎های آیین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش نکا، اهدای جوایز به مردان و زنان خستگی‎ناپذیر و «بازایستاده»‎ای بود که 30 سال از عمر ارزشمند خود را در خدمت صادقانه از دانش‎آموزان بکار گرفتند. اسامی این طلایه‎داران عرصه تعلیم و تربیت به این شرح است:
رضا احمدی، سید محمد اشرفی، مصیب اصغرپور، قنبرعلی اکبری، عین الله امیدی، موسی انصاری، سوسن بابایی، معصومه بابونه، سید جمال الدین باقری، زینب براتی، بهروز بنساله، سکینه بیابانی اسرمی، مهدی بیک نژاد، رقیه تیموری، محترم جنیدی، شعبانعلی حجتی، مرضیه حبیبی، سیده زهرا حسینی فرد، آمنه رسایی، قدرت الله خوشبخت، فردوس درودی نژاد، مهدی دهدار، علیرضا رستم پور، قاسم روحی و موسی زائراومالی.
و در ادامه...
اسماعیل زلفی، لعیا زیانپور، معصومه زین‎العابدینی، میرقربان ساداتی، منیژه شیرآشیانی، فاطمه شیرفروش، مهری صدر، فاطمه طاهرزاده، منیژه عاشوری، مهین فصیح مردانلو، علی اصغر قنبری، عقیل کریمی اطربی، زهرا کشاورزیان، نعمت محب‎زاده، علی اصغر مرادیان، ولی الله معافی، لیلا ملک، زهرا ممسک، سید حسین مهدی پور، سیده منیره میرحمزه و بدیعه یحیی‎زاده
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها