دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
استاندار مازندران:
استاندار مازندران با اشاره به توقف سوآپ نفتی در بندر نکا گفت: به دنبال مشتریان سابق در این زمینه هستیم و سوآپ باید از سر گرفته و احیا شود، در کنار آن نیز احیای شرکت کشتیرانی صدرا را در دست اقدام داریم.
سوآپ نفتی در بندر نکا باید از سر گرفته شود/ به دنبال مشتریان سابق در سوآپ نفتی هستیم/ احیای شرکت صدرا را در دست اقدام داریم

به گزارش آوای خزر از بهشهر، استاندار مازندران روز پنج‎شنبه در آیین آغا بکار یا افتتاح پروژه‎های دهه فجر در شرق مازندران با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و نام شهدا و امام شهدا اظهار داشت: یکی از محوری‎ترین شعار انقلاب که توسط مردم مطرح شده بود، بحث استقلال، آزادی و جمهوری است، استقلال سیاسی ایران زبانزد خاص و عام است و هیچ جای دنیا نیست که به اندازه ایران مستقل تصمیم بگیرد.
وی افزود: در شرایط کنونی راهی جز تلاش برای محرومیت‎زدایی و مدیریت جهادی و بسیجی نداریم و باید در بخش‎های استراتژیک قوی‎تر از هر روز باشیم؛ در حالیکه در گذشته حتی یک موشک ساخت داخل نداشتیم اما امروز توان نظامی جمهوری اسلامی ایران لرزه بر استکبار می‎اندازد.
استاندار مازندران گفت: اکنون مناطق روستایی متفاوت از گذشته است و استان مازندران با 48 درصد جمعیت ساکن در روستاها بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است واین میزان در کشور تنها به 28 درصد می‎رسد.
فلاح با بیان اینکه چالش‌های سیاسی پایه و اساس ندارد، خاطرنشان کرد: در حالیکه مازندران در دوره‎ای درگیر موانع و اختلاف و مسائل کوچک و پیش پا افتاده  بوده، در سایر استانها با ارز هفت تومانی به کارهای عمرانی می‎پرداختند، اما خوشبختانه اکنون فضای تعامل حکمفرماست و علیرغم اختلاف سلیقه‎ها در برخی موضوعات، اما در مجموع فضای همدلی در مازندران حاکم است.
وی  با اشاره به حضور خود در شرق مازندران گفت: خوشحالیم که در این دهه مبارک شاهد بهره‎برداری یا کلنگ‎زنی پروژه‎های خوبی هستیم که برخی از آنها مانند آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی نکا در سطح ملی دارای ارزش و جایگاه هستند.
استاندار مازندران درباره موضوع تغییر نام بندر امیرآباد به نام آیت‎الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: این تصمیم ناخواسته بود و بلافاصله با درک حساسیت موضوع، از آن صرفنظر شد.
وی ادامه داد: در این بندر حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‎گذاری دولتی شده است و یکی از بنادر استراتژیک و بیکران کشور محسوب می‎شود، شایسته است که نام بندر امیرآباد مزین به نام شهید هاشمی‎نژاد باشد.
فلاح ادامه داد: سوآپ نفت در بندر نفتی نکا باید از سر گرفته شود و باید تا 500 هزار بشکه نفت را از این منطقه سوآپ کنیم.
استاندار مازندران گفت: به دنبال این هستیم که مشتریان سوآپ نفتی را دوباره به سمت بندر نفتی نکا برگردانیم، حتی شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) در بهشهر باید احیا شود که این موضوع را در دست اقدام داریم.
وی در پایان اظهار داشت: در سه سال گذشته 5500 طرح نیمه‎تمام با هزینه 4500 میلیارد تومان در مازندران تکمیل شده و در این مدت سعی کردیم تا توسعه و پیشرفت همه استان دیده شود و توازن شرق، مرکز و غرب استان حفظ شود.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها