دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
مدیرکل آموزش و پرورش نکا در جمع خیران مدرسه‎ساز نکا:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: کار مدرسه، تربیت همه‌جانبه است اما تربیت تنها در مدرسه نیست؛ در تربیت رسمی، جامعه نیز نقش دارد و حتی منابر روحانیون نیز نقش دارند و نمی‌توانیم آموزش و پرورش را از سایر بخش‌های جامعه جدا کنیم، وی همچنین از ساخت 190 مدرسه از سال 92 تاکنون و ساخت 103 واحد رفاهی معلمان با صرفه‎جویی در بخش انرژی در این استان خبر داد.

کار مدرسه، تربیت همه جانبه است اما تربیت تنها در مدرسه نیست /ساخت 190 مدرسه در مازندران از سال 92 تا کنون/تناسب پرسنل و دانش‎آموز در مازندران 11 و در کشور 13 است/ ساخت 103 واحد رفاهی معلمان با صرفه‎جویی در بخش انرژی

به گزارش آوای خزر از نکا، سید علی قاسمی دوشنبه شب در چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‎ساز نکا با بیان اینکه همه تلاشهای وزارت آموزش و پرورش برای این است که این نهاد نقش خود را به درستی ایفا کند، اظهار داشت: اگر خیران از جان و مال خود برای مدرسه‎سازی استفاده می‌کنند به این خاطر است که بتوانیم نسل خوبی را تربیت کنیم و تحویل جامعه بدهیم.

وی افزود: توسعه هر کشوری مرهون تمرکز بر آموزش و پرورش است و هر کسی به این بخش و تعلیم و تربیت رسید؛ آن کشور رشد پیدا می‎کند زیرا رشد و توسعه با انسان‌های فرهیخته و تحصیلکرده و شهروند خوب اتفاق می‌افتد از این رو کار تولید سرمایه انسانی، در مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه سنگینی را بر دوش دارد، گفت: کار مدرسه، تربیت همه جانبه است اما تربیت تنها در مدرسه نیست؛ در تربیت رسمی، جامعه نیز نقش دارد،حتی منابر روحانیون هم نقش دارند و نمیتوانیم آموزش و پرورش را از سایر بخش‌های جامعه جدا کنیم.

* ساخت بیش از 190 مدرسه در مازندران در دولت تدبیر و امید

این مسئول اظهار داشت: آموزش و پرورش در ایران با مردم توسعه پیدا کرد، خواهش و تقاضای ما از خانواده‎ها، خیران و بزرگان شهر و روستا این است که تنها در امر مالی مشارکت نکنید بلکه باید در برنامهها، هدایت‌ها و نظارت بر آموزش و پرورش نقش داشته باشیم.

قاسمی اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از 190 مدرسه و 1162 کلاس درس ساخته شده است، 77 پروژه خیرساز نیز با 150 کلاس را در دست ساخت داریم.

وی بیان کرد: تا قبل از سال 92 اگر تعداد دانش‎آموزان یک مدرسه در روستا 15 دانش‌آموز بود، مدرسه در آن روستا دایر می‎شد اما در دولت تدبیر و امید بیش از 10 مدرسه دارای یک دانشآموز و 122 مدرسه کمتر از 10 دانش‎آموز داریم و بطور کلی، 800 کلاس درس در روستاها زیر حد نصاب بلحاظ تعداد دانش‎آموز هستند که نشان می‎دهد دولت به امر آموزش توجه ویژه‎ای دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و تربیتی در سال 92 ، در 1059 مدرسه استان برنامه اقامه نماز داشتیم و این تعداد در سال 95 به بیش از 1300 مدرسه افزایش یافته است.

* اعزام 16 هزار دانش‎آموز در سال تحصیلی 95-96 به مناطق عملیاتی جنوب

قاسمی با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش در حوزه فرهنگی هنری و تربیتی بیان کرد: در مسابقات فرهنگی هنری بیش از نیمی از دانش‌آموزان مشارکت دارند تا حدی که گاه پاسخگویی به آنها سخت است.

وی ادامه داد: برنامه 2000 یادواره شهید فرهنگی بصورت ابتکاری از سوی آموزش و پرورش مازندران را از سال گذشته آغاز کردیم و امسال نیز ادامه دارد که این مراسم با حضور خانواده‎های شهید در 2 هزار مدرسه و طی دو سال برنامه‎ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در بخش راهیان نور نیز با توجه به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه بویژه در بخش نوجوانان و جوانان، این تعداد از اعزام 4500 دانش‎آموز در سال 92 به 16 هزار اعزام در سال 94 و 95 افزایش یافته است که علیرغم مشکلات صورت گفت با این توضیح که طبق برنامه باید 30 هزار دانش‌آموز اعزام می‎شدند اما به‎دلیل شرایط جوی و گرد و غبار در جنوب، این امکان ایجاد نشد.

* افزایش دوبرابری گزارش‌های تحقیقی در سال 95

قاسمی با بیان اینکه اداره‎کل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: در سال 95، 560 میلیون تومان برای آموزش پیش دبستانی در مناطق محروم و بیش از 500 میلیون تومان از محل صرفه جوییها برای سرویس دانش‎آموزان در مناطق محروم هزینه کرده است.

وی ادامه داد: تعداد پژوهشسراهای دانش‎آموزی نیز از 15 واحد در سال 92 به 32 واحد در سال 95 افزایش یافته است و در تمامی مناطق آموزش و پرورش مازندران پژوهشسرا دایر است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در سال 92 تعداد 1250 گزارش تحقیقی داشتیم و این تعداد در سال تحصیلی جاری به 2725 پژوهش رسیده است، افزود: این بیعنی آموزش پرورزش در امر پژوهش دو برابر کار کرده است و دو برابر گذشته نیز به آن توجه شده است.

* نرخ باسوادی در مازندران 97.61 است

قاسمی اظهار داشت: انجمن علمی معلمان را از 3 به 15 رساندیم و آموزش ضمن خدمت در سال 92 از 56 ساعت به 83 ساعت رسید، نرخ باسوادی مازندران نیز در سال 90 به میزان 95.7 بود که در سال تحصیلی جاری به 97.61 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش تولید محتوای کتب درسی نیز در سال تحصیلی جاری، 4 کتاب درسی و 8 کتاب پیش دبستانی در مازندران تولید شد و بیش از 80 کتاب نیز نقد و تحلیل محتوایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: میانگین حقوق معلمان نیز از 14.5 میلیون ریال در سال 92 به بیش از 27 میلیون ریال در دولت تدبیر و امید رسیده است.

* ساخت 103 واحد رفاهی معلمان با صرفهجویی در بخش انرژی

قاسمی با بیان اینکه با صرفه‌جویی در حوزه انرژی نیز بیش از 12.5 درصد صرفه‌جویی کردیم، اظهار داشت: فقط مدیریت هزینهای اعمال نمیکنیم بلکه از محل صرفهجوییها تاکنون 103 واحد رفاهی برای معلمان ساختیم.

وی با اعلام اینکه مازندران در تمامی شاخص‌ها توانست رتبههای یک تا چهار را به دست بیاورد، تصریح کرد: امسال در بین استان‌ها رتبه دوم را در پوشش و ثبت نام در المپیاد علمی داشتیم، در کنکور رتبه 4 و در پروژه مهر نیز رتبه نخست را به دست آوردیم همچنین در قبولی امتحان به 91 درصد و در پوشش تحصیلی به 99.98 درصد رسیدیم.

* تناسب دانش‎آموز و پرسنل در مازندران 11 به یک است

دبیر شورای آموزش و پرورش مازندران گفت: در هوشمندسازی مدارس از 30 هزار کلاس به 10 هزار و 300 کلاس درس رسیدهایم.

قاسمی ادامه داد: هدایت تحصیلی و تناسب پرسنل و دانش‌آموز در کشور 13 و در مازندران 11 است، اما با این شرایط، بیش از 2 تا 3 هزار نیروی مازاد داریم، امسال نیز 750 نیروی جدید از تربیت معلم وارد مجموعه آموزش و پرورش می‎شوند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش نیازمند همکاری و مشارکت خیران و خانواده‎ها است، گفت: این مشارکت زمانی به نتیجه اصلی می‎رسد که مشارکت‎ها همه جانبه باشد و بتوانیم به اعتلای دانش و پرورش انسانهای فرهیخته که آینده مملکت را در دست خواهند گرفت؛ کمک کنیم.

انتهای پیام/  1354


مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها