دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی مازندران گفت: تکریم از مقام معلم پاسداشت از فضیلت و دانایی و معرفت است و استانداری مازندران همانند سال گذشته آمادگی کامل را برای کمک به برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم تکریم از معلمان دارد.
تکریم از معلم، پاسداشت فضیلت و دانایی است/ آمادگی استانداری مازندران برای برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت هفته معلم

به گزارش آوای خزر از ساری، علیرضا یونسی رستمی در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در سال 96 که با هدف هماهنگی برای برنامه‎های گرامیداشت معلم برگزار شد، با بیان اینکه هر جامعه‌ای که داناپرور و عالم‌پرور باشد به سوی فضیلت‌گستری حرکت می‌کند، اظهار داشت: سرمنشأ هدایت جامعه به سمت دانایی، علم، معرفت، نیکویی و فضیلت، آموزش و پرورش است و جوامعی که به رشد و بالندگی رسیدند در درجه اول به امر آموزش و پرورش بهای مضاعفی دادند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید نیز دولت دانایی‎محور است و فعالیتهای آن بر مبنای علم و دانایی و کار کارشناسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران گفت: آموزش و پرورش نیز که متولی تربیت و آموزش نسل آینده و ترویج دانایی محوری است؛ در جهت کارهای کیفی و کارشناسی قدم برمی‎دارد.

این مسئول بیان کرد: کسب رتبه نخست نرخ پوشش تحصیلی، کسب رتبه نخست نرخ باسوادی، افزایش 40 درصدی در سطح پوشش پیش‎دبستانی، ارتقای هوشمندسازی مدارس از 6 هزار به 10 هزار کلاس، کسب رتبه شاخص در هدایت تحصیلی با 41 درصد و رتبه نخست در پروژه مهر سال تحصیلی 95-96 و افزایش تعداد قبول شدگان کنکور در دانشگاه‌های سراسری نسبت به سال قبل از آن، ازجمله امتیازات آموزش و پرورش این استان است.

یونسی رستمی بیان کرد: آموزش و پرورش گام خوبی را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در مقاطع مختلف تحصیلی برداشته است و این تلاشها سبب شده تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شرایط بهتری را به دست آوردیم و البته دولت نیز کمک کرد و حمایتهای دولت در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

معاون استاندار مازندران اظهار داشت: کاری که در حوزه فساد و محلات آلوده و طلاق صورت گرفت؛ کارهای خوبی بود اما رضایتبخش نیست، باید فعالیتهای سال گذشته آسیبشناسی و توجه جدیتری شود. آموزش و پرورش نیز در بخش کاهش آسیبهای اجتماعی جامعه هدف خود، باید بهتر از سال تحصیلی گذشته اقدام کند.

وی با اشاره به اقدام برجسته شرکت برق منطقه‎ای مازندران در ارتقای سلامت که سبب دریافت تندیس سلامت شده است، تصریح کرد: این شرکت در برنامهریزی و رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان و احیانا بیماری‎های خود کارکنان و مراجعان، ایجاد فضای سالم و سبز در اداره، توانست تندیس سلامت را دریافت کند و لذا آموزش و پرورش نیز می‌تواند از این تجربه استفاده کند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به در پیش بودن روز معلم، اظهار داشت: تکریم از مقام معلم پاسداشت از فضیلت و دانایی و معرفت است و استان مازندران در سال گذشته توانست با کمک دهیاریها، شهرداریها، فرمانداریها و ادارات، نهادها و سازمانها مراسم درخور برای معلمان برگزار کند و این کار، تکثیر فضیلت و خیر است.

این مسئول ادامه داد: امسال نیز استانداری مازندران آمادگی کامل را برای کمک به برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم تکریم از معلمان دارد، لذا آموزش و پرورش پیشنهاد بدهد تا استانداری در حد بضاعت بتواند امورات را عملیاتی کند.

وی گفت: برای پاسداشت مقام معلم می‎توانیم از دانش‎آموزان و والدین همه مدارس نیز بهره‎مند شویم و بهتر است که تکریم تک‌محوری به چند محوری گسترش پیدا کند.

یونسی رستمی بیان کرد: برای تکریم معلمان می‎توانیم از حضور ائمه جمعه در مدارس نیز بهره‎مند شویم تا انگیزه‎ای برای معلمان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در پایان اظهار داشت: البته همه چیز پول نیست؛ بلکه برنامهریزی، ابداع و خلاقیت است تا بتوانیم مراسمی باشکوه برای معلمان برگزار کنیم.

به گزارش آوای خزر در این جلسه مقرر شد تا برنامه‌ریزی برای حضور مدیران دستگاهها در مدارس محل تحصیل خود یا فرزند خود و تجلیل از معلمان صورت بگیرد، اداره‌کل امور شهری از شهرداران بخواهد تا از اعتبارات فرهنگی برای تکریم از مقام معلم استفاده کند، گروههای دانشآموزی نیز برای تکریم از مقام معلم هدایت شوند و کارهای خلاقانه انجام دهند.



انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها