دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد
مدیرکل محیط زیست مازندران از انتقال کشتی به گل نشسته در پناهگاه حیات وحش میانکاله در مدت 3 ماه خبر داد داد، وی همچنین از ایجاد شبکه اطفای حریق در این منطقه حفاظت شده خبر داد.

به گزارش آوای خزر از ساری، ابراهیمی‌کارنامی صبح امروز در بخشی از سخنان خود در نخستین نشست خبری سال 96، که به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد، درباره میانکاله گفت: در این منطقه حفاظت شده اقدامات زیست محیطی زیادی انجام شده است اما در بخش نیروی انسانی و تجهیزات نیازمند شرایط بهتری هستیم.

وی گفت: عملیات آزادسازی و انتقال کشتی به گل نشسته در میانکاله آغاز شده است و برای آن یک مدت سه ماهه در نظر گرفته شده است، در میانکاله مخاطرات زیست محیطی فراوانی اعم از خشکی و ساخت سدهای غیرمجاز را داریم.

مدیرکل محیط زیست مازندران افزود: ورودی آب به میانکاله کاهش یافته است، تخریب و تجاوز به میانکاله زیاد است که برای تعدادی از متخلفان پرونده صادر شده و آرای قضایی برای تعدادی دیگر نیز به زودی صادر می‌شود، مرز منابع ملی و مستثنیات و مرز منطقه مازندران باید مشخص شود.

این مسئول اظهار داشت: 12 هزار هکتار از اراضی میانکاله به بانک زمین داده شده بود که اکنون در اختیار محیط زیست مازندران قرار دارد.

ابراهیمیکارنامی بیان کرد: سایت احیای ببر که برای آن سرمایهگذاری 1.2 میلیارد تومانی صورت گرفته بود اما اکنون بلااستفاده مانده است نیز فضای بسیار مناسبی برای تبدیل به یک مرکز برای گوشتخواران میتواند باشد.

وی در پایان گفت: با توجه به آتش سوزیهای عمدی و غیرعمدی که در پناهگاه حیات وحش میانکاله رخ میدهد، شبکه اتفای حریق در این منطقه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها