دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جمع خبرنگاران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند فرا دست و اجjماعی است و در ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
مشارکت والدین در مدارس اختیاری است/ خانه علم ایران در بهشهر نیازمند اعتبار 60 میلیارد تومانی است/ هدایت تحصیلی 39900 دانش‎آموز پایه نهم در سال 96

به گزارش آوای خزر از ساری، سید علی قاسمی صبح امروز در جمع نمایندگان رسانه‎های مازندران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و اشاره به حوادث خرداد ماه اظهار داشت: خردادماه آغاز تحولات زیادی در انقلاب اسلامی است؛ از 15 خرداد 42 و حماسه خرمشهر و خردادماه سال 60 گرفته تا رویدادهای سیاسی در کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه توسعه در هر جامعه‎ای بدون انسان توسعه‎یافته میسر نیست، افزود: آموزش و پرورش تولید نیروی انسانی شایسته را برعهده دارد و یک دستگاه حاکمیتی است که در سیاست‎گذاری‎های خود اعمال نفوذ دارد و در همه حوزه‎های جامعه نیز تأثیرگذار بوده و به همین دلیل مورد توجه و تمرکز حاکمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در هیچ جامعه‎ای اقشار آن بی‎نیاز از آموزش و تعلیم و تربیت نیستند، مدیریت کردن این مجموعه نیز کار ساده‎ای نیست و بعضاً فعالیت‌های آن با چند وزارت مهم دیگر برابری می‌کند.

قاسمی بیان کرد: اگر در حوزه فرهنگی به انسانیت انسان توجه کنیم، بسیاری از مسائل جامعه حل خواهد شد.

وی درباره ثبت نام دانش‎آموزان در مدارس اظهار داشت: آموزش و پرورش باید زمینه ثبت نام و تحصیل هر واجب‎التعملیمی را فراهم کند؛ ثبت نام ابتدایی‎ها در پایه اول با پیش ثبت نام و سنجش همراه است و ثبت نام میان پایه‎ها با مدیریت مدیران مدارس انجام می‎شود.

*** خانوادهها فرزندان خود را در نزدیکترین مدرسه ثبت نام کنند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از خانواده‌ها خواست تا فرزند خود را در نزدیک‎ترین محل سکونت ثبت نام کنند زیرا در غیر اینصورت با تراکم دانش‎آموزی در برخی مدارس مواجه می‎شویم، لذا مدیران مدارس نیز باید براساس همین موضوع دانش‎آموزان را ثبت نام کنند و غیر از این خلاف است.

*** مشارکت والدین در مدارس اختیاری است

این مسئول بیان کرد: دریافت هرگونه وجه غیر از هزینه کتاب و بیمه از سوی مدارس خلاف است، همه مدیران نیز باید توجه داشته باشند که دانشآموزان نباید از حق و حقوقی محروم یا تهدید شوند تا زیر فشار آن، خانواده‎ها در هزینه‎های مدارس مشارکت کنند در حالیکه تأکید این است که مشارکت والدین در مدارس اختیاری است و نه اجباری.

*** هدایت تحصیلی با اشتغال ارتباط مستقیمی دارد

قاسمی در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر مبنی بر هدایت تحصیلی دانشآموزان پایه نهم گفت: یکی از موفقیت‌های آموزش و پرورش در همین بخش است و دغدغه هدایت تحصیلی که مستقیم با اشتغال و توسعه آینده کشور ارتباط دارد؛ امر به‌جایی است.

وی با اشاره به تحصیل 39 هزار و 900 دانش‎آموز مازندرانی در پایه نهم بیان کرد: هدایت تحصیلی در سال گذشته به عنوان «مسئله جامعه» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و باید در این زمینه یک نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم و از اولیای دانش‎آموزان تقاضا داریم که آرزوهای خود را بر فرزندانشان تحمیل نکنند که آنها دچار آسیب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: عملکرد تحصیلی، نظر دانشآموز و نظر مشاور و معلم از عواملی است که در مجموع 100 نمره را تشکیل می‎دهند که اگر هر دانش‎آموزی به این میزان درصد در رشته مورد علاقه خود برسد می‎تواند در آن رشته ثبت نام و تحصیل کند.

*** سند 2030 در ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

قاسمی درباره سند 2030 گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند فرا دست و اجماعی است و سند 2030 نیز در ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در سال 94 نیز که سند 2030 در دوران آقای فانی وزیر آموزش و پرورش مطرح شده بود، تأکید بر این داشتند که همه مفاد این سند باید براساس ارزش‎هاو سند تحول باشد.

*** پروژه خانه علم ایران در بهشهر نیازمند 60 میلیارد تومان اعتبار است

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه قدس درباره خانه علم ایران در بهشهر اظهار کرد: موضوع این است که در دولتهای قبل برخی پروژهها بدون مطالعه و نیازسنجی آغاز شد در هر صورت این پروژه‌ها جزو منابع ملی است و باید به اتمام برسد، در حال حاضر منابع مالی برای آن تأمین نیست و برآوردی که در اوایل 93 داشتیم؛ نیاز به 60 میلیارد تومان هزینه داشت و این کار انجام نشد.

*** معلم باید در کاهش آسیبهای اجتماعی کمک کند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره آسیبهای اجتماعی گفت: هزینهها و برنامههای ویژهای را برای مقابله و کنترل آسیبهای اجتماعی داریم، معتقدیم معلم نیز باید کمک کند تا دانشآموز آسیب نبیند.

*** معلمان پیشدبستانی در صورت نیاز استخدام میشوند

قاسمی درباره مربیان پیشدبستانی اظهار داشت: قانون این اختیار را به آموزش و پرورش داده که در صورت نیاز آنها را به کارگیری کند؛ با این وجود برخی از آنها را استخدام کردیم اما در سال 95 منابع به ما اجازه چنین کاری را نداد. امسال نیز تلاش داریم تا وضعیت موجود را بهبود ببخشیم.

*** انتصاب نیروهای مطابق با اندیشه دولت، طبیعی است

وی همچنین با اشاره به انتصاب مدیران تصریح کرد: این موضوع طبیعی است که باید نیروهای مطابق با اندیشه دولت را انتصاب کنیم، وقتی تعهد دادیم به دولت و برنامههای آن، باید مدیرانی که غیرچالشی هستند را در مسئولیتهای مختلف بکارگیری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به افزایش فعالیتهای فرهنگی براساس سند تحول بنیادین گفت:از جمله این فعالیت‌ها در مازندران این است که برای نخستین‌بار مراسم گرامیداشت 2 هزار شهید دانشآموز، با برگزاری یادواره شهدا را از سال گذشته در 2 هزار مدرسه آغاز کردیم.

قاسمی در پایان درباره پروژه مهر گفت: این پروژه میزان سنجش توان مدیریت برای آغاز سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش است؛ در سال 92 در حالیکه مسئولیت آموزش و پرورش مازندران را به عهده گرفتم؛ در رتبه 18 پیشرفت تحصیلی قرار داشتیم اما در سال 93 به رتبه چهارم و در سالهای بعد در رتبههای نخست قرار گرفتیم و در سال تحصیلی 95-96 نیز رتبه اول را به دست آوردیم.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها