دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد
معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: سهم ایران از داروهایی با منشأ گیاهی 3 تا 4 درصد و سرانه مصرف هر ایرانی از داروهای گیاهی نیز 400 گرم است همچنین براساس برنامه سند توسعه کشت گیاهان دارویی، تا 5 سال آینده 170 شرکت تعاونی گیاهان دارویی باید در کشور تأسیس شود.

سهم 3 - 4 درصدی ایران از داروهایی با منشأ گیاهی/ سرانه مصرف داروی گاهی در ایران 400 گرم است/ تأسیس 170 شرکت تعاونی گیاهان دارویی در 5 سال آینده

به گزارش آوای خزر از گلوگاه، حسین صفایی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح کارگاه عرقیات گیاهی زنان روستایی در تیرتاش گلوگاه اظهار داشت: براساس سند راهبردی توسعه کشت گیاهان دارویی که چهار سال پیش در شوای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، باید برداشت گیاهان دارویی از مراتع کاهش یابد و کشت گیاهان دارویی افزایش پیدا کند.

وی افزود: براساس این سند، ایران باید تا 10 سال آینده جزو 10 کشور نخست در صادرات گیهان دارویی باشد که هنوز فاصله قابل توجهی با این رتبه داریم اما می‎توانیم با مدیریت صحیح به این مرحله دست پیدا کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه مصرف گیاهان دارویی در ایران 400 گرم است، گفت: باید ارزش داروهای گیاهی در بسته داروی انسانی به 20 درصد افزایش یابد.

صفایی بیان کرد: سهم دنیا از داروهایی با منشأ گیاهی 30 درصد بوده و این رقم در اتحادیه اروپا 35 و در ایران نیز 3- 4 درصد است.

وی در پایان گفت: در 5 سال آینده باید 170 شرکت تعاونی تخصصی گیاهان دارویی در ایران با محوریت اشتغال روستایی و بطور ویژه با اداره و حضور زنان تأسیس شود که در دو سال گذشته 38 شرکت تأسیس شده‌اند و بیش از 140 شرکت دیگر باید در سه سال آینده راه‌اندازی شوند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها