دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دانش‌آموزان مازندرانی سال موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته‌اند که ازجمله آنها می‌توان به کسب رتبه چهارم در کنکور سراسری، رتبه دوم در المپیاد نانو و فناوری، رتبه دوم در المپیاد علمی و رتبه‎های برتر در بخش آموزشی و فرآیند یاددهی اشاره کرد.
دانش‎آموزان مازندرانی سال موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشتند

به گزارش آوای خزر از ساری، سید علی قاسمی در آیین آغاز سال تحصیلی مازندران که با حضور یاسر هاشمی رفسنجانی در مدرسه دخترانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نکا برگزار شد اظهار داشت: امروز زنگ مهر را در سراسر مدارس مازندران داریم که با حضور 524 هزار دانش‌آموز و 64 هزار پرسنل آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی 96- 97 در مازندران و در مدرسه‌ای به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان بی‌شک یکی از شخصیت‌های مهم در بنیانگذاری و حفظ نظام اسلامی در تاریخ ایران بوده است و از شخصیت‌های ماندگار انقلاب بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: مرحوم هاشمی در دوران پیش از انقلاب شکنجه‌های زیادی را در زندان‌های منافقان تحمل کرد، در دوران دفاع مقدس نیز مثمر ثمر بود و در تمام طول عمر خود جسورانه و بردبارانه با مسائل برخورد کرد و همواره به رشد و رفاه در کشور می‌اندیشید.

قاسمی اظهار امیدواری کرد که دانش‌آموزان و معلمان ما با استفاده حداکثری از همه منابع موود بتوانند سالی پربرکت و باشکوه داشته باشیم و نتایجی بهتر از سال پیش را داشته باشیم.­­­­­­­­­­

وی در پایان با بیان اینکه دانش‌آموزان مازندرانی سال موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته‌اند، گفت: سال گذشته مازندران در کنکور سراسری رتبه چهارم ، در المپیاد نانو و فناوری رتبه دوم، در المپیاد علمی رتبه دوم و رتبههای برتر را در بخش آموزشی و فرآیند یاددهی به‌دست آورد.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها