دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس، کلاردشت و کجور گفت: معلم نباید دغدغه ای بجز کلاس درس داشته باشد و اگر غیر از این شد؛ چطور می خواهیم بهترین نیروی انسانی(دانش آموز) را پرورش و چطور می خواهیم کشور را سامان دهیم؟!
معلم نباید دغدغه ای بجز کلاس درس داشته باشد/ اختصاص 12.5 درصد از بودجه کشور به آموزش و پرورش

به گزارش آوای خزر از نوشهر، قاسم احمدی لاشکی صبح امروز در همایش فرهنگیان مازندران که در مجتمع آموزشی رفاهی شهید رسولی نوشهر با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه های جامعه فرهنگیان بسیار جدی و مشکلات آنقدر زیاد است که شخص رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، رییس مجلس و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیر وضعیت معیشتی فرهنگیان هستند.

وی با بیان اینکه معلم نباید دغدغه ای بجز کلاس درس داشته باشد، افزود: همیشه می گوییم مباد روزی که یک فرهنگی برای دریافت مبلغی جهت کمک، به سازمانی مراجعه کند، لذا باید دقت کنیم که اگر در این مسیر قرار بگیریم چطور می خواهیم بهترین نیروی انسانی(دانش آموز) را پرورش دهیم و چطور می خواهیم کشور را سامان دهیم؟!

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سال گذشته 36 هزار میلیارد تومان از بودجه 385 هزار میلیارد دلاری دولت به آموزش و پرورش اختصاص یافت، با تلاش وزراتخانه آموزش و پرورش و کمیسیون تلفیق بودجه، از کل بودجه 21 هزار میلیاردی که مجلس از محل منابع جدید تامین کرد؛ 6.7 هزار میلیارد تومان دیگر به آموزش و پرورش اختصاص یافت.

احمدی لاشکی ادامه داد: از مجموع 42 هزار و 700 میلیارد تومانی که سال 96 به آموزش و پرورش اختصاص یافت؛ 98.6 درصد آن صرف حقوق و دستمزد فرهنگیان شد و مبلغ کمی برای کیفیت بخشی باقی ماند و هنوز پول سرویس مدرسه، لباس خدمتگزاران و موارد دیگر کامل پرداخت نشده است.

نماینده مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس، کلاردشت و کجور بیان کرد: روزی که بطحایی بعنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد در مجلس و پس از آن به کرات گفتیم که ایشان از صفر تا صد آموزش و پرورش را می شناسد، ارتباط خوبی با مدیریت و برنامه ریزی دارد و فضای موجود را با مدیریت خوبی پیش می برد.

وی ادامه داد: با سختی های فراوانی پیگیر پرداخت پاداش خدمت فرهنگیان بازنشسته شدیم و در نتیجه با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات و خزانه به این نتیجه رسیدیم که 3 هزار 800 میلیارد تومان باید در سه قسط پرداخت شود.

احمدی لاشکی گفت: اگر قرار است مشکل حل شود باید نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند، اگر در جلسه هیات دولت رییس جمهور توجه ویژه ای به وزیر آموزش و پرورش داشته باشد و استانداران در استان و فرمانداران در شهرستانها به حوزه آموزش و پرورش نگاه ویژه ای داشته باشند، کشوری بسیار آرام خواهیم داشت.

 نماینده مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس، کلاردشت و کجور اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی باید به عنوان یک واحد درسی در مدارس تعلیم داده شود و این معلم است که می تواند با بیان خوب موضوع حمایت از کالای ایرانی را به دانش آموزان تفهیم کند.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها