دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
رئیس شبکه بهداشت نکا:
بیمارستان‌های نکا فاقد بخش ویژه و دستگاه MRI هستند
رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: تنها بیمارستان دولتی و همچنین بیمارستان تأمین اجتماعی این شهرستان فاقد دستگاه MRI و بخش مراقبت‌های ویژه هستند و بیماران به‌ناچار باید به شهر‌های همجوار مراجعه کنند.
به گزارش آوای خزر از نکا، علیرضا خانجانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان نکا در بحث زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی یک مظلومیت تاریخی دارد، اما از مشکلات زیادی گفت که در طرح تحول سلامت تا حدودی رفع شده است.

او با اشاره به فاز دوم بیمارستان امام حسین علیه السلام نکا که با افزایش ۶ هزار مترمربعی فضای فیزیکی و درمانی در حال ساخت است، یکی از مشکلات این بیمارستان را نداشتن آی. سی. یو عنوان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا ادامه داد: اگر فاز ۲ به پایان برسد، علاوه بر بخش آی. سی. یو ۶۵ تخت بیمارستانی و ۳۵ تخت اورژانس به ظرفیت آن اضافه می‌شود.

این مسوول، میزان اعتبار جذب‌شده برای فاز دوم بیمارستان امام حسین نکا را ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: کار ساخت اسکلت بیمارستان به پایان رسیده و دورچینی آن نیز رو به اتمام است.

عضو شورای اداری نکا بیان کرد: در بحث تجهیزاتی نیز دستگاه MRI از نیاز‌های شهرستان است که می‌طلبد نماینده مردم و خیرین پای کار بیایند.

"نبود بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های نکا و همچنین خلأ ناشی از نبود دستگاه MRI سبب شده است که بیماران با صرف وقت و هزینه بالا به سایر شهر‌ها مراجعه کنند که این شرایط برای افراد ناتوان مضاعف است".

خانجانی ادامه داد: دیگر پروژه دولتی بخش بهداشت و درمان نکا به آزمایشگاه رفرنس و مرکز خدمات جامع سلامت جنب مجتمع طوبی است که با ۶۰-۷۰ درصد پیشرفت کار در حال انجام است.

او اعلام کرد: ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستای درویشخلک در روز‌های پایانی قرار دارد و به مرحله محوطه‌سازی رسیده که تا ۲ ماه دیگر تکمیل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا با اشاره به نقش پررنگ خیرین سلامت در این شهرستان گفت: ساخت و تکمیل مرکز جامع سلامت امیرالمومنین با پوشش جمعیت حدود ۱۵ هزار نفری در خیابان علمیه توسط خیرین به اتمام رسیده و در روز ۲۵ بهمن رسما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
بیمارستان‌های نکا فاقد بخش ویژه و دستگاه MRI هستند

این مسوول گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستای اومال هم توسط خیرین در حالت ساخت است.
او درباره فاز دوم بیمارستان تامین اجتماعی نکا، گفت: با تکمیل این پروژه ظرفیت درمانی شهرستان بسیار مناسب‌تر می‌شود.

خانجانی با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر یکی از مشکلاتی است که باید در بخش پیشگیری بیشتر به آن توجه شود، این بیماری‌ها را ازجمله شامل دیابت، فشار خون، و ام. اس عنوان کرد و گفت: ورزش‌های همگانی، ساخت جاده‌های سلامت و افزایش دانش شهروندان در خصوص تغذیه سالم این روند افزایشی را کنترل می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا از پایین‌بودن آمار زایمان طبیعی و کاهش چشمگیر فرزندآوری، آن را از دیگر مشکلات مبتلابه کشور و ازجمله مازندران و شهرستان نکا عنوان کرد که باید خانواده‌ها، و دولت برای آن چاره‌اندیشی کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه 99/2 درصد مردم نکا دُز اول و ۹۱ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، این میزان را در مرحله سوم حدود ۷۰ درصد عنوان کرد.

خانجانی گفت: ۹۸ تا ۹۹ درصد دانش‌آموزان نیز دز یک را دریافت کردند و در بین جمعیت ۹ تا ۱۲ ساله نیز تاکنون ۸۳۴ نفر واکسن زدند.

این مسوول با اشاره به آغاز پیک ششم بیماری کووید، از شهروندان خواست تا ضمن رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک، از حضور در میهمانی‌ها و تجمعات خودداری کنند.

او در پایان، میزان مراجعات روزانه بیماران سرپایی را از زمان آغاز پیک ششم، حدود ۶۰۰ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
توی قرن 22!!!!!!
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها