دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
یادداشت/
سرشماری نفوس و مسکن 95 به روش اینترنتی پس از دو بار تمدید، روز گذشته به پایان رسید و براساس جدول گزارش اقلام سرشماری، مازندران با مشارکت 61.38 درصدی خانوارها در ثبت‌نام اینترنتی در رتبه سوم جدول قرار گرفت.
به گزارش آوای خزر از ساری، براساس پیش‌بینی انجام‌شده از سوی مرکز آمار ایران، استانداران سراسر کشور باید با تدابیری که در نظر می‎گرفتند،  تا پایان 24 آبان‌ماه میزان مشارکت مردمی در سرشماری اینترنتی را به 30 تا 35 درصد می‎رساندند، اما در هفته آخر که روند ثبت‎نام اینترنتی شدت گرفته بود؛ با تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) هم‌زمان شده بود، لذا مرکز آمار ایران، این زمان را تا 27 مهر و سپس با انبوه مراجعات مردمی به 30 آبان‌ماه تمدید کرد و از 28 مهرماه نیز ثبت‎نام‎های حضوری آغاز شد.
با تلاش استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران سراسر کشور، در مجموع از پیش‎بینی برآورد 25 میلیون و 764 هزار و 70 خانوار ایران در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به روش اینترنتی، 11 میلیون و 67 هزار و 137 خانوار مشارکت کردند که این رقم بالاتر از پیش‎بینی 35 درصدی در برآورد خانوارها بوده و به 42.96 درصد رسیده که برای نخستین‎دوره و آزمون اینترنتی در سرشماری، یک تجربه موفق بوده است.
پیش‎بینی و درخواست مرکز ملی آمار برای میزان مشارکت در استان مازندران به این دلیل که رتبه دوم در زمینه ضریب نفوذ اینترنت در کشور را دارد، 40 تا 45 درصد بود که با پیگیری استاندار مازندران و تلاش فرمانداران، بخشداران و دهیاران و مشارکت خوب دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‎ها، این میزان مشارکت خانوار شمارش‎شده اینترنتی به برآورد خانوار، 61.38 درصد بوده است.
برآورد جمعیت سرشماری در مازندران 3 میلیون و 212 هزار و 254 نفر و یک میلیون و 107 هزار و 229 خانوار بوده است که با مشارکت بالای 60 درصدی، به 679 هزار و 648 خانوار ثبت‎نامی معادل 2 میلیون و 90 هزار و 138 نفر رسیده است و از این میزان، یک میلیون و 47 هزار و 256 نفر مرد و بقیه زن هستند.
میزان مشارکت جمعیت شمارش‌شده در سرشماری اینترنتی به برآورد جمعیت نیز 65.07 درصد بوده است که مازندران توانست خود را از رتبه 11 و سپس نهم و پنجم، در پایان زمان سرشماری به رتبه سوم برساند که نشان از کار جهادی مسئولان این استان دارد و از طرفی نشان می‎دهد که اگر مسئولان بخواهند واقعاً با عزم راسخ برای هر کار و رفع هر مشکلی «یاعلی» بگویند و با یکدیگر ید واحده شوند؛ می‎تواند مازندران را به استان شاخص در تمامی زمینه‎ها تبدیل کنند که حتی پایین‎ترین نرخ رشد بیکاری و بهترین نرخ رشد اقتصادی را داشته باشد.
شهرستان‌های کلاردشت، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی توانستند در بین سایر شهرستان‌های مازندران بالاترین مشارکت را داشته باشند و حتی کلاردشت با 137.62 و سوادکوه با 104.58 درصد مشارکت مردم، بالاتر از میزان برآورد، مشارکت داشته باشند، اما شهرستان‎های جویبار، قائم‎شهر، بابل و فریدونکنار، هر چند که مشارکت بالای 50 درصدی داشتند اما در رده‎های پایین جدول گزارش اقلام سرشماری اینترنتی قرار گرفتند.
ساری مرکز مازندران نیز در بین شهرستان‎هایی بود که با مشارکت 59 درصدی خانوارهای آن در سرشماری نفوس و مسکن 95 به روش اینترنتی، بعد از 16 شهرستان استان مازندران قرار گرفت و در رتبه‎های پایین جدول قرار دارد.
براساس جدول گزارش اقلام سرشماری اینترنتی، شهرستان‌های مازندران به ترتیب میزان مشارکت در این روش سرشماری به‎ترتیب عبارتند از: کلاردشت، سوادکوه، سیمرغ، سوادکوه شمالی، نوشهر، میاندرود، بهشهر، نکا، محمودآباد، نور، گلوگاه، رامسر، تنکابن، چالوس، آمل، بابلسر، ساری، عباس‎آباد، فریدونکنار، بابل، قائم‎شهر و جویبار.
سرشماری نفوس و مسکن 95 از تب و تاب اینترنتی خود عبور کرده است و حالا باید ببینیم تا پایان آبان‎ماه در سرشماری حضوری و افراد جا مانده از سرشماری، چه اتفاقی رخ می‌دهد و آنوقت درباره کیفیت سرشماری بتوانیم نتیجه کلی را به‎دست بیاوریم.
انتهای پیام/
یادداشت از آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها