دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
یادداشت/ آزاده بابانژاد
ایمان بیاوریم به چرخ‌های تولید
واردات کالاهای مشابه داخل، "ترور اقتصادی" بزرگی‌ست و انگار هنوز خیلی‌ها صدای جنگ اقتصادی را نشنیده‌اند، در این روزهای نفسگیر تحریم، باید ایمان بیاوریم به چرخ‌های تولید، و ایمان بیاوریم به تولید ملی که اقتدار و عزت ملی‌ست.

آوای خزر/ یادداشت سردبیر: در این روزهای نفسگیر و پُرهیاهوی اقتصادی، در این جنگ نابرابر، در این آشفته‌بازار ارز و گرانی، در این تحریم‌های بی‌امان و دسیسه‌های سخت، این‌روزهای نامرد، پای چرخ تولید مردانه ایستادن، دل و جرأت می‌خواهد.

هنوز خیلی‌ها فکر می‌کنند جنگ اقتصادی شوخی‌ست، هنوز فکر می‌کنند اوضاع عادی‌ست، این‌روزها صدای آژیرهای جنگ اقتصادی عجیب سر و صدا به راه انداخته است، تنها یک نگاه و یک "گوش تیز کردن" کافی‌ست که این نغمه‌ی خطر! را بشنوی.

من مردان مردی را می‌بینم که نه‌تنها پای کشورشان ایستاده‌اند، که پای همه سختی‌ها و تحریم‌ها ایستاده‌اند، اگر آنها را جهادگران بی‌ادعا در خاکریز اقتصادی کشور توصیف نکنیم، چه بنامیم؟

آنها صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند، از اینکه ورود و خروج کارگران را می‌بینند خوشحالند، آنها نه منتظر دعوت کمیسیون‌ها و کارگروه‌های اقتصادی هستند و نه از عدم دعوت به نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گلایه‌مندند و نه از تسهیلات و بسته‌های رونق تولید با آن سودهای کلان می‌گریزند! آنها از اینکه هنوز واردات کالاهای مشابه تولید داخل را می‌بینند؛ می‌رنجند.

شاید هیچ اقدامی شرم‌آورتر از این نباشد که تولیدکننده داخلی با چنگ و دندان از چرخ‌های تولید در این وانفسای تحریم و تهدید حفاظت و پا به پای آن حرکت می‌کند اما مافیای واردات، بی‌رحمانه اجناس مشابه داخل و آنهم با کیفیت پایین را در کشور تزریق می‌کند. این یعنی پتک محکمی بر سر تولیدکنندگان داخلی و ترور اقتصادی.

سالهاست که گذرگاه اقتصادی کشور با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی - که با سرمایه‌های خود از کارگاه‌های تولیدی تا کارخانجات بزرگ صنعتی را ساخته و پابرجا نگه داشته‌اند - امن و مستحکم است، به‌راستی اگر رضایت آنها جلب نشود، درب کارخانه‌ها بسته شود، کارگرها بیکار شوند، اقتصاد کشور سیر نزولی پیدا کند، گذرگاه اقتصادی ناامن شود؛ مقصران اصلی آن چگونه پاسخ خواهند داد؟

آیا زمان آن فرا نرسیده است که حکم جلب مافیای واردات کشور(وارداتی که به تولید داخل ضربه می‌زند) گرفته شده و اجرا شود؟ بیاییم کمی انصاف داشته باشیم و ببینیم چرا یک پای اقتصاد کشور می‌لنگد؟ بیاییم واردات را ساماندهی و از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم.  

... و باید ایمان بیاوریم به چرخ‌های تولید داخل، ایمان بیاوریم به جهادگران عرصه اقتصادی، باید ایمان بیاوریم به صادرکنندگانی که تحریم‌ها را تحریم می‌کنند، ایمان بیاوریم به جوانانی که با اندیشه‌هایی ناب و هوشمندانه به جنگ با تکنولوژی‌های پیشرفته رفته‌اند و با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، بنیان جدیدی را در فصل سرد تحریم‌ها به‌راه انداخته‌اند، و باید ایمان بیاوریم به تولید ملی که اقتدار و عزت ملی‌ست.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها