دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
یک فعال رسانه‌ای گفت: سیاست‌زدگی و نگرش‌های سیاسی، آسیب زیادی به فرهنگ گفتمان وارد کرد.

به گزارش آوای خزر،حسن صدرایی عارف در نشست نقش زنان در استقرار و استمرار انقلاب اسلامی در جهاد دانشگاهی قم برگزار خواهد شد عنوان کرد: برگزاری نشست‌های علمی برای رفع شبهات و پاسخ به سوالات اهمیت زیادی دارد و حضور کارشناسای حوزوی و دانشگاهی موجب می‌شود گفتگو شکل بگیرد.
سردبیر خبرگزاری حوزه افزود: متاسفانه در برخی موارد دچار سیاست زدگی شده‌ایم و این سیاست‌زدگی‌ها، به فضای جامعه لطمه زد، در واقع سیاست‌زدگی و نگرش‌های سیاسی، آسیب زیادی به فرهنگ گفتمان وارد کرد.
وی تصریح کرد: این آسیب موجب شد تا مدام در برابر هم گارد داشته باشیم و درصدد باشیم فردی که با من اختلاف فکری دارد را بر اساس همان مبنای سیاسی خود بکوبیم و سخن خود را اثبات کنیم و در هر جریانی با نگاه سیاسی وارد شویم.
همین نگرش‌ها، فضای گفتگو را کمرنگ کرد و امروز وظیفه داریم این خلاء را احصا و پرکنیم و البته تاثیر‌گذارترین عنصر در رفع این خلاء، رسانه است.
وی گفت: اصحاب رسانه باید در کنار پوشش اخبار، در جهت رسالت اصلی در ایجاد فضای مناسب برای گفتمان‌های راهبردی تلاش کنند، بسیاری از اصحاب رسانه خود کارشناسان مهمی در حوزه‌های مختلف به شمار می‌روند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

برای ایجاد تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری، به اتاق فکر نیاز داریم و برگزاری این جلسات در محیط‌های علمی و حوزوی ضروری است.
وی اظهار کرد:می‌توان مباحثی چون، آسیب‌های حوزه زنان و مسائل اجتماعی و حقوقی زنان را به طور علمی مورد ارزیابی قرار داد، در این راستا مرکز مطالعات زنان و حوزه خود ظرفیت‌های فراوانی دارد و می‌توان به صورت هدفمند و در قالب طرح‌های مطالعاتی این ظرفیت‌ها را دنبال کرد.
گفتنی است در این جلسه زهرا داورپناه معاون و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده به نقش مهم بانوان در تحولات و حضور زنان در انقلاب، تحولات درونی و بیرونی زنان و کارکردهای زنان در اجتماع و انقلاب، تاثیرات و آینده نقش زنان در اجتماع پرداخت.
انتهای پیام

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار