دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
توسط بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی منشاء اولیه مواد استفاده شده در محصولات لبنی جهت بررسی تقلب غذایی شناسایی می‌شود.

به گزارش آوای خزر، دکتر سید مجید تولیت، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: شناسایی و تفکیک منشا مواد غذایی بر اساس مواد اولیه تشکیل دهنده آن ها از مسایل بسیار مهم و کلیدی صنایع غذایی به شمار می آید که در راستای امنیت و سلامت غذایی جامعه است. بنابراین تشخیص و نظارت بر عدم تعـویض و جـایگزینی در ترکیبات محصـولات غذایی و بالطبع آن، جلوگیری از تقلب غذایی می تواند برای آگاهی رسانی و انتخاب مطمئن و متناسب با رژیم غذایی مصرف کننده به کار رود و در برابر معضل تقلبات غذایی تضمینی برای سلامت و تامین نظر مصرف‌کنندگان به وجود آورد.

وی افزود: در زمینه فرآورده های لبنی، به دلیل تفاوت قیمت در شیر گونه های مختلف دامی، همچنین در دسترس نبودن شیر همه حیوانات در تمام  فصول، افراد سودجو در فرایند تولید یا عرضه محصولات لبنی اعم از شیر، پنیر، ماست و دوغ تقلباتی نظیر مخلوط کردن مقداری از شیر گاو با شیر گوسفند، بز و یا شتر انجام می دهند. البته تولیـد کننـدگان فرآورده های لبنی ملزم به اعلام نوع شیر مصرفی در تولید مواد لبنی هستند. با این حال تاکنون ظرفیت تشخیص و آزمایش اجباری موارد ذکر شده در کشور عملیاتی نشده است و همواره با چالش هایی رو به رو بوده است.

تولیت خاطرنشان کرد: اخیرا روش شناسایی منشا اولیه مواد استفاده شده در محصولات لبنی توسط محققان این مرکز در بانک سلول های انسانی و جانوری با موفقیت راه اندازی شده است. در این روش با استفاده از تشخیص مولکولی که از حساسیت شناسایی بسیار بالایی برخوردار است، منشا اولیه شیر استفاده شده در تولید فرآورده های لبنی از جمله: شیر، پنیر، ماست و دوغ، بین گونه های مختلف جانداران مانند گوسفند، گاو، بز و شتر قابل تفکیک است.

 

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار