دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
بخشدار کلباد مازندران:
گلوگاه نیازمند بازارچه دائمی محصولات خانگی‌ست
بخشدار کلباد گلوگاه، مهمترین دغدغه فعالان کسب و کارهای خانگی را فقدان بازارچه دائمی عنوان و بیان کرد: اگر بتوانیم چنین فضایی را برای دایر کنیم. کمکی بزرگی به آنها می‌شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان گلوگاه، سومین جشنواره تولیدات دانش‌آموزان و محصولات روستایی به مدت دو روز در دبستان شایستگان روستای لمراسک گلوگاه برگزار شد .یکی از نکات جالب توجه در نمایشگاه، حضور خانواده‌ها در کنار دانش‌آموزان بود که با کمک یکدیگر در بخش صنایع دستی و مواد غذایی، محصولات خوبی را به نمایش گذاشتند.

بخشدار کلباد گلوگاه هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد رغبت در دانش‌آموزان و آشنایی با بازار و کسب و کارهای خانگی و معرفی و حمایت از تولیدات روستایی عنوان و اظهار کرد: مواد غذایی و صنایع دستی که در نمایشگاه ارائه شده، حاصل تلاش خانواده‌هاست، آنها در بخش مواد غذایی هم نمونه‌های ارگانیک و سالم و محلی را ترویج کردند و هم در بخش صنایع دستی، دست‌ساخته‌های بومی را ارائه دادند و نشان از ذوق و سلیقه مردمان شهر و روستاهای گلوگاه دارد.

محمد باقر رحمانی توسعه و حمایت از مشاغل خانگی و ارائه تسهیلات آسان‌تر در راستای اقتصاد مقاومتی، همچنین ایجاد فضایی دائمی برای ارائه محصولات را برای کسب و کارهای خانگی لازم دانست.

بخشدار کلباد گلوگاه گفت: نقش زنان به‌ویژه زنان روستایی در اقتصاد خانواده‌ها دارای اهمیت است، آنها صنایع دستی متنوع و باکیفیت و مواد غذایی سالم را تولید می‌کنند اما اگر بخواهند محصولات خود را به فروش برسانند؛ مهمترین دغدغه آنها فقدان بازارچه دائمی‌ست که اگر بتوانیم چنین فضایی را دایر کنیم. کمک بزرگی به آنها می‌شود.

وی درپایان از همکاری شورا، دهیاری و مدیریت روستای لمراسک که برای سومین‌بار چنین جشنواره‌ای را با هدف اشتغال پایدار روستایی و رونق تولیدات کارآفرینان و حمایت از مشاغل خانگی بخش کلباد تدارک دیدند، قدردانی کرد.

به گزارش آوای خزر، شهرستان گلوگاه در شرق مازندران قرار دارد و جمعیت آن 42 هزار نفر است که تقریبا جمعیت شهری و روستایی یکسانی دارد. گلوگاه را علاوه بر اینکه به نام گردان همیشه پیروز امام حسین(ع) می‌شناسند و شهر دکل‌بندان است، اما انجیر گلوگاه نیز نام این شهر را پُرآوازه ساخته است. انجیر گلوگاه محصول ارگانیک این شهرستان است که تابستان و اوایل پاییز نام‌آشنای مسافران و طرفدارانی‌ست که از اقصی نقاط ایران سعی می‌کنند به این شهر آمده و از آن تناول کنند.

ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان که بتواند انجیر و میوه‌های ارگانیک جنگلی و صحرایی را فرآوری کند، فرصت اشتغالزایی مناسبی را در اختیار جوانان این خطه از استان قرار می‌دهد. علاوه بر آن بازار فروش نیز اصل مهمی‌ست که اگر یک بازارچه دائمی در این شهرستان راه‌اندازی شود، هم محصولات خانگی و ارگانیک، هم صنایع دستی و هم محصولات شرکت‌ها به فروش می‌رسد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1002

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها