دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: مشغول تکمیل اطلاعات دو مورد ابتلا به کرونا ویروس در قم هستیم.

به گزارش آوای خزر، به دنبال انتشار خبر آزمایش مثبت دو مورد مشکوک به کرونا ویروس در قم، وزارت بهداشت نسبت به تجهیز امکانات لازم و بررسی دقیق موضوع در قم، اقدام کرده است.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که مشغول تکمیل اطلاعات دو مورد ابتلاء به کرونا ویروس در قم هستیم، افزود: این دو مورد از اهالی شهر قم هستند و در حال بررسی شیوه ابتلای این دو نفر به ویروس کرونا هستیم و اطلاعات تکمیلی را اعلام خواهیم کرد.

در همین حال، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، با سفر به قم، در مورد اقدامات کنترلی وزارت بهداشت، گفت: مشغول آزمایش دوم از این دو نفر هستیم که به محض مثبت شدن نتیجه آزمایش دوم، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به رعایت اقدامات کنترلی و قرنطینه برای دو بیمار مبتلا به کرونا ویروس، افزود: آزمایش ژنتیک بر روی این فرد انجام می‌شود تا وضعیت ابتلای آنها به طور کامل و دقیق تشخیص داده شود.

جان بابایی با اشاره به اختصاص یک بیمارستان ویژه برای موارد کرونا ویروس در قم، گفت: یک تیم ویژه از اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از روز گذشته در قم مستقر شده اند تا کمک رسان دانشگاه علوم پزشکی قم در مراقبت از این افراد باشند.

وی با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای کنترل و رصد دقیق وضعیت کرونا، افزود: هیچ مشکلی در زمینه تجهیزات و امکانات مورد نیاز وجود ندارد و تیم درمانی نیز از آمادگی لازم برای مراقبت از افراد مشکوک به کرونا ویروس، برخوردارند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: پیش بینی می‌کردیم که این ویروس وارد کشور شود و خوشبختانه با تأخیر نسبت به سایر کشورها که درگیر این ویروس هستند، وارد ایران شده و البته جای هیچ گونه نگرانی نیست و ما تمامی اقدامات کنترلی و مراقبتی را انجام داده ایم.

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها