دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از شناسایی شش فرد مشکوک به کرونا ویروس در شهرستان خبر داد و گفت: موراد مشکوک به این ویروس هنوز تایید نشده است.

به گزارش آوای خزر، سید فرزاد جلالی با بیان اینکه نتیجه آزمایشات موارد مشکوک به کرونا ویروس در بابل هنوز تأیید نهایی نشده است، افزود: شش فرد مشکوک به کرونا ویروس در شهرستان بابل شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: تا این زمان ۲ بیمار با علائم بالینی خفیف توصیه به درمان‌های سرپایی در منزل شده‌اند و ۴ نفر دیگر نیز با حال عمومی مساعد در بیمارستان میناگر بستری هستند.

وی عنوان کرد: از مجموع این افراد سه نفر مشکوک به کرونا ویروس به دلیل اینکه سابقه سفر به قم داشتند مشکوک به کرونا هستند و موارد مشکوک را ایزوله کرده‌ایم تا در صورت مثبت بودن ابتلاء به کرونا، شهروندان دیگر درگیر بیماری نشوند، اما هنوز نتایج آزمایشات کرونا ویروس در بابل تأیید نشده است.

جلالی با بیان اینکه کرونا ویروس در مقایسه با بیماری‌های سارس، مرس و آنفلوآنزا کشندگی کمتری دارد گفت: میزان مرگ و میر در بیماران آلوده به کرونا ویروس، به طور میانگین ۲ درصد است و در بیمارانی که دارای بیماری زمینه‌ای و اختلال در سیستم ایمنی باشند بیشتراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از شهروندان می‌خواهیم از روبوسی، دست دادن، شرکت در محافل شلوغ، مصرف قلیان خودداری کنند و با رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله با افراد سالم یا مبتلا به سرماخوردگی، شست و شوی مرتب دست‌ها با شوینده‌ها به مدت ۲۰ ثانیه خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار