دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
با حمایت وزارت بهداشت و پیگیری پارک علم و فناوری
3 شرکت دانش‌بنیان مازندران به جنگ
3 شرکت دانش‌بنیان مازندران با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حمایت و پیگیری مسوولان مربوطه در استان، تولید انبوه دستگاه و مواد ضدعفونی‌کننده را برای مقابله با کروناویروس و بر حسب نیاز استان آغاز کردند.

آوای خزر – آزاده بابانژاد: کرونا ویروس که توسط سازمان جهانی بهداشت(WHO)  با نام علمی کووید19 شناخته می‌شود، تا ظهر امروز 8 اسفندماه 98، 26 قربانی در ایران گرفت و در همین مدت بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی 245 نفر  را مبتلا کرده است.

برای مقابله با این ویروس که سرعت انتقال آن بسیار بالاست؛ نیاز به عزم عمومی مورد تأکید است و همگان در هر قشری باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها جلوگیری شود.

در مازندران نیز براساس آخرین آمار یعنی تا زمان انتشار خبر 3 نفر فوت شدند و 13 نفر نیز مبتلا شده‌اند که تحت درمان قرار دارند. در بین مبتلایان افراد عادی تا کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی دیده می‌شوند، بنابراین شوخی‌گرفتن این موضوع به صلاح نظام سلامت و افراد جامعه نیست.

برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری مازندران باتوجه به نیاز کشور به دستگاه‌ها و محصولاتی که در کاهش تلفات و پیشگیری از کرونا ویروس نقش دارند؛ با حمایت پارک و مجوزی که از سوی وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند، دست به کار شدند و تولیدات خود را افزایش دادند که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

3 شرکت دانش‌بنیان مازندران به جنگ

یکی از آنها محلول ضد عفونی ‌کننده میوه و سبزیجات با پایه "گیاهی‌پوشان" است، این محصول یک ضد قارچ و ضد باکتری با پایه گیاهی متشکل از عصاره‌های گیاهی‌ست که توسط شرکت "پوشش حیات سبز" تولید می‌شود.

همچنین دستگاه ضدعفونی و استريل اتاق عمل نیز توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مازندران تولیدات خود را افزایش داده است، این دستگاه قابلیت استریل وسایل آزمایشگاهی و پزشکی، ضدعفونی ملحفه‌ و البسه بیماران و … ، کاهش بیماری‌ها و حذف مواد شیمیایی، کنترل میکروارگانیسم های بیماری‌زا نظیر قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها را دارد.

3 شرکت دانش‌بنیان مازندران به جنگ

کاهش بو و گازهای آلی در هوای بیمارستان و سرویس‌های بهداشتی، تولید آب خالص برای مصارف دارویی و آزمایشگاهی، تصفیه زباله‌های بیمارستانی و تصفیه پساب بیمارستانی، اکسيژن فعال بعد از واکنش به اکسیژن تبدیل شده، افزایش اکسیژن و بهبود کیفیت هوا و ضدعفوني بالش و ملحفه در هتل‌ها از دیگر قابلیت‌های این دستگاه است.

محصول دیگر، ژل الکلی نام دارد که برای ضد عفونی دست، ضد عفونی تمامی وسایل تجهیزات اعم از درب‌ها، دستگیره، کامپیوتر، موبایل و غیره است.

3 شرکت دانش‌بنیان مازندران به جنگ

این محلول همچنین ضدعفونی کننده محوطه‌ها و فضاهای عمومی از قبیل فضای داخلی اماکن عمومی به‎ویژه سازمان‌ها و ادارات، کارخانجات، ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، قطار و فرودگاه‌ها و ...، داخل مترو‌ها و‌ اتوبوس‌ها و‌ هواپیماها و ... است.

ظرفیت تولید این محلول روزانه(در حال حاضر) ۵ تن ژل الکلی در حجم‌های ۲۵۰ میلی‌لیتری، ۱ لیتری و ۴ لیتری است، ۵ تن نیز محلول الکلی در حجم‌های ۱ و ۴ و ۱۰ و ۲۰ و ۲۲۰ لیتری و ۳۰ تن نیز محلول ضد عفونی‌کننده محوطه، است.

3 شرکت دانش‌بنیان مازندران به جنگ

به گزارش آوای خزر، این محصولات که با حمایت و تسهیلات ویژه پارک علم و فناوری مازندران به مرحله عملیاتی رسیده‌اند، در هفته بعد تولید صنعتی خواهند داشت تا بخشی از مشکلات جامعه در بحث ویروس کرونا را مرتفع کنند ضمن اینکه مجوزهای مورد نظر صادر شد تا تولید انبوه داشته باشند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار