دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
در بیانیه‌ای
شکارچیان قانونمند، اقدام همکاران قانون‌گریز خود را محکوم کردند
شکارچیان قانونمند عضو کانون شکار و طبیعت بهشهر، اقدام همکاران قانون‌گریز خود را در انتشار بیانیه‌ای با عنوان "پیام شکارچیان منطقه بهشهر تا گلوگاه" مبنی بر اعتراف به مسمومیت پرندگان مهاجر در میانکاله را محکوم کردند.

به گزارش آوای خزر از ساری، وقتی که بیانیه مبهم و همراه با تهدید و توهین شکارچیان منطقه بهشهر و گلوگاه منتشر شد و آنها در این بیانیه شوم به هر صورت اعلام کردند که عامل انتشار سم بوتولیسم در جزیره میانکاله بوده‌اند، در واقع راست یا دروغ، شوخی یا جدی، مسوولیت تلفات بیش از 27 هزار پرنده مهاجر را برعهده گرفتند و باید پاسخگو باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز از اقامه دعوی علیه متخلفان سخن گفت و اینکه اگر آنها شوخی دارند، محیط زیست شوخی ندارد و منتشرکنندگان بیانیه تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند و حتماً با آنها برابر قانون برخورد می‌شود.

اما به‌تازگی بیانیه دیگری از شکارچیان، اما این‌بار از سوی دوستداران طبیعت و شکار شهرستان بهشهر خطاب به مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران منتشر شده است که در آن، حساب خود را از شکارچیان غیرقانونی جدا کرده‌اند و گفته‌اند منتشرکنندگان این مطلب را در زمره شکارچیان قانونمند به رسمیت نمی‌شناسند و رفتارهای مخرب زیست‌محیطی آنها را محکوم کرده‌اند.

متن بیانیه کانون دوستداران طبیعت و شکار بهشهر به این شرح است:

مدیر کل محترم سازمان حفاظت محیط زیست استان مازندران

سلام

"احتراما به استحضار می رساند، بیانیه ای در فضای مجازی تحت عنوان پیام شکارچیان منطقه بهشهر تا گلوگاه، منتشر شده است که مسئولیت مرگ پرندگان میانکاله را بر عهده گرفته و علت آن را برخورد متقابل با سیاستگذاری و مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در قبال مقوله شکار عنوان کرده است.

کانون دوستداران طبیعت و شکار شهرستان بهشهر به نمایندگی از شکارچیان قانونمند، ضمن تقبیح هرگونه برخورد مخرب با محیط زیست و حیات وحش، نویسندگان این بیانیه را در زمره شکارچیان قانونمند به رسمیت نشناخته و هر گونه عمل در جهت آسیب به محیط زیست و حیات وحش را محکوم می نماید.

این کانون علاوه بر تقبیح و نکوهش رفتارهای مخرب زیست محیطی، از سازمان محیط زیست مواکدا" میخواهد جهت جلوگیری از ایجاد آسیبهای تعمدی توسط افراد سودجو و غیرمتعهد، تغییری اساسی در نحوه برنامه ریزی و نگرش مدیریتی مقوله شکار، بعنوان جزیی جدانشدنی از فطرت انسانی، ایجاد نماید و اگر توانایی این امر در مدیران فعلی سازمان وجود ندارد، میتوانند از برنامه ریزی کشورهای مترقی در حفاظت و بهره برداری اصولی از محیط زیست، الگوبرداری متناسب با اقلیم و جغرافیا کشور عزیزمان ایران، بنمایند. تا علاوه بر حفظ اقلیم و اکوسیستم طبیعی، بهره برداری درست از منابع و حیات وحش برای افراد قانونمند میسر شود و در آینده شاهد اتفاقات وادعاهایی از این دست نباشیم.

این کانون جهت نیل به این مقصود از هرگونه کمک فکری و پیشنهادی فرو گذاری نکرده و باکمال میل جهت خدمت به حفظ و حراست از طبیعت و حیات وحش این مرز و بوم اعلام آمادگی می نماید".

با سپاس

کانون دوستداران طبیعت و شکار بهشهر

به گزارش آوای خزر، در میانکاله و جزایر و آببندان‌های زیرمجموعه آن که هر کدام شهرت جهانی دارند، هرساله شاهد حفاظت فیزیکی دوستداران طبیعت هستیم، یادمان هست روزهای سرد و یخبندان چند سال پیش را که دوستداران طبیعت و حامیان حیات وحش در سطح شهرستان بهشهر، استان مازندران و افرادی چون محمدعلی یکتانیک و دوستانشان از تهران چه زحماتی را برای غذادهی به پرندگان انجام داده‌اند.

یادمان هست دوستداران طبیعت و شکارچیان قانونمندی که پرندگان مجروح را تیمارداری و مدتی بعد در تالاب رهاسازی می‌کردند.... و در این میان گرچه افرادی منفعت‌طلب که می‌پندارند انسان به دلیل برتری و مهتری بر سایر موجودات و طبیعت، مجاز است آنها را با تور و تفنگ و تبر هرآن گونه که می‌خواهد به تسخیز خود درآورد؛ هرازگاهی دست به شیطنت‌هایی می‌زنند اما هیچگاه منکر زحمات طبیعت‌دوستان نمی‌شویم.

با این اوصاف، جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان تلف‌شده در میانکاله همچنان ادامه دارد و قریب به 40 روز است که محیط زیست و سازمان دامپزشکی مازندران و این‌روزها نیز محیط زیست گلستان درگیر موضوع هستند. بی‌تردید اگر مسموم‌کردن پرندگان توسط شکارچیان انجام گرفته باشد آنها نه‌تنها در برابر محیط زیست استان و سازمان حفاظت محیط زیست، بلکه در برابر اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی(IUCN) باید پاسخگو باشند و بدانند تهدید محیط زیست با ادبیات تهدید راه به جایی نخواهد برد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها