دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
گزارش تصویری/ ابراهیم فلاح
مبارزه با کرونا در امام‌زاده عباس(ع) ساری
آستانه مبارکه امام‌زاده عباس(ع) ساری از اماکن مقدسی‌ست که سالانه زائران زیادی را در آغوش خود می‌پذیرد، از این‌رو با توجه به شیوع کروناویرس در ایران، جهت پیشگیری و مبارزه با بیماری کووید 19، تمامی فضاهای مربوط به این آستانه، ضدعفونی شد. ضمن اینکه ورود و خروج بهداشتی زائران نیز کنترل می‌شود.

به گزارش آوای خزر از ساری، سید مجتبی حسینی مدیر آستانه مبارکه امامزاده عباس ساری با اشاره به اینکه از لحظه انتشار خبر شیوع بیماری کرونا در ایران، این آستانه اقدامات ایمنی و بهداشتی را در راستای سلامتی و بهداشت زائرین و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را آغاز کرده است، افزود: روز گذشته عملیات ضد عفونی کردن کلی بارگاه و مساجد و سایر اماکن این آستانه مبارکه با همکاری پایگاه بسیج شهدای امامزاده عباس و خادمین افتخاری و ثابت آستانه اجرایی شد.

حسینی بیان کرد: کنترل ورود و خروج زائرین، ضدعفونی کردن ضریح، کتب های ادعیه و قرآن مجید، جامهری، کتابخانه، دربها و دستگیره ها، صندلی های مخصوص نماز، استفاده از اسپری ضد عفونی کننده، همکاری با خانه بهداشت منطقه، ممنوعیت توزیع غذای نذری، متوقف شدن کلاس های آموزشی و تربیتی آستانه و توقف برگزاری مراسمات مذهبی، از جمله اقدامات پشگیرانه این آستانه بوده است.

وی با توصیه به زائرین که در شرایط کنونی در زیارت مرقد مطهر، بوسیدن ضریح خودداری شود و نیز استفاده از چادر و مُهر شخصی برای عبادت و موارد بهداشتی را در حد بالا رعایت کنند، اظهار داشت: این آستانه آمادگی هر نوع همکاری با مرکز بهداشت این شهرستان در راستای راهنمایی و ارشاد زائرین و مجاورین آستانه را دارد.

حسینی از شهرداری و آتش نشانی منطقه و مرکز بهداشت ساری در خصوص همکاری با آستانه در راستای ضدعفونی کردن محوطه آستانه و منطقه تقدیر و تشکر کرد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها