دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
داستان افزایش حقوق فرهنگیان، عینک و آقای اللهیار ترکمن!
چگونه ممکن است تصمیم افزایش حقوق ۵۰ درصدی کارمندان دولت، برخلاف اعلام گسترده، شامل فرهنگیان نشده باشد و ... .
داستان افزایش حقوق فرهنگیان، عینک و آقای اللهیار ترکمن!

رضا شاه‌ملکی*


در این روزهای کرونایی، پا‌به‌پای انتشار فراگیر اخبار مربوط به شیوع این ویروسٰ سخنان برخی از مقامات وزارت آموزش و پرورش و بیش از همه، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، آقای اللهیار ترکمن، در رسانه‌ها و روزنامه‌ها و سایت‌ها و اینجا و آنجا پخش می‌شود که: بشتابید، حقوق و مزایای فرهنگیان ۵۰ درصد مانند سایر کارکنان دولت افزوده شده است!

در ادامه لابد افزوده‌اند: بله... پیش‌تر هم، آنها را رتبه‌بندی کرده بودیم و پس از چندین آزمون و امتحان و دوره و غیره، مبلغ هنگفت! دیگری به درآمد این جماعت همیشه ناراضی! افزودیم.

روی سخن من با مردم شریف ایران است که این روزها در کنار قدردانی از زحمات پزشکان و کادر درمانی، لابد با تعطیلی مدارس و خانه‌نشینی فرزندان‌شان، قدردان جامعه فرهنگی کشور هم هستند و اهمیت این حرفه را در پیش‌برد آموزش و تعامل با فرزندان‌شان یا همان نسل فردا، بیش از پیش دریافته‌اند.

آری، خدمت مردم شریف ایران عرض می‌کنم که آقای ترکمن به باور ما فرهنگیان اگر عینکی هستند، نمره عینک‌شان تغییرکرده و اگر هم نیستند به عینک نیاز دارند.

زیرا گاه ارقام افزایش ۱۲۰۰ تومانی (بله هزار و دویست تومان) و یا ۱۲۰۰۰ تومانی (دوازده هزار تومان) و نهایتا ۲۰هزار تومانی در حکم جدید برخی از فرهنگیان را (همان افزایشی که از بام تا شام در نفیرش می‌دمند) 1200000 تومان (یک میلیون و دویست هزار تومان) و دو میلیون تومان خوانده‌اند.

ملاحظه می‌فرمائید؟ این بنده و این شما، و این همکاران بنده و حکم‌های آنها، که اگر نیاز بودبه همین سایت وزین ارایه می‌کنم منتشر کنند تا ببینید ما راست می‌گوییم یا چشمان آقای ترکمن ارقام را به درستی ندیده‌اند ‌و به اشتباه در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند و می‌کنند و البته فرهنگیان را به بی اطلاعی از قانون نیز متهم می‌کنند.

در همین شهر ما، کرج، تعاونی مصرف فرهنگیان، هرچیز که ندارد، همکاری با صفا و خیر به نام حاج آقای صمدی دارد که امور مربوط به اوپتومتری و تهیه عینک و تعیین نمره چشم و ساخت عینک و... را به نحو احسن برای همکاران انجام می‌دهد ومرد منصف و باصفایی هم هست.  با بنده هم رفاقتی قدیمی دارد و آقای ترکمن می‌توانند به حاج صمدی خودمان مراجعه کنند، جهت نعیین‌نمره عینک، سفارش‌شان را هم خواهیم کرد‌.

از عینک آقای ترکمن که بگذریم، و حیرت خوانندگان که چگونه ممکن است تصمیم افزایش حقوق ۵۰ درصدی کارمندان دولت، برخلاف اعلام گسترده، شامل فرهنگیان نشده باشد و آقای ترکمن افزایش‌های گاه دو هزار تومانی را دو میلیون تومان اعلام کرده باشد؟

باید عرض کنم ابن ماجرا سر دراز دارد. و الطاف دولتمردان پیش از این هم بارها شامل جماعت فرهنگی شده است.

لابد می‌پرسید چطور، فقط نگاهی به این بندهای حذف شده از مزایای فرهنگیان بیندازید، که در دولت‌های اخیر، آهسته آهسته کنار رفته‌اند و به چاه فراموشی سپرده شده‌اند:

- حذف استفاده از حق مرخصی تمام وقت و نیمه وقت در هنگام تحصیل

- حذف 5 درصد افزایش سنواتی سالانه

- حذف رتبه تشویقی در ارزشیابی سالانه

- حذف رتبه تشویقی فرهنگیان بسیجی

- حذف ده درصد تشویقی در ارزشیابی سالانه (برجستگی)

- حذف 20درصد تشویقی ارزشیابی

- حذف پاداش و کمک هزینه ازدواج سالانه. (برجستگی)

 - حذف تعجیل در گروه ضمن خدمت فرهنگیان

- حذف پاداش 176 ساعت در ضمن خدمت فرهنگیان

- حذف اضافه کار ساعتی مدیر و معاونان

- حذف اضافه کاری نوبت دوم عوامل اداری مدرسه در سه ماهه تابستان

- حذف بخش عمده سرانه‌های آموزشی

- حذف یارانه و بن کالا/ حق مسکن

- حذف پرداخت اضافه کار تقلیل ساعت معلمان بالای 20 سال

- حذف اضافه کار نوبت دوم سرایداران

- حذف پرداخت حق‌الزحمه اردوها

- حذف نمره‌های کمی و اعداد

- حذف کلاس‌های ضمن خدمت حضوری

- حذف بازنشستگی زودتر از موعد

- حذف شیر مدارس

- حذف هزینه یکبار جابجایی، موسوم به هزینه سفر

و....

اگر باور اینها برای خوانندگان گرامی دشوار است، مثالی ساده‌تر می‌زنم. در چند سال اخیر، یا برای روشن‌تر شدن بحث باید بگویم به ویژه یکی  دو سال اخیر، همه ما و شما پیوسته از صداو‌سیما و رسانه‌های دیگر اخباری در پیوند با رتبه‌بندی فرهنگیان شنیدیم. عالم و آدم از آن با خبر شدند و همگی ما را به خاطر برقراری این بند هنگفت! در احکام‌مان تهنیت‌ها گفتند و انتظارها روا داشتند و توقعات حواله کردند!

اما بدانید و آگاه باشید، با شعبده‌بازی تمام رتبه‌بندی‌ها در احکام جدید حذف شده!

یعنی آن همه سر و صدا و هیاهو و تبلیغات کر کننده، دود شده و به هوا رفته. تبلیغات دوستان و مصاحبه‌ها و خود را خیر و دوستدار معلم نشان دادن، البته کارکرد خود را برای عزیزان داشته، آنچه عرض کردم دود شده و هوا رفته، مبلغ ناچیز رتبه بندی فرهنگیان بوده.

شعبده که عرض می‌کنم چنین است : افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم احکام فرهنگیان طبق ادعای وزارت فخیمه آموزش و پرورش، و به دنبال آن حذف رتبه بندی پس از آن همه هیاهو و کباده کشیدن‌ها، و سر جمع این کش و قوس‌ها به گفته آقای اللهیار ترکمن، 1.5 تا ۲ ملیون تومان به حقوق فرهنگیان افزوده، حال آنکه خود بنده، نگارنده این سطور، با مدرک عالی و چیزی نزدیک به ۲۰ سال سابقه تدریس، شاهد افزایش ۳۴۰ هزار تومانی در حکمم هستم.

ملالی نیست، تا بوده همین بوده، همواره دستگاه‌های دیگر، به بهانه درآمدزایی! بی سروصدا به دریافتی کارکنان خویش افزوده‌اند و مزایایی چون پاداش آخر سال و بن کالا و یارانه مسکن و حق لباس و پاداش روز زن و روز مرد و حق ایاب و ذهاب و حق سرویس و اضافه کار ویژه و کارانه و عیدانه و... را برای کارکنان شریف خویش قائل شده‌اند و در این وزارتخانه    ، هرگونه افزایش ناچیز در حقوق فرهنگیان، بزرگ نمایی شده و چون رپرتاژ آگهی، از تمام شبکه‌های خبری اعلام و زیرنویس شده، درحالی که برخی از این مراحم نادیده، هرگز شامل ما نشده است.

عرض کردم ملالی نیست تا بوده همین بوده، اما دیگر این نوع خبر پراکنی در مورد افزایش نادرست حقوق‌ها انصاف نیست.

اگر قرار است جامعه فرهنگی با همین حقوق و مزایای ناچیز به سر کند، آنقدر معلمان شریف بوده‌اند که با سیلی صورت را سرخ نگه داشته‌اند اما از وظیفه و رسالت تربیتی و آموزشی خویش کم نگذاشته‌اند. پس هدف از انتشار این اخبار نادرست از زبان بلند پایگان وزارتخانه چیست؟ نکند آقای ترکمن زودتر از بانک مرکزی به استقبال حذف سه صفر از واحد پول ملی رفته و بهتر دیده اجرای آن را از احکام جامعه فرهنگی آغاز کند و برای همین ۲۰۰۰ تومان را دو ملیون تومان خوانده؟

سخن به درازا کشید،  جناب ترکمن، جناب نوبخت، جناب روحانی... فرهنگیان از ابتدا پای کار بوده‌اند، در هر انتخابات، در هر راهپیمایی و بسیج دانش آموزان، در هر مناسبت مرتبط با انقلاب اسلامی چون دهه فجر، در اجرای هر آموزش رسمی و تدریس محتوای کتب تالیفی، در هر ۱۳ آبان، و در هر همراهی. و در هر ناهمراهی با دشمنان این خاک نیز سابقه‌ای درخشان دارند. انصاف بدهید، آیا حق این مردان و زنان شریف، اخلاق مدار، انقلابی و کم توقع این است؟

*واقعیت این است که بنده اگر آقای ترکمن و ای بسا جناب حاجی میرزایی را در خیابان ببینم نشناسم. وظیه من تدریس است و انجام درست و به سامان وظایفم و وظیفه حضرات نیز به همچنین.

نیازی به شناخت شخصی از هم نداریم و اگر از من می‌شنوید، معاون وزیر هم نیاز به حضور پررنگ و همیشگی در رسانه‌ها و سر تیتر اخبار بودن ندارد و ایضا وزارت خانه متبوع او. بلکه بهتر، انجام بی سر‌وصدای رسالت خویش است و خدمت رسانی به جامعه بزرگ آموزش و پرورش، از فرهنگیان تا دانش آموزان.

 

 مدرس تاریخ/ فرهنگی

انتهای پیام/1000

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
به نظر بنده معلمین عزیز حقوق الانی هم که می گیرند واقعا زیاده براشون چون حداقل نصف سال را تعطیل و به کارهای پرسود دیگر مشغولند و حقوقشان هم در ایام تعطیل واریز می شه و در زمان مدرسه هم درسی که ارائه می دند کیفیت و کمیتش پائینه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها