دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
استاندار مازندران:
استاندار مازندران با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات ما در کنترل تعداد مبتلایان به کروناویروس، ترددهای غیرضرور شهروندان و مسافران است، تأکید کرد: چهارشنبه و پنج‌شنبه آخر سال را در پیش داریم، مردم همانند سایر روزها در خانه بمانند، مسافران مشکوک به علائم کرونا ضمن اینکه خودروی آنها توقیف می‌شود، 14 روز را باید با هزینه شخصی خود در قرنطینه بمانند.

به گزارش آوای خزر از ساری، احمد حسین‌زادگان که مدیریت ستاد مبارزه با کروناویروس در مازندران را برعهده دارد، امروز پس از اتمام نشست اعضای این ستاد که هر روزه برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا شرایط عادی در استان نداریم، در نشست امروز بار دیگر نقاط قوت و ضعف و فرآیندها در بخش‌های مختلف بررسی شدند تا بهترین نتیجه را برای کنترل وضعیت داشته باشیم.   

" نماینده عالی دولت در مازندران ضمن تقدیر از همه دستگاه‌ها اجرایی، امنیتی، نیروهای مسلح، قضایی، امنیتی و ... اظهار داشت: در هیچ استانی به اندازه مازندران، دستگاه‌های مختلف پای کار نیامدند".

وی با اعلام اینکه یکی از مشکلات را در تردد مسافران و هم‌استانی‌ها داریم، از شهروندان این استان و مسافران خواست تا رفت و آمدهای غیرضرور را حذف کنند.(طرح تب‌سنجی که مازندران آغازکننده آن بود، همچنان ادامه دارد).

استاندار مازندران بار دیگر با تأکید بر اینکه مسافران حتی‌الامکان از سفر به این استان پرهیز کنند تا شرایط بهتری فراهم آید، این را هم گفت که اگر مسافری وارد استان شود و علائم مشکوک به کرونا داشته باشد، ضمن اینکه خودروی او توقیف می‌شود، باید 14 روز را با هزینه خود در قرنطینه باشد.

حسین‌زادگان اظهار داشت:از مردم می‌خواهیم که جشن چهارشنبه آخر سال را باتوجه به شرایطی که داریم فراموش کنند، حتی برای پنج‌شنبه آخر سال که به زیارت اهل قبور می‌رویم نیز استثنائاً امسال نباید برگزار شود، کلیه اماکن متبرکه و آرامگاه‌ها تعطیل هستند. این اقدامات تنها و تنها برای حفظ سلامتی شهروندان و کنترل وضعیت است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه تعطیلی دائم بازار را نداریم زیرا مردم باید لوازم ضروری خود را تهیه کنند،  اعلام کرد که تعطیلی بازار برای ضدعفونی و گندزدایی است که در صورت ضرورت انجام و حتماً اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره پمپ بنزین‌ها گفت: علیرغم ابلاغ کشوری و تأکید اداره‌کل مربوطه اما برخی از جایگاه‌های سوخت بهداشت را رعایت نمی‌کنند، از آنها می‌خواهیم که حفاظت فردی و شرایط بهداشتی را رعایت کنند، در غیر اینصورت تعطیل می‌شوند.

استاندار مازندران همچنین از نانوایی‌ها و سوپرمارکتی‌ها خواست تا مسائل بهداشتی باتوجه به شرایط موجود را درک و رعایت کنند، برخی از واحدها به خوبی رعایت می‌کنند اما همه باید این موضوع را جدی بگیرند.

حسین‎ زادگان از تأمین 41 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با کووید19 در این استان خبر داد که 30 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 10 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بابل و 1.8 میلیارد تومان نیز به بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر اختصاص یافته است.

 

 ویدئو با کیفیت پایین
 
ویدئو با کیفیت خوب                                                                                                                                  
 
فایل صوتی
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها