دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
آقای دکتر امینی، نخست‌وزیر، در ساعت ده و نیم وارد مسجد سپهسالار شد و یکسر به شبستان مسجد رفت و پس از گفتن تسلیت به آقایان علما و بازماندگان مرحوم آیت‌الله کاشانی، جنازه به روی دوش صدها نفر از تشییع‌کنندگان به خارج مسجد برده شد. از طرف وزارت دربار شاهنشاهی آقای بهبودی، رئیس تشریفات دربار، در این مراسم حضور داشت.

آوای خزر/ ساعت شش بامداد چهارشنبه ۲۳ اسفند، آیت‌الله کاشانی در بیمارستان طرفه بدرود زندگی گفت.

خبر درگذشت آیت‌الله کاشانی در ساعت ۹ صبح همین روز در سرویس اخبار رادیو منتشر و در عین حال از طرف دولت اعلام شد که ادارات و موسسات دولتی به احترام درگذشت ایشان از ساعت دوازده این روز تعطیل است. پیکر آیت‌الله کاشانی صبح پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۴۰ از مسجد سپهسالار تشییع شد. دکتر امینی (نخست‌وزیر وقت)، بهبودی (رئیس تشریفات دربار)، شماری از وزرا، روحانیون و و شخصیت‌های مختلف مملکتی و گروه کثیری از مردم تهران در این مراسم شرکت کردند. روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۴۰ در گزارش این مراسم چنین نوشت:

جنازه حضرت آیت‌الله کاشانی که پس از انجام مراسم غسل ظهر دیروز در مسجد پامنار به امانت گذاشته شده بود در ساعت پنج بعد از ظهر دیروز به مسجد سپهسالار انتقال داده شد از اول صبح امروز حضرت‌ آیت‌الله بهبهانی و جمع کثیری از آقایان علمای اعلام و حجج اسلام و طلاب علوم دینی، رجال، شخصیت‌های مملکتی و اعضای چند سفارتخانه اسلامی در تهران در مسجد مذکور اجتماع کردند.

در محوطه جلوی مسجد و در تمام طول خیابان از سرچشمه تا بهارستان مملود از تشییع‌جنازه حضرت آیت‌الله کاشانی بودند.

از طرف حوزه علمیه قم نیز به دستور حضرت آیت‌الله نجفی فرزند ایشان و عده‌ای از طلاب علوم دینی چند نفر از معتمدین محلی برای شرکت در مراسم تشییع‌جنازه به تهران آمده بودند.

جنازه مرحوم آیت‌الله کاشانی در داخل مسجد نزدیک شبستان شرقی قرار داده شده بود و صحن مسجد و شبستان‌های آن در این موقع مملو از انبوده مردم بود.

آقای دکتر امینی، نخست‌وزیر، در ساعت ده و نیم وارد مسجد سپهسالار شد و یکسر به شبستان مسجد رفت و پس از گفتن تسلیت به آقایان علما و بازماندگان مرحوم آیت‌الله کاشانی، جنازه به روی دوش صدها نفر از تشییع‌کنندگان به خارج مسجد برده شد. از طرف وزارت دربار شاهنشاهی آقای بهبودی، رئیس تشریفات دربار، در این مراسم حضور داشت.

آقای نخست‌وزیر و رجال و شخصیت‌های مملکتی تا چند دقیقه پس از این‌که جنازه به خارج مسجد حمل شد حضور داشتند و سپس آیت‌الله کاشانی به روی دوش مردم از طریق خیابان‌های سیروس و مولوی در حالی که گروه کثیری از طبقات مختلف آن را مشایعت می‌کردند به میدان شاه (محل تقاطع خیابان‌های مولوی و ری حمل گردید.

جنازه آیت‌الله کاشانی از میدان شاه نیز بر سر دست دسته‌جات و گروهی از مردم تهران و شهرری به سوی حضرت عبدالعظیم تشییع و انتقال داده شد.

انتهای پیام/1005

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار