دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
بیماران ام‌اس نباید خیلی نگران باشند، بلکه باید مانند سایرین در خانه بمانند و ضمن حضور نیافتن در اجتماعات و رعایت بهداشت فردی، آرامش خود را حفظ کنند. 

به گزارش آوای خزر، به نقل از ایسنا، دکتر بابک منصورافشار متخصص مغز و اعصاب بیمارستان دکتر مسیح دانشوری درباره نگرانی بیماران ام‌اس در خصوص خطر ابتلا به ویروس کرونا با توجه به ضعف سیستم ایمنی اظهار کرد: بیماران ام‌اس نباید خیلی نگران باشند، بلکه باید مانند سایرین در خانه بمانند و ضمن حضور نیافتن در اجتماعات و رعایت بهداشت فردی، آرامش خود را حفظ کنند. 

وی در مورد مصرف دارو در این بیماران گفت: شرایط بیماران به نوع داروی مصرفی بستگی دارد. اگر داروهای مصرفی آنان از دسته اینترفرون‌هاست، بهتر است به درمان خود ادامه دهند. اگر کوپامر، سینومر و یا داروهایی مثل رسیژن مصرف می‌کنند و یا درمان آنان از طریق بتافرون‌هاست، باید به درمان خود ادامه دهند و داروی خود را قطع نکنند. 

دکتر منصورافشار ادامه داد: اما آن دسته از بیماران دچار ام‌اس که فینگولیمود استفاده می‌کنند، بهتر است برای ادامه درمان با پزشک متخصص خود مشورت کنند. شاید لازم باشد داروی خود را تغییر دهند یا مصرف آن را برای یک دوره زمانی به تاخیر بیندازند. 

این متخصص مغز و اعصاب در خاتمه با اشاره به بیمارانی که داروهای جدیدی مثل ریتوکسی مب یا زیتاکس مصرف می‌کنند، اظهار کرد: این افراد نیز حتما باید برای ادامه مصرف دارو با پزشک متخصص مشورت کنند. 

در آخرین گایدلاین منتشر شده در این باره، توصیه بر آن است که داروهای دارای توان تضعیف سیستم ایمنی بهتر است در دوره شیوع کروناویروس محدود شود، البته بیماران قبل از هر اقدامی حتما با پزشک خود مشورت کنند. با این حال توصیه کلی آن است که داروهای ضعیف‌تر جایگزین سایر داروها شود. 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار