دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
در این بسته خبری مهمترین رویداد‌های خبری حوزه دولت گروه سیاسی را در فروردین 99 می‌خوانید.

به گزارش آوای خزر،بازدید رئیس جمهور از مجموعه تولیدی شرکت صنایع شیر ایران، اختصاص ٢٠ میلیارد تومان جهت مدیریت بحران اولیه به ٤ استان سیل زده، توافق ۵ وزارتخانه برای تشکیل کارگروه‌های رفع موانع تولی، اولویت‌های دولت در سال ۱۳۹۸ از زبان رئیس دفتر روحانی، ابلاغ وام ۴۰ میلیونی برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد روستایی با سود پنج درصد  و دستور وزیر کشور برای دلجویی از هموطن خوزستانی از مهمترین اخبار حوزه دولت در فروردین  ۹۸ است.

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه اول فروردین در آغازین روز از سال «رونق تولید» با حضور در مجموعه تولیدی شرکت صنایع شیر ایران، ضمن بازدید از این واحد، با توضیحات مدیران و مسئولان در جریان روند تولید انواع محصولات لبنی در این مجموعه تولیدی قرار گرفت. 

فروردین سال قبل بود که دولت با بحران «سیل» مواجه شد؛ سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به وقوع سیل در ۴ استان گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی در پى بارندگی‌های شدید در روز‌های ابتدایی سال از اختصاص ٢٠ میلیارد تومان جهت مدیریت بحران اولیه به ۴ استان سیل زده خبرداد. 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی چهارشنبه ۷ فروردین ۹۸ در اولین جلسه هیأت دولت بیان کرد که دولت با تمام توان خسارت آسیب دیدگان سیل اخیر را جبران می‌کند،کمک و ایثار مردم نسبت به آسیب دیدگان سیل،نعمت بزرگ اللهی است.

در این راستا اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اقدامات پیشگیرانه درباره ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه ۱۱ فروردین ۹۸ اظهار کرد که از روسای کارگروه‌ها و استانداران خواسته شد تا به استناد شرح وظایف ابلاغی گزارش اقدامات انجام شده را به این سازمان ارسال نمایند.

اتونشرعید/ ازتوافق ۵ وزارتخانه برای تشکیل کارگروه‌های رفع موانع تولید تااولویت‌های دولت در سال ۹۸ از زبان محمود واعظی

به دنبال بحران استان گلستان با «سیل» اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، سیدمناف هاشمی استاندار سابق گلستان را عزل کرد؛ در همین راستا  سامانی سخنگوى وزارت کشور از انتصاب میر محمد غراوى به عنوان سرپرست استاندارى گلستان با حکم وزیر کشور خبر داد.

از اخبار مهم دیگر فروردین سال ۹۸ این بود که معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیات دولت مبنی بر اعطای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی با ضمانت سفته زنجیره‌ای را به وزرای اقتصاد و راه و شهرسازی و رؤسای سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

اتونشرعید/ ازتوافق ۵ وزارتخانه برای تشکیل کارگروه‌های رفع موانع تولید تااولویت‌های دولت در سال ۹۸ از زبان محمود واعظی

در راستای شعار «رونق تولید» بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور در این ماه از توافق ۵ وزارتخانه برای تشکیل کارگروه‌های مرتفع نمودن سریع‌تر موانع و مشکلات عرصه تولید خبر داد.

 سخنگوی وزارت کشور با اشاره به بررسی تبصره مربوط به مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در انتخابات در قالب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی  از حذف تبصره تطبیق یک دوره نمایندگی با یک مقطع تحصیلی توسط نمایندگان مجلس تقدیر کرد.

تنظیم پیش نویس تفاهم نامه امنیتی بین ایران و عراق از اخبار مهم فروردین بود که در این راستا حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با  قائم مقام وزیر کشور عراق عصر روز شنبه ۱۷ فروردین دیدار و گفت‌وگو کرد؛ همچنین پیش نویس تفاهم نامه امنیتی بین دو کشور تنظیم  شد.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها