دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
پایتخت۶
به نظر می رسد سریال‌های نوروزی امسال، به ویژه پایتخت ۶ با جدیت  و دقت بیشتری ازسوی مردم دیده و نقد می‌شوند.

به گزارش آوای خزز، ششمین فصل از سریال پایتخت در حالی آغاز شد که دیالوگ‌هایش اشاره‌های فراوانی به اتفاقات اجتماعی و سیاسی روز داشت. این سریال که همچون فصل‌های قبل به کارگردانی سیروس مقدم به سرانجام رسیده و محسن تنابنده نقش سرپرست نویسندگان آن را دارد، در اولین قسمت اتفاقات مختلفی را پیش روی شخصیت‌ها قرار داد، از مرگ باباپنجعلی و اهدای اعضای او، آمادگی نقی معمولی برای اعزام به حج، علاقه هما به کار گویندگی خبر و حضور در کلاس‌های محمدرضا حیاتی تا آزادی ارسطو عامل از زندان با عفو رهبری و پررنگ‌تر از همه جدی شدن رابطه رحمت و فهیمه.

این سریال در چند قسمتی که روی آنتن رفته برخلاف فصل‌های قبلی «پایتخت» که با همه اتفاقات و دلخوری‌ها بین خانواده معمولی، احترام و صداقت ویژگی مهمی بود، کمتر از این ویژگی‌ها بهره برده است. از کتک خوردن رحمت توسط دو برادر کوچک‌تر تا رفتارها و جواب دادن‌های بهتاش به بزرگ‌ترها و با نام کوچک صدا کردن دایی‌ نقی و  مادرش فهیمه از جمله این بی‌احترامی‌ها بوده که از دید مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی دور نمانده است.

اما این‌طور که به‌نظر می‌رسد برای فیملنامه‌نویس جدید سریال، یکی از محورهای اصلی شوخی‌های سریال در فصل جدید همین موارد است و سعی می‌شود با تکه انداختن آدم‌ها و دعواهای خانوادگی بخشی از لحظه‌های کمیک شکل بگیرد. اما باید دید آیا این رویکرد، تناسبی با «شناسنامه» این خانواده دوست‌داشتنی که در فصل‌های قبلی در ذهن مخاطبان شکل گرفته بود دارد؟

بخش دیگر اتفاقات سریال روی پنهان‌کاری‌هایی است که در هر قسمت از طرف شخصیت‌ها دیده می‌شود پنهان‌کاری‌هایی که از داخل خود خانواده‌ها و روابط نزدیک آدم‌ها مثل دروغ گفتن هما به نقی برای اردو رفتن سارا و نیکا گرفته تا خارج از خانواده‌ها مثل ریختن آب شهری به جای آب زمزم برای مردم. این پنهان کاری‌ها تا انجا پیش می‌رود که بهتاش در یکی از دیالوگ‌هایش خطاب به خانواده می‌گوید «دروغ داره از در و دیوار این خونه می‌باره» تا خود سریال هم تاکیدی روی این تغییر مشهود شخصیت‌ها داشته باشد.

هنوز البته قصه یک خطی فصل ششم سریال شکل نگرفته است اما مناسبات و روابط بین کاراکترها تفاوت زیادی دارد با آنچه در فصل‌های قبل تصویر شده بود و حتی باعث شد این خانواده‌های معمولی سمبلی از خانواده ایرانی باشند. درواقع برگ برنده «پایتخت» به ویژه در فصل‌های اول صداقت و سلامت کاراکترها به رغم تمام ناملایمات و دست‌اندازهای پیش‌رو بود، در این فصل اما کاراکترها و اتفاقات قرار است با استفاده از مثل معروف «ادب از که آموختی» قصه را پیش ببرند.  

در قسمت چهارم بارها از تریاک نام برده می‌شود و اتفاقات ناشی از استفاده آن دستخوش شوخی قرار می‌گیرد و چه بسا که قبح آن به‌راحتی برای مخاطب فرو بریزد و به‌نظر می‌رسد اگر سانسورهایی که دو بازیگر سریال شب گذشته از آن خبر داده‌اند با هدف حذف چنین موضوعات چالشی باشد ایرادی بر آن وارد نباشد!

با تمام این ایراد و حسرت‌ها اما هنوز در انتظار بهبود شرایط محتوایی سریال هستیم؛ چه اینکه «پایتخت» در فصل پنجم نیز با ضعف‌هایی جدی در پرداخت قصه در آغاز راه همراه بود و در قسمت‌های پایانی بود که توانست اوج بگیرد و قصه‌هایی جذاب و چالش‌های روز را وارد داستان کند. این فصل هم هنوز ادامه دارد و امید است که این سریال محبوب و پرمخاطب بتواند همان ظرافت‌های همیشگی از یک خانواده پر مهر و دوست داشتنی را که ایده آل خیلی از خانواده‌ها شده بود مجدد در قاب تلویزیون احیا کند./مهر
 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار