دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی از تلاش و زحمات آحاد مردم و مسئولان استان به ویژه جامعه پزشکی و پرستاری و کادر درمانی در مقابله با ویروس کرونا در سطح استان قدردانی کرد. 

به گزارش آوای خزر، فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی از تلاش و زحمات آحاد مردم و مسئولان استان به ویژه جامعه پزشکی و پرستاری و کادر درمانی در مقابله با ویروس کرونا در سطح استان قدردانی کرد.

 در متن این پیام آمده است ،

بسم الله الرحمن الرحیم

امنیت و سلامت دو نعمت مجهول خداوندی است که حفاظت و پاسداری از آن نیازمند همراهی و مشارکت آحاد جامعه است، سلامت حق همه انسان ها و افراد یک جامعه است و همه ما نسبت به حفظ آن مسئول هستیم.

در این ایام که کشور درگیر ویروس منحوس کروناست، شاهدیم که آحاد ملت در کنار دولت و همه سازمان ها و نهادها با احساس مسئولیت به وظیفه شهروندی خود به خوبی عمل نموده و با مشارکت فعال در طرح فاصله گذاری اجتماعی گام های موثری بر داشته اند.

امروز شاهدیم که مردم فهیم و با فرهنگ استان مازندران، همگام با مردم کل کشور در منازل خود ماندن و ضمن توجه ویژه به هشدار مسئولان استانی با درک شرایط موجود برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان در قطع زنجیره ای این بیماری ایفای نقش می کنند.

همدلی ، همراهی و همکاری مردم با فرزندان خود در فرماندهی انتظامی استان مازندران در طرح ممنوعیت و محدودیت های ترافیکی و عدم حضور در خیابان ها، جاده ها، معابر عمومی و ماندن در خانه از مصادیق بارز مشارکت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی است که جای بسی تقدیر و تشکر دارد .

همچنین جا دارد از تلاش ها، زحمات و حمایت های بی دریغ نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار، اعضای قرارگاه پدافند زیستی استان، فرماندهان محترم قرارگاه غدیر سپاه در شمال کشور، سپاه کربلای استان ، لشکر ویژه عملیاتی ۲۵ کربلا ، روسای محترم دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، فرمانداری ها و شهرداری ها، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، صدا وسیمای مرکز مازندران و خبرنگاران رسانه های گروهی استان با پلیس در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ضد عفونی و گندزدایی معابر عمومی و توزیع بسته های بهداشتی در بین شهروندان تقدیر و تشکر کنم.

همچنین از تلاش و زحمات شبانه روزی کادر درمانی، جامعه پزشکی و پرستاری بیمارستان ها و مراکز درمانی که به عنوان مدافعان سلامت در جهت خدمات رسانی به بیماران در خط مقدم مقابله با این ویروس قرار دارند، تقدیر داشته باشم.

در پایان تاکید می کنم ، مدافعان امنیت در فرماندهی انتظامی استان مازندران با آمادگی صددرصدی و با بسیج همه امکانات و تجهیزات تا ریشه کنی کامل این ویروس منحوس در کنار مدافعان سلامت بوده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

و من الله التوفیق ۹۹/۱/۱۵

فرمانده انتظامی استان مازندران

سردار سید محمود میرفیضی

انتهای پیام/1000

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها