دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

به گزارش آوای خزر،در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

ناپدید شدن ۴.۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی: رئیس دیوان محاسبات مجلس درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی، یکی از موارد مهم در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷، گفت: مجموع ارزی که در سال ۹۷ به صرافی‌ها و واردکنندگان کالا‌های اساسی و غیراساسی داده شده، ۳۱ میلیارد دلار بوده است که از این رقم حدود ۴.۸ میلیارد دلار، مابه‌ازای واردات کالا نداشته است و همچنین قرار بوده حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بابت مابه التفاوت قیمت ارز به حساب بانک‌های عامل واریز شود که با پیگیری‌های دیوان تا سال ۹۸ تنها ۲ هزار میلیارد تومان آن بازگشته و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون بازنگشته است.

وام یک ‌میلیون تومانی دولت به یارانه‌بگیرانه چه شرایطی دارد؟: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای شرایط و ضوابط بهره مندی از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا ویژه یارانه بگیران را اعلام کرد. به منظور حمایت از خانوار‌های ایرانی که تحت تاثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند، تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می‌کنند و علاقمند هستند از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا برخوردار شوند، می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط مندرج در این اطلاعیه، ضمن پذیرش محتویات آن، کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا روز یکشنبه ۹۹/۱/۳۱ از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

صدور احکام «حقوق» سال ۹۹ بازنشستگان کشوری: ‌مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام سال ۱۳۹۹ بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق خبر داد. اکبر شیرمحمدی با بیان اینکه احکام جدید براساس تبصره ۱۲ قانون بودجه و مصوبات هیات وزیران و همچنین جداول امتیازی ابلاغی سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور در دو بخش "افزایش ۱۵ درصدی و همسان سازی" و برای مجموع یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۶۷ رکورد صادر شده است، گفت: احکام جدید علاوه بر سایت صندوق بازنشستگی در نرم افزارموبایلی خاتم و تلفن گویای ۲۵۰۰ نیز بروزرسانی شده و بازنشستگان می‌توانند از این طریق نیز احکام سال ۹۹ را دریافت کنند.

ابلاغ بخشنامه دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران: وزیر کار بخشنامه تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۹ را به تمام کارفرمایان و کارگاه‌های مشمول قانون کار ابلاغ کرد. در بخشنامه ابلاغی از سوی وزیر کار، شورای عالی کار جابه‌جایی بخشی از مبالغ ریالی مزایای مستمر موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار با مزد مصوب در طول سال ۹۹ را در صورت فراهم بودن شرایط اقتصادی کشور در دستور کار قرار خواهد داد.  شورای عالی کار در جلسه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ با افزایش ۲۱ درصدی حداقل دستمزد کارگران پایه حقوق کارگران را از یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان افزایش داد.

به مرحله آزمایش بالینی رسیدن 3 واکسن کرونا در چین: رادیو و تلویزیون مرکزی چین به نقل از کارگروه شورای دولتی چین برای پیشگیری و مهار کرونا اعلام کرد که اخیراً ۳ واکسن جدید برای مهار کرونا در این کشور تولید شده و به مرحله آزمایش بالینی رسیده است. اولین واکسن مورد تایید برای تحقیقات بالینی توسط تیم «چن وی» عضو آکادمی مهندسی چین ساخته شده است. پروژه این واکسن در پایان ماه مارس مرحله اول آزمایش بالینی کار مایه کوبی افراد مورد آزمایش بالینی را به اتمام رساند و از ۹ آوریل (۲۱ فروردین) کار جذب داوطلبان مرحله دوم آزمایش بالینی را شروع کرد. این واکسن نیز اولین واکسن ویروس کرونا در سراسر جهان است که مرحله دوم آزمایش بالینی را شروع می‌کند.

پرداخت وام یک میلیونی قبل از ماه رمضان: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیروز -سه‌شنبه- طی سخنانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت گفت: با بر عهده گرفتن دولت برای بازپرداخت سود ۱۲ درصدی، وام یک میلیون تومانی یارانه بگیران، به صورت قرض الحسنه و قبل از ماه مبارک رمضان پرداخت می‌شود.

کاهش چشم‌‎گیر جان‌باختگان کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴۸۷۷ نفر رسید. وی با بیان اینکه برای اولین بار بعد از حدود یک ماه، آمار مرگ ناشی از این بیماری در کشور دو رقمی شد، افزود: این توفیق نسبی است که امیدواریم استمرار یابد. در مجموع متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۶۸۳ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

ضمانت گرفتن آمریکا برای قابل انتقال نبودن ۱.۶ میلیارد دلار به ایران: یک رسانه آمریکایی مدعی شده دولت این کشور اطمینان‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه ۱.۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که اخیراً رفع مصادره شده‌اند به ایران منتقل نخواهند شد. یک رسانه وابسته به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا به نقل از مقام‌های دولت این کشور مدعی شده به دولت «دونالد ترامپ» اطمینان داده شده حکومت ایران قادر به دسترسی به ۱.۶ میلیارد دلاری که اخیراً رفع‌مصادره شده نخواهد بود.

حمایت «باراک اوباما» از «جو بایدن»: «باراک اوباما» ریس جمهور سابق آمریکا از «جو بایدن» نامزد بالقوه حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده حمایت کرد. باراک اوباما سه شنبه شب به وقت تهران با انتشار فیلمی در این زمینه گفت: «به حمایت از دوستم افتخار میکنم.» وی با ابراز امیدواری از انتخاب جو بایدن در رقابت های ریاست جمهوری  ایالات متحده، از حمایت خود وهم حزبی هایش از بایدن خبر داد و افزود، که وی در این مسیر تنها نیست./تابناک

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها