دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸

به گزارش آوای خزر،در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

سقوط تاریخی نفت آمریکا به منفی ۳۷ دلار: بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدییت (WTI) آمریکا به منفی37 دلار و 63 سنت در هر بشکه رسیده است و به این ترتیب رکودی تاریخی را تجربه کرد. در واقع، به‌دنبال کاهش شدید تقاضای جهانی نفت به‌دلیل بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، قیمت نفت سبک تگزاس (WTI) در معاملات امروز دوشنبه بورس کالای نیویورک به‌شدت رو به کاهش گذاشت.

توافق بزرگ بین گانتز و نتانیاهو برای نخست‌وزیر چرخشی در اسرائیل: روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشته نمایندگان دو حزب بعد از امضای این توافقنامه پیشبرد قانونی را که خواستار چرخشی شدن نخست‌وزیری میان نتانیاهو و گانتز است آغاز خواهند کرد. در این توافق تصریح شده نتانیاهو ابتدا سمت نخست‌وزیری را در دست خواهد گرفت و پس از مدتی استعفا خواهد کرد تا گانتز جانشین او شود. حزب لیکود بعد از امضای این توافقنامه توافقنامه‌های دیگری با سایر جناح‌های راست‌گرا امضا کرده و خواستار پیشبرد این طرح نخست‌وزیری چرخشی در کنست (پارلمان اسرائیل) خواهد شد.

اضافه کاری کارگران در سال ٩٩ چقدر است؟: براساس مصوبه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگر عادی برابر ۶١ هزار و ١٨٠ تومان و مزد هر ساعت اضافه کار عادی هشت هزار و ٣۴۶ تومان است. اضافه کاری جزو مواردی است که کارگران در زمان کار خود به وفور با آن سر و کار دارند. نپرداختن این اضافه کاری یا کم پرداختن این مقوله از جمله مشکلات کارگران است که با پردازش این موضوع می توان به آگاه سازی کارگران کمک کرد.

امام جمعه جنجالی سیستانی استعفا داد: امام جمعه ایرانشهر به دنبال انتقاد از وی به دلیل فیلمبرداری از کمک نقدی به کارگران بیکار و پخش آن در شبکه های اجتماعی استعفا کرد.حجت الاسلام ابطحی ضمن عذرخواهی از مردم ایرانشهر تاکید کرد: صرفا قصد کمک به کارگران را داشته و از مردم ایرانشهر که اسباب تکدر خاطر آنان فراهم شده، پوزش می خواهم. گفته می شود استعفای امام جمعه ایرانشهر مورد موافقت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور قرار گرفته است.

رد هر گونه اعلام عادی شدن از سوی دولت: علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست دیروز -دوشنبه- خود ب خبرنگاران تاکید کرد: غربالگری ما از مرز ۷۲ میلیون نفر گذشت و وارد مرحله دوم از طریق تست هدفمند و رسیدن به افراد در تماس با مبتلایان شده ایم. وی افزود: لازم است یادآور شوم که ما اساسا چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم و همچنان باید مراعات کنیم. در این دوره ناگزیر از زندگی همراه با فاصله گذاری و رعایت پروتکل هستیم.

مجموع جان باختگان کرونا به ۵۲۰۹ نفر رسید: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز اول اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که تا امروز ۵۲۰۹ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.  وی افزود: تا کنون ۳۵۳ هزار و ۱۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

ملخ‌های صحرایی به ارزوئیه کرمان رسیدند: مدیر جهادکشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: ملخ‌های صحرایی - دریایی به شهرستان ارزوئیه رسیدند. رضا امیریدر تشریح جزییات این خبر گفت: با توجه به مشاهده دسته‌جات ملخ صحرایی - دریایی در سطح شهرستان ارزوئیه و امکان طغیان زودهنگام این آفت و احتمال ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی این شهرستان، کشاورزان در صورت مشاهده دستجات ملخ صحرایی کارشناسان جهاد کشاورزی را مطلع کنند تا هرچه سریعتر نسبت به کانون کوبی آن سطح آلوده اقدام تا از خسارت آن جلوگیری بعمل آید.

ساخت واکسن جهانی ابولا: یک واکسن جدید غیرفعال در آزمایشات اولیه امیدوار کننده بوده و با هر چهار گونه شناخته شده از ویروس ابولا مقابله می‌کند. در حالی که جهان روی بیماری همه گیر کووید-۱۹ و یافتن درمان یا واکسنی برای آن متمرکز شده‌ است، شاید فراموش شده باشد که ویروس‌های کشنده دیگری نیز وجود دارند که جان بسیاری از افراد را تهدید می‌کنند. اکنون محققان بیمارستان سینسیناتی واکسن جدیدی را برای جلوگیری از ابتلا به ابولا در حیوانات آزمایش کرده‌اند که حاوی ناقل‌های زنده نیست و به نظر می‌رسد در برابر هر چهار گونه از ویروس ابولا که انسان را آلوده می‌کند، مؤثر است.

کسری بودجه ۷۴ میلیارد دلاری روسیه در سال ۲۰۲۰: یک مقام نزدیک به دولت روسیه به رسانه‌های این کشور خبر داده است که کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۲۰ ممکن است به ۷۴.۶ میلیارد دلار برسد. قبلا پیش بینی شده بود که کسری بودجه روسیه در سال جاری ۹۰۰ میلیارد روبل (حدود ۱۲ میلیارد دلار) باشد.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها