دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

به گزارش آوای خزر، در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

جزئیات آزادسازی و ارزش سهام عدالت چگونه خواهد بود؟: علیرضا صالح، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی دیروز -چهارشنبه- تاکید کرد: در پی ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر اجازه آزادسازی سهام عدالت، سایت مربوطه درسازمان به نشانی samanese.ir از امروز باز شده و مشمولان سهام عدالت یک ماه فرصت دارند در این سامانه وارد شده،‌ ارزش سهام و شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود را ببینند و دو گزینه دارند که باید انتخاب کنند، یا به صورت مستقیم مدیریت سهام خود را برعهده می‌گیرند، یا اینکه غیرمستقیم و از طریق شرکت‌های سهام عدالت استانی انتخاب می‌کنند. رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی همچنین گفت: دو دهک کمیته امداد و سازمان بهزیستی برگه سهام یک میلیونی دارند و غیر از آن، ۲۵ میلیون نفر برگه‌های سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی و ۱۰ میلیون نفر برگه‌های سهام ۴۷۸ هزار تومانی دراختیار دارند که البته ارزش هریک از این سهام حدود ۱۱ برابر شده است و برای دارنده سهام عدالت یک میلیون تومانی در سه سال گذشته ۵۰۰ هزار تومان سود واریز شده است.

جزئیات وام ضروری بازنشستگان تأمین اجتماعی: علی دهقان‌کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی درباره جزئیات وام‌های ضروری بازنشستگان اظهار داشت: بازنشستگان کشوری هر ساله به میزان 5 میلیون تومان وام می‌گیرند و با توجه به اینکه تعداد آنها کم است 80 درصد بازنشستگان کشوری از این وام‌ها برخوردار می‌شوند. دهقان کیا در ادامه تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی 3 میلیون و 300 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد که هر ساله به 40 هزار نفر وام 3 میلیون تومانی داده می‌شود.

زمان پایان کرونا در ایران پیش‌بینی شدپژوهشگران "دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور"(SUTD) در پروژه جدیدی، داده‌هایی را مطرح کرده‌اند که تاریخ گسترش و پایان یافتن کروناویروس را در کشورهای گوناگون پیش‌بینی می‌کند. در این پژوهش، نموداری برای هر کشور ارائه شده که مرحله آغاز و پایان ابتلا را نشان می‌دهد. این پژوهشگران مدعی شده‌اند، زمان پایان ۹۷ درصدی کووید-۱۹ در ایران ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت)، پایان ۹۹ درصدی ۹ ژوئن(۲۰ خرداد) و پایان ۱۰۰ درصد آن ۲۲ اکتبر (اول آبان) خواهد بود.

انتقاد تند سخنگوی حوزه علمیه قم از روحانی برای تعطیلی زیارتگاه‌ها: حجت الاسلام عباس رفعتی نائینی، سخنگوی مدیر حوزه های علمیه و یکی از اساتید درس خارج حوزه علمیه در نامه ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با اشاره به ریسک پایین بازگشایی اماکن مذهبی در شیوع کرونا، از وی خواست - به تعبیر وی - ضمن عذرخواهی از مردم، نسبت به تصمیم بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدید نظر کند. با این اوصاف مشخص نیست، نامه سخنگوی مدیر حوزه های علمیه در مخالفت با این اظهارات است و یا این که بعنوان نظر شخصی وی ابراز شده است.

توصیه دولت به مردم برای عدم فروش سهام عدالت: اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه دولت تبعات کرونا را در حوزه اقتصاد کلان و فشار روی طبقات ضعیف جامعه که بیشترین خسارت را دیده اند بررسی می‌کند، گفت: تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و خوشبختانه با موافقت رهبر معظم انقلاب با فروش سهام عدالت قطعاً شاهد تحولات مثبتی در این زمینه خواهیم بود.

جزئیات استخدام 3 هزار نفری کادر درمان: محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه به تازگی برای جذب ۲۲۸۰ نفر در نظام سلامت کشور به صورت قراردادی تامین اعتبار شده است، گفت: همچنین برای حدود ۳ هزار نفر دیگر هم پس از بررسی‌های لازم در ماه‌های آینده تامین اعتبار خواهد شد و به مرور جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهند شد. نوبخت همچنین در خصوص آزمون استخدامی برای استخدام کارکنان جدید و تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی شاغل، افزود: اخیرا به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد تا ۴۰۰۰ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال گذشته تا آخر اردیبهشت به کارگیری شوند تا امکان استفاده از مابقی ظرفیت ازمون استخدامی فراهم شود.

قرمزی چشم، جدیدترین نشانه بیماری کرونا: دکتر میترا رنجبر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از علایم جدید بیماری کرونا را قرمزی چشم عنوان کرد و گفت: ممکن است بیمار مبتلا به این ویروس فقط این علامت را از خود بروز دهد و هیچ نشانه دیگری از بیماری نداشته باشد. وی اظهار داشت: در ابتدا تصور می‌شد که بیماری تنها تظاهرات تنفسی دارد، اما در حال حاضر علایم خارج ریوی هم جزو تظاهرات بیماری محسوب می‌شود و یکی از آن‌ها قرمزی چشم است.

آخرین آمار کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳۶۵۷ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹۵۷ نفر رسید. وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۳۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید طی دو روز آینده خبر داد. در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که  تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور جوی امروز (۱۰ اردیبهشت) در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، نیمه غربی اصفهان، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

افشای طرح «منفعت‌طلبانه» پمپئو برای توافق هسته‌ای ایران: نشریه «امریکن کانسروتیو» در یادداشتی از طرح منفعت‌طلبانه پمپئو برای از میان بردن برجام پرده برداشت. بر اساس این گزارش، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه در حال تبلیغ این استدلال حقوقی است که آمریکا همچنان جزوی از توافق هسته‌ای به حساب می‌آید، توافقی که رئیس‌جمهور ترامپ سال 2018 از آن خارج شد. این تلاش واشنگتن بخشی از یک استراتژی پیچیده برای فشار به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت تمدید کردن تحریم تسلیحاتی تهران برای مدتی نامحدود است.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار