دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

به گزارش آوای خزر، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

نه بزرگ اروپا به آمریکا برای بازگشت به برجام: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که آمریکا عضو برجام نیست اما به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد می‌تواند خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شود. بورل در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه با «رادیو آزاد اروپا»، با اشاره به خروج دولت «دونالد ترامپ» از برجام تصریح کرد آمریکا دیگر عضو این توافق چندجانبه هسته‌ای نیست. وی در ادامه گفت: «می‌خواهم این را هم یادآوری کنم که آمریکا از آن زمان به بعد در هیچکدام از جلسات برگزارشده در چارچوب این توافق شرکت نکرده است. بنابراین، کاملاً روشن است که آمریکا دیگر جزو اعضای مشارکت‌کننده در این توافق نیست.»

مسکو آمریکا را به واکنش هسته‌ای تهدید کرد: وزارت خارجه روسیه علیه هرگونه تلاش آمریکا برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای با قدرت انفجاری پایین هشدار داد. تسلیحات با قدرت انفجاری پایین در سطح بمب‌هایی هستند که آمریکا به هیروشیما و ناگازاکی شلیک کرد. وزارت خارجه آمریکا مدعی است که تسلیحات با قدرت انفجاری پایین «از خطر جنگ هسته‌ای، از طریق تقویت بازدارندگی و اطمینان بیشتر» می‌کاهد و روسیه را به بررسی استفاده از چنین تسلیحاتی در یک جنگ محدود متهم کرد. روسیه این تهدید را رد کرده و آمریکا را به "کاهش آستانه هسته‌ای" متهم می‌کند.

اعلام هشدار قرمزِ وقوع سیل در 20 استان کشور: سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی دیروز نسبت به وقوع سیلاب در ۲۰ استان هشدار داد و با توصیه نسبت به عدم تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها، مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب‌گرفتگی معابر تاکید کرده است.

 مشخص شدن اثربخشی واکسن کرونا در ماه ژوئن (تیر -مرداد): رئیس شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی که در طرح ساخت واکسن کرونا با دانشمندان دانشگاه‌ اکسفورد انگلیس مشارکت دارد، ادعا کرد که اولین برآوردها از میزان اثر بخشی این واکسن تا حداکثر ماه ژوئیه (تیر/مرداد) ارائه خواهد شد. «پاسکال سوریوت» رئیس اجرایی شرکت «آسترازنکا» دیروز (پنجشنبه) در گفتگو با اسکای نیوز گفت که تولید واکسن کرونا به دنبال آزمایش‌های بالینی روی انسان آغاز شده است.

تشخیص مصونیت ابتلای مجدد به کروناویروس در ۱۰ دقیقه: یک کیت آزمایشی ایمنی‌سنج جدید می‌تواند پادتن‌های مقابله کننده با کروناویروس جدید را ظرف ۱۰ دقیقه تشخیص دهد و آن را هنگام قرار گرفتن زیر نور فلورسنس به شکل یک خط نارنجی درخشان نشان دهد. در حال حاضر محققان انجمن شیمی آمریکا یک دستگاه آزمایش سریع و حساس را برای تشخیص پادتن‌ها در برابر کروناویروس در خون انسان ساخته‌اند. این آزمایش می‌تواند به پزشکان کمک کند تا در معرض این ویروس بودن فرد را ردیابی کنند و همچنین موارد مشکوک به ابتلا به کووید-۱۹ را که در آزمایش‌های دیگر منفی بوده‌اند، مشخص کنند.

ترامپ در اندیشه قطع همکاری نظامی با عربستان: بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز گزارش داده است که رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوم آوریل در گفت‌وگو با محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان تهدید کرده بود که او در وضعیت فعلی، امکان مقابله با قانونگذاران آمریکایی برای تصویب قانون خروج نیروهای نظامی آمریکا از عربستان را ندارد.

گذر جان باختگان کرونا از مرز 6 هزار نفر: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۴۶۴۰ نفر رسید. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۲۸ نفر رسید. جهانپور با اشاره به بهبودی بیش از ۷۵ درصد از مبتلایان این بیماری تا کنون، افزود: خوشبختانه تا کنون ۷۵۱۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی افزود: ۲۹۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آمریکا قصد بازگشت به برجام را ندارد: «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به اخبار منتشرشده درباره احتمال بازگشت کشورش به برجام با هدف سوءاستفاده از آن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران مدعی شد که دولت آمریکا به هیچ وجه به‌دنبال بازگشت به برجام نیست.

مصرف دخانیات چه تاثیری در احتمال ابتلا به کرونا دارد؟: محققان دانشگاه کارولینای جنوبی در آمریکا با همکاری چند موسسه تحقیقاقی دریافتند کشیدن سیگار یکی از عوامل ریسک ابتلا به کووید- ۱۹ است. در این تحقیقات میزان ژن ACE۲ در سیستم تنفسی افراد سیگاری و غیرسیگاری مورد بررسی قرار گرفت. این مولکول‌ها به طور طبیعی درون سیستم تنفسی وجود دارند و توسط ویروس کرونا برای حمله به سلول‌های انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین میزان دو آنزیم FURIN  و TMPRSS۲ که موجب تسهیل آلودگی ویروسی می‌شوند در ریه افراد سیگاری و غیرسیگاری اندازه‌گیری و مقایسه شد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار