دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

کشف یک نشانه جدید از بیماری کرونا: تحقیقات جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا می تواند موجب بروز لکه های شبیه سرمازدگی بر روی دست ها و انگشتان پا شده و خارش را در بدن ایجاد نمایند. استر فریمن، مدیر بخش درماتولوژی بیمارستان عمومی ماساچوست، می‌گوید: «این عارضه اخیراً در مورد بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است و خوشبختانه مسئله‌ای جدی نیست و معمولاً ضایعات پوستی پس از مدتی به خودی خود از بین می‌روند.»

پیش‌بینی بلومبرگ از به طول انجامیدن چندین دهه‌ای سرپا شدن بازار نفت: جولیان لی در بلومبرگ نوشت: چه کسی می‌داند هنگامی که بحران کووید -19 فروکش کند، شرایط جدید تقاضای نفت به چه شکل خواهد بود؟ با قطعیت نمی‌توان گفت اما به احتمال زیاد تقاضا به پایین‌تر از سال 2019 برسد و برای سال‌ها هم ادامه پیدا کند. در واقع، در حال حاضر کسی نیست که پیش‌بینی داشته باشد شرایط بازار نفت می‌تواند به این زودی‌ها به وضعیت قبل از همه‌گیری کرونا برگردد. برخی، از جمله بن ون بوردن، مدیر اجرایی رویال داچ شل، اظهار داشتند که تقاضای نفت هرگز به طور کامل بهبود نمی‌یابد.

روایت مطهری از چرایی عدم استیضاح وزیر کشور بعد از حوادث آبان ماه: علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس ضمن انتقاد از هیئت‌رئیسه درباره استیضاح‌ها و مصلحت‌سنجی‌ها افزود: وزیر کشور مقصر اصلی در حوادث آبان‌ماه بود که منجر به کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان شد، اما بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست استیضاح وزیر کشور را داشتیم و این موضوع را هم تا آخر پیگیری کردیم، حتی این موضوع از حدنصاب هم نیفتاد. مطهری افزود: از لاریجانی انتقاد می‌کنم، هر چند که داماد ما است، اما او(لاریجانی) اجازه نداد استیضاح وزیر کشور دنبال شود و در نهایت هم به ما گفتند که هم‌اکنون شرایط مناسب نیست و بعد از انتخابات این استیضاح را دنبال کنید، الان هم می‌گویند موضوع کروناست؛ هنوز هم دیر نیست و می‌توان هفته دیگر این استیضاح در دستورکار مجلس قرار گیرد.

چرا ناو آمریکایی از سوی قایق‌های ایرانی محاصره شد؟: مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی، با تاکید بر اینکه بنای جمهوری اسلامی ایران بر ایجاد هیچ جنگی در خاورمیانه و دنیا نیست، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال تحریک در منطقه هستند، اینکه گفتند قایق‌های ایران ناو آمریکایی را محاصره کردند؛ در واقع عکس‌العملی بود که به تعدی آمریکایی‌ها نشان دادیم. در واقع، ناو آمریکایی، مسیر شناور ایرانی را سد کرده و شناور به هر طرفی که می‌خواست برود ناو آمریکایی جلویش می‌پیچید و مسیرش را سد می‌کرد، دیدیم اگر پاسخ آن‌ها را سر بزنگاه ندهیم پر روتر شده و ممکن است کارهای دیگری را شروع کنند؛ لذا محاصره ناو آمریکایی از سوی قایق‌های ایرانی در واقع پاسخ به جسارتی بود که آمریکایی‌ها مرتکب شدند.

تاریخ‌ نهایی برگزاری آزمون‌های سراسری کنکور اعلام شد: با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تاریخ نهایی ۵ آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ اعلام شد. فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش در این زمینه تاکید کرد: بر اساس تصمیم نهایی صورت گرفته در ستاد مقابله با کرونا آزمون دکتری ۹۹ روز پنج‌شنبه ۲۶ تیر ماه، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنج‌شنبه ۲ مرداد و جمعه ۳ مرداد، کنکور سراسری پنج‌شنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد، آزمون فنی و حرفه‌ای جمعه ۱۴ شهریور و آزمون کارشناسی ناپیوسته جمعه ۱۴ شهریور برگزار می‌شود.

صدور احکام قطعی ۷ نفر از مدیران صندوق فرهنگیان: غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از صدور حکم قطعی ۷ نفر از مدیران وقت بانک سرمایه خبر داد. وی افزود:  تقارن این محکومیت با هفته معلم هدیه‌ای از ناحیه قوه قضائیه به این قشر عزیز است. در این ارتباط محمدرضا خانی مدیرعامل وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال درنظام اقتصادی به صورت عمده به تحمل ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت زای نقدی به مبلغ ۶۴۰ هزار یورو و ۶ میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال، محکوم شد.

امیدواری دولت به بازگشایی مدارس در مناطق با وضعیت سفید کرونایی: حسن روحانی در مراسم بزرگداشت مقام  معلم با اشاره به اینکه امیدواریم در مناطق سفید به زودی بتوانیم مدارس را باز کنیم، اظهار کرد: سامانه شاد که الان وجود دارد امیدوارم که کارش مورد توجه قرار گیرد و به مسئولان فضای مجازی و مرکز  فتا دستور دادیم که هم امنیت این شبکه تامین و هم نواقص آن برطرف شود. ضمن اینکه باید معلمان هم بگویند که کار این شبکه چطور بوده است.

آیا مناطق سفید کرونا، به معنای عادی بودن شرایط است؟: ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورگفت: برخی از مناطق کشور براساس سیر نزولی شمار مبتلایان به کرونا به مرحله سفید و کم خطربودن رسیدند اما این به معنای عادی بودن شرایط در این مناطق نیست.

کلاس درس ظریف برای پمپئو: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: «پمپئو وانمود می‌کند که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از برجام مستقل است. وی باید قطعنامه را مطالعه کند. برجام بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ است، به همین دلیل است که ۱۰۴ صفحه شده و به همین دلیل است که آن را مطالعه نکرده است.» قطعنامه ۲۲۳۱ برای خنگ‌ها: قطعنامه ۲۲۳۱ بدون برجام وجود نمی داشت. ایالات متحده، قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده و مانع تبعیت دیگران از آن شده است. ایالات متحده هیچ اهلیتی درباره آن ندارد.

روند صعودی کرونا در ۱۵ استان کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳۴۰ نفر رسید. وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۰۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۶۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۱۹ هزار و ۵۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

قیمت‌گذاری خودرو رد شد: رئیس شورای رقابت با رد هرگونه ادعایی مبنی بر توافق این شورا با ستاد تنظیم بازار درباره‌ فرمول نهایی قیمت‌گذاری خودرو گفت که روش آنها برای قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورا پذیرفته شده نیست، چرا که به بهانه بهای تمام شده اقلامی مورد محاسبه قرار می‌گیرد که می‌تواند قیمت خودرو را افزایش دهد، این از نظر ما قابل قبول نبوده و هر قیمت گذاری بدون توافق با شورا غیر قانونی است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار