دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

محققی که روی منشاء کروناویروس کار می‌کرد، به قتل رسید: بینگ لو محقق چینی دانشگاه پیتسبرگ که روی منشاء کروناویروس تحقیق می‌کرد و قرار بود به زودی نتایج تحقیق خود را اعلام کند، به قتل رسید. پلیس معتقد است این پرونده "قتل" است. دپارتمان پزشکی و زیست شناسی سیستمی و محاسباتی دانشگاه پیتسبرگ که "بینگ‌ لو" در آنجا تحقیق می‌کرد، در بیانیه‌ای گفت: تمرکز کار تحقیقاتی بینگ لو روی علوم اساسی "کروناویروس" بود. وی در آستانه یافتن تحقیقات بسیار مهم درباره یافتن مکانیسم‌های سلولی بود که سبب ایجاد "کووید-۱۹" می‌شوند. این دپارتمان اعلام کرده که قصد دارد تلاش‌های این محقق را ادامه دهد.

اثر کرونا بر بازار مسکن چه زمانی مشخص می‌شود؟: مهدی سلطان محمدیط کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است این امکان وجود دارد بتوانیم بخشی از اثرات کرونا و همچنین متغیرهای فصلی در بازار مسکن را از نیمه دوم خردادماه ببینیم. با توجه به سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی، امکان جست‌وجو برای مسکن کاهش پیدا کرده و واسطه‌های ملکی هم در فروردین ماه تعطیل بودند. در اردیبهشت ماه هم بازار چندان رونق نگرفته است، بنابراین می توان گفت میزان تاثیر گذاری ویروس کرونا بر بازار مسکن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما از نیمه دوم خرداد ممکن است بتوانیم بخشی از اثرات شیوع ویروس کووید ۱۹ و همچنین اثرات فصلی را در بازار مسکن ببینیم.

رد مساله کاهش حضور ایران درسوریه از سوی اسرائیل: جروسالم پست نوشت: آموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل می گوید باوجود برخی گزارش ها، ایران در حال ترک سوریه نیست. یادلین که اکنون مدیر موسسه مطالعاتی INSS است، در گفتگو با رسانه ها عنوان داشت: ایرانی ها در حال ترک سوریه نیستند. من این را باور نمی کنم.

بازماندن نماینده تفرش از راه‌یابی به مجلس: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: بعد از بررسی‌های مفصل شورای نگهبان از وزارت آموزش عالی و دستگاه‌های دیگر مشخص شد موسسه‌ای که مدرک تحصیلی نماینده منتخب را صادر کرده، مجوز رسمی از وزارت علوم ندارد و طبعا مدرکی هم که صادر شده قابل اعتبار نیست. نهایتا رأی شورای نگهبان این بود که منتخب تفرش و آشتیان از راه یافتن به مجلس یازدهم بازخواهد ماند، مراتب این موضوع به صورت مکتوب به وزارت کشور ابلاغ خواهد شد و دستگاه‌های دیگر می‌توانند موضوع را از طریق دستگاه‌های قضایی پیگیری کنند که آیا جعلی صورت گرفته یا خیر.

چراع سبز آمریکا برای تبادل زندانیان با ایران: «مایک پومپئو»، وزیر خارجه آمریکا دیروز چهارشنبه مدعی شد: سوئیس به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در ایران از تهران خواسته مرخصی پزشکی «مایکل وایت»، شهروند آمریکایی زندانی‌شده در ایران را تمدید کند. مایکل وایت، عضو پیشین نیروی دریایی آمریکا به ۱۰ سال زندان در ایران محکوم شده است. اظهارات پومپئو پس از آن بیان می‌شود که ایران خواستار بازگردادن سیروس اصغری از آمریکا شد. اصغری که به ویروس کرونا مبتلا شده، از اتهام سرقت اسناد تجاری در ایالات متحده تبرئه شده است.

کابینه الکاظمی از پارلمان رأی اعتماد گرفت: جلسه پارلمان عراق برای دادن رأی اعتماد به کابینه معرفی شده از سوی مصطفی الکاظمی، دیروز -چهارشنبه- برگزار شد و در نهایت نخست‌وزیر مکلف توانست از قانونگذاران عراقی رأی اعتماد بگیرد؛ هرچند وضعیت برخی وزارت‌خانه‌ها بلاتکلیف باقی ماند.

ارزش 17 میلیون تومانی سهام عدالت در بازار بورس: محاسبات نشان می‌دهد ارزش روز سهام عدالت برای یک سهام کامل ۱۷ میلیون تومان و برای دیگرانی که صاحب نیمی از این سهام هستند، هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است.

شمار مبتلایان کرونا در ایران از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۱۶۵۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴۱۸ نفر رسید. وی تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون ۸۱۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۳۱ هزار و ۲۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

هشدار وزارت بهداشت پیرامون وضعیت غیرعادی کرونایی تهران: علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه در تهران امروز ۱۹۲ در بخش عادی و ۸۱ مورد جدید در بخش ویژه بستری شده اند گفت: تهران کمافی السابق یک شهر آلوده است. وی همچنین بیان کرد: میزان افرادی که امروز در مجموع ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان ترخیص شده اند ۳۸۲ مورد بوده و تفاوت چشمگیری ندارد.

میانگین سنی ۶۶.۸ سالی فوتی‌های کرونا در کشور: وزارت بهداشت در جدیدترین آمار ارائه شده اعلام کرد: میانگین سنی فوتی‌های کرونا در کشور، ۶۶.۸ سال و ۸۰ درصد از آن‌ها سن بالای ۶۰ سال داشته اند و میزان کُشندگی جهانی این بیماری ۶.۹ درصد برآورد شده است

اعلام نتایج نهایی تمامی آزمون‌های ۹۹ تا پایان مهر ماه: دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی تمامی آزمون های سال ۹۹ تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: به این ترتیب، نتایج نهایی آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری اوایل مهر و نتیجه کنکور سراسری نیز تا حداکثر تا اواخر مهر ماه اعلام شود. بنابراین دانشگاه‌ها می‌توانند با توجه به شرایط کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، سال تحصیلی را از همان مهر ماه شروع کنند.

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار