دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در تهران: زمین لرزه ای در ساعت 48 دقیقه بامداد روز جمعه به بزرگی 5.1 ریشتر در عمق 7 کیلومتری زمین شهر دماوند را لرزاند که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد. به گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در شهر دماوند و در عرض 35.78 و  52.05 شمالی به وقوع پیوست. مردم در بسیاری از محلات تهران و سایر شهرهای استان پس از وقوع زلزله از خانه های خود خارج شده اند و تردد خودروها در سطح شهر تهران به نحو محسوسی افزایش یافته است. مهدی جمشیدی دانا  با اشاره به زلزله دقایقی پیش در تهران گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از آسیب به شبکه گاز به دلیل زلزله گزارش نشده است.

تصمیم مهم آمریکا برای خارج کردن سامانه ضدموشکی پاتریوت از عربستان: مقام‌های آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفته‌اند واشنگتن قصد دارد سامانه‌های موشکی پاتریوت را از عربستان خارج کند. مقام‌های آمریکایی علاوه بر این گفته‌اند دولت آمریکا کاهش سایر قابلیت‌های نظامی خود در عربستان سعودی را نیز بررسی می‌کند. مقام‌های آمریکایی علاوه بر این گفته‌اند دولت آمریکا کاهش سایر قابلیت‌های نظامی خود در عربستان سعودی را نیز بررسی می‌کند. وال‌استریت‌ژورنال این تصمیم را به منزله پایان تقویت نظامی آمریکا در عربستان سعودی برای مقابله با ایران دانسته است.

روایت نیویورک تایمز از مذاکرات ایران و آمریکا بری تبادل دو زندانی: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: ایران و آمریکا در حال مذاکره برای رسیدن به توافقی هستند که منجر به آزادی یک عضو سابق نیروی دریایی آمریکا در مقابل یک پزشک ایرانی - آمریکایی می شود. در ادامه این مطلب آمده است: مذاکرات فعلی عجیب تلقی می شود چراکه در حالی اتفاق می افتد که تنش ها بین دو کشور افزایش یافته است. ابوالفضل مهرآبادی مقام ارشد ایرانی و معاون مدیر دفتر حفاظت منافع ایران در آمریکا گفت که هدف مذاکرات مبادله مایک وایت 48 ساله که دو سال است در ایران زندانی شده، با یک پزشک ایرانی-امریکایی که نامش فاش نشده است.

توقف تولید پراید در کشور: سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که برابر تعهدات طرف خودروساز، تولید پراید به نیمه دوم سال ۹۹ نخواهد رسید. وی درباره سرانجام خط تولید پراید و پژو که بنا بود در سال ۹۹ متوقف شود، گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت و با تحلیل صحیحی که ما از تصادفات داشتیم، همچنین در جلسات مختلف با معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت و معدن، مدیران سایپا و ایران خودرو و دیگر مسئولان تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شد.

طرح ادعای ضعیف‌تر شدن جهش ویروس کرونا: تیمی از دانشمندان پس از مشاهده جهش جدید در ویروس کرونا ادعا کردند در این تغییرات ویروس ضعیف‌تر می‌شود. محققان دانشگاه ایالتی آریزونا نمونه‌هایی از صد‌ها مبتلای به ویروس کرونا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تغییراتی در ماده ژنتیکی ویروس مشاهده کردند. آن‌ها پس از کشف جهش جدید ادعا کردند که کروناویروس با گذشت زمان ضعیف‌تر می‌شود. به گفته محققان این تغییرات مشابه مواردی است که در اپیدمی سارس در سال ۲۰۰۳ مشاهده شده است و نشان می‌دهد ویروس در حال تضعیف است.

سنا نتوانست ترمز ترامپ در جنگ‌افروزی علیه ایران را بکشد: سنای آمریکا در رای‌گیری پنجشنبه شب نتوانست آرای کافی برای لغو وتوی قطعنامه کاهش اختیارات جنگی توسط ترامپ را به دست آورد. در رای‌گیری پنجشنبه‌شب در سنای آمریکا که برای لغو وتوی دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور انجام می‌شود، ۴۹ سناتور رای موافق و ۴۴ نفر رای مخالف دادند. برای لغو وتوی قطعنامه کاهش اختیارات جنگی که توسط ترامپ صورت گرفته بود، سنا نیاز به دو سوم آرا داشت.

اعلام فرمول قیمت‌گذاری خودروها از هفته آینده: حجت الاسلام والمسلمین درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات سازمان بازرسی در بحث برخورد با برخی تخلفات صنعت خودرو اظهار کرد: همواره نظارت بر موضوع خودرو را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی برنامه‌های نظارتی مدنظر داریم. وی ادامه داد: مقرر شده ظرف چند روز آینده شورای رقابت فرمول خود را بر اساس دستورالعملی که طبق قانون دارند ارائه کند تا بر اساس آن قیمت خودرو برای امسال تعیین شود.

آخرین آمار «کرونا» در کشور: دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۱۶۵۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴۱۸ نفر رسید. وی تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون ۸۱۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۳۱ هزار و ۲۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

درخواست ترامپ برای توافق تسلیحاتی سه‌جانبه با چین و روسیه: کاخ سفید پنجشنبه‌شب در بیانیه‌ای گفت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود با بیان اینکه "پرهیز از رقابت تسلیحاتی پرهزینه ضروری است"، خواستار مشارکت دادن چین در توافق کنترل تسلیحات واشنگتن و مسکو شد.

 

انتهای پیام/1005
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها