دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
سردار اشتری در ساری:
پلیس مازندران پیشتاز در طرح هوشمندسازی پلیس
 فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اثرات هوشمند سازی پلیس در ارتقاء امنیت گفت: مازندران یکی از استان‌های پیشتاز در طرح هوشمند سازی پلیس است.
به گزارش آوای خزر، سردار " حسین اشتری " در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان مازندران با درود به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای عرصه نظم و امنیت و شهدای مدافع سلامت و همچنین روح پرفتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین آرزوی صحت و سلامت برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  و شکرگزاری از توفیق کسب معنویت و عبادت در ماه مبارک رمضان، گفت: اگر تاکنون هربلایی بر کشور ما نازل شده با همین دعا‌ها و مناجات مردم رفع شده است و امیدواریم که به فضل خدا و دعا‌های مردم در شب‌های قدر این ویروس منحوس نیز از کشور ما و از روی کره زمین محو شود.

وی با قدردانی از حضور نماینده، ولی فقیه در استان، خانواده‌های معظم شهدا و همه مسئولان لشکری و کشوری در این مراسم با تسلیت شهادت دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: استان مازندران یکی از استان‌های ویژه، پهناور، برخوردار از مواهب الهی و دارای مردمانی شریف و بزرگوار است که نه تنها سرزمین علویان بلکه مرکز حکومت شیعی است.

فرمانده ناجا با بیان این که دیار علویان از هر حیث باعث افتخار و سربلندی کشور است، خاطر نشان کرد: تمامی سعی و تلاش نیروی انتظامی بر این است تا خدمتی را در شان و منزلت مردم عزیز این استان ارائه دهد.

عالی‌ترین مقام نیروی انتظامی اذعان داشت: استان مازندران علیرغم ارائه خدمات ملی با توجه به حجم حضور مردم از سراسر کشور در این استان از منابع و اعتبارات استانی برخوردار است، ولی این موضوع نتوانسته خللی در ماموریت‌های انتظامی در این استان ایجاد کند.

سردار اشتری، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی هرچند با کمبود منابع روبه روست، ولی این خلاء‌ها با روحیه جهادی کارکنان این نیروی با حداقل امکانات سازمانی پر شده و تلاش ما هم بر این است که با کمک و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی با تقویت این نیرو مشکلات موجود در سال جدید به حداقل برسد.

وی با اشاره به این که علیرغم همه مشکلات پیش آمده در سال گذشته شاهد کاهش جرایم در حوزه‌های مختلف هستیم، گفت: بروز برخی از جرایم نظیر سرقت عواقب برخی موضوعاتی همچون مشکلات اقتصادی و ... نیز می‌شود که در بررسی‌ها باید این عوامل مد نظر قرار گیرند.

فرمانده ناجا در ادامه اظهار داشت: هر وقت سرقتی واقع می‌شود تمامی نگاه‌ها به سمت نیروی انتظامی است وظیفه ما کشف و احقاق حقوق مال باختگان است، ولی تمامی عوامل مربوطه نیز باید مد نظر قرار گیرند.

سردار اشتری، بیان کرد: سال ۹۸ با توجه به موضوعات ایجاد شده سال پر موضوعی بوده است، ولی با حضور مردم، مدیریت جهادی مسئولان، درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و عنایت الهی تمامی این اتفاقات به فرصت تبدیل شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شهادت سردار "حاج قاسم سلیمانی"، اظهار داشت: شهادت ایشان حادثه بزرگی بود و در این حادثه مجاهد بزرگی را از دست دادیم، ولی حضور چند ۱۰ میلیونی مردم در مراسم بدرقه پیکر این شهید رای مجدد به جمهوری اسلامی، بیعت با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دفاع از آرمان‌ها و دستارود‌های انقلاب اسلامی بوده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور، تصریح کرد: به سلامت برگزار شدن این مراسم در جای جای کشور که یکی از وظایف نیروی انتظامی بوده است، قدرت مضاعفی به این نیرو بخشید.

وی با اشاره به درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تمامی مسائل پیش آمده که منجر به خنثی سازی اهداف دشمن در تمامی این موضوعات شده است، گفت: در بحث بیماری کرونا که تمام دنیا درگیر این بیماری شدند، با تمام کنایه‌هایی که معاندان نظام به جمهوری اسلامی ایران نسبت دادند خود همان کشور‌های استکباری با تمامی منابعی که در اختیار داشتند نشان دادند که نتوانستند بر مشکلات پیش آمده فایق آیند و نمادی از خباثت، نژاد پرستی و سلطه گری را به نمایش گذاشتند.

فرمانده نیروی انتظامی به بحث تحریم دارویی کشور توسط دشمنان در این روز‌های سخت که منجر به حوادث ناگواری شد، اشاره و تصریح کرد: با درایت مردم، تمامی این مشکلات مرتفع و کشور از لوازم بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده بی نیاز شد و این مجاهدت‌ها و تلاش‌های جهادی مردم و مسئولان از جمله موضوعاتی است که دشمن در خود ندارد.

سردار اشتری با اشاره به خدمات و ماموریت‌های نیروی انتظامی در زمان شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی، محتکران و آلوده کنندگان فضای مجازی و همچنین ضدعفونی کردن معابر با خودرو‌های یگان ویژه علیرغم تبلیغات سوء دشمن که این یگان را در مقابله با مردم نشان می‌دادند از جمله اقدامات پلیس در آن ایام بوده است.

فرمانده ناجا اظهار داشت: در بحث فاصله گذاری اجتماعی و کنترل ورودی و خروجی استان‌ها نیروی انتظامی با کمک بسیج و سایر نیرو‌های مسلح بدون هیچ گونه تنشی ماموریت خود را به پایان رساند و این نتیجه همکاری مردم و اجرای مقتدرانه قانون از سوی کارکنان نیروی انتظامی بود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان این که نیروی انتظامی در خدمت مردم است و سعی ما بر این است که به پلیس در تراز انقلاب اسلامی نزدیک شویم، گفت: نیروی انتظامی در حال حاضر در نقطه ایده آلی قرار دارد.

وی با اشاره به اثرات هوشمند سازی پلیس در ارتقاء امنیت، اظهار داشت: باید به تناسب زمان پیش رفت و از تکنولوژی‌های روز استفاده کرد که این امر نیازمند تحول در ساختار سازمانی، زیرساخت ها، آموزش نیروی انسانی، تامین تجهیزات و همچنین نیازمند مشارکت‌های مردمی است.

سردار اشتری، خاطرنشان کرد: استان مازندران یکی از استان‌های پیشتاز در طرح هوشمند سازی پلیس و یکی از استان‌هایی است که تمامی طرح‌های هوشمند سازی به صورت پایلوت در آن اجرا شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با قدردانی از سردار "میرفیضی" که فرماندهی لایق، خستگی ناپذیر، توانمند و با تجربه بوده و گام‌های بلندی را در ارتقاء امنیت استان مازندران برداشته است گفت: امانت داری، ولایتمداری، ایمان، باتجربه و داشتن روحیه‌ جهادی از جمله ملاک‌های انتخاب در واگذاری مسئولیت‌های فرماندهی در نیروی انتظامی است.

سردار اشتری با اشاره به تجارب ارزنده سردار "میرزایی" در پلیس مبارزه با مواد مخدر که یکی از اولویت‌های ماموریتی ناجا در عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است وی را به سمت فرمانده انتظامی استان مازندران منصوب کرد.  


انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: