دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ریزش قابل توجه قیمت‌ها در بازار خودرو: قیمت خودروها که از ابتدای هفته جاری و در پی ورود مستقیم رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، از روز گذشته و با اعلام قیمت های جدید خودروها از سوی شورای رقابت و تعیین سود حداکثر ۱۰ درصدی در معاملات بازاری، به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. دیروز هر دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته قیمت بالای ۱۵۰ میلیونی یافته بود به کمتر از ۱۲۵ میلیون تومان رسیده و پژو ۴۰۵ بنزینی قیمتی کمتر از ۱۱۵ میلیون تومان دارد. همچنین در گروه خودروهای خارجی، افت ۱۰۰ میلیونی قیمت مزدا ۳ از بازار به گوش می رسد.

تهران در معرض تهدید دائمی زلزله 7 ریشتری: «رضا کرمی محمدی»، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه گسل مشا شهرستان دماوند همچنان پایتخت را تهدید می کند گفت:‌ این گسل نسبتا بزرگ و قدرتمند است و می تواند مناطق شمالی پایتخت را تهدید کند. وی اظهار داشت: گسل مشا که نسبتا پرقدرت است فشار زیادی روی پوسته زمین ایجاد کرده که هر لحظه امکان آزاد شدن تا ۷ ریشتر را دارد و می‌تواند گسل شمال تهران را نیز تحریک کند. وی افزود: خیلی خوش شانس هستیم که هر چند وقت یکبار زلزله ای در تهران رخ می دهد و این زمین لرزه ها با کمترین تخریب و تلفات تمام می شود.

فاجعه در مجلس: ظریف برای پاسخ‌گویی به بهارستان رفت اما نمایندگان نبودند: علیرضا رحیمی در حساب توییتری خود نوشت: «دیروز، دکتر ‎ظریف در اوج مسئولیت شناسی برای پاسخگویی به ده ‎سئوال ‎نمایندگان؛ در جلسه ‎کمیسیون امنیت ملی حاضر شد، ولی در کمال تعجب هیچکدام از سئوال کنندگان حضور نیافتند. آنطور که از پرس و جو‌ها مشخص شد اسامی این ده نفر سوال کننده به این ترتیب بود: حمیده زرآبادی نماینده قزوین آبیک، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، مسعود گودرزی نماینده ممسنی و رستم، شهاب نادری نماینده  پاوه اورامانات، علی ادیانی نماینده قائم شهر، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده کرمان و راور، زاهدی نماینده کرمان.

آغاز فاز ریزشی بازار بورس: پس از هفته ها امروز بورس روند ریزشی را در پیش گرفته است و این اُفت شاخص به علت اصلاح قیمت‌ها در این بازار است. امروز شاخص کل بورس با اُفت ۲۵ هزار و ۴۸۷ واحدی وارد کانال یک میلیون و ۲۲ هزار واحدی شد. همه شاخص‌های بورس اوراق بهادار با افت همراه است. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افت ۶۷۷۸ واحدی به عدد ۲۷۱ هزار و ۸۶۳ واحد رسید. نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و ملی صنایع مس ایران بیشتر تاثیر را در افت شاخص دارد.

هشدار غیرمسقیم میرسلیم به قالیباف: مصطفی میر سلیم، منتخب تهران در مجلس یازدهم گفت: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد و نخواهد مجلس را سکو قرار دهد، زیرا اصلاً بالاتر از مجلس نداریم و این تفکر اشتباهی است. به نظر می‌رسد این اظهارات میر سلیم، به نوعی خطاب به محمد باقر قالیباف است که به ریاست بهارتسان و نیز انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 نظر دارد.

طرح دو فوریتی مجلسی‌ها در ارتباط با ممنوع شدن مسابقه با ورزشکاران اسرئیلی: محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، از تدوین طرح 2 فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی خبر داد.

روایت بیل گیتس از مشکل غافلگیر کننده در تولید واکسن کرونا: بیل گیتس در گفتگو با وال استریت ژورنال می‌گوید که احساس می‌کند شرایط وحشتناک است. زیرا احساس می‌کند که هشدار‌های وی عمدتاً نادیده گرفته شده اند. وی هشدار می‌دهد، حتی وقتی واکسن تهیه و تصویب شد (که تخمین می‌زند ۱۸ ماه طول بکشد)، موارد دیگری نیز وجود دارد که الزامی است تامین شوند تا واکسن بتواند در اختیار دیگران قرار گیرد. این موارد شامل تهیه کافی ویال شیشه‌ای برای تهیه ۷ تا ۱۴ میلیارد واکسن است

جزئیات زمان تصمیم‌گیری درمورد بازگشایی آستان‌های مقدس و مساجد در لیالی قدر: سعید نمکی وزیر بهداشت با اشاره به پروتکل‌های تدوین شده برای برگزاری مراسم لیالی قدر در مساجد، گفت: جلسه‌ای را با همکاران‌مان گذاشتیم و جمع‌بندی تازه‌ای انجام شد تا بتوانیم در شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های حداکثری بتوانیم بین ساعت ۱۲ شب تا ۲ بامداد مراسم احیای شب‌های با عظمت قدر را با حضور مومنان داشته باشیم وی افزود: در زمینه بازگشایی آستان‌های مقدس مجددا روز چهارشنبه، جلسه‌ای داریم و نتیجه را به استحضار مردم می‌رسانیم و امیدواریم بتوانیم در فضای مناسب‌تر هر چه زودتر در صحن و سرای اهل بیت (ع) و آستان‌های مقدس را بر روی مشتاقان این آستان‌ها باز کنیم.

آخرین آمار کرونا در کشور: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. جهانپور گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۰۷۶۷ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷۳۳ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۸۸۳۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

آغاز ثبت‌نام وام کرونا در سامانه کارا از امروز: بنابر اعلام دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال پیامک به همه متقاضیان و کارفرمایان ظرف مهلت یک هفته به پایان رسیده و از امروز می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و برای دریافت وام کرونا ثبت نام کنند. نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد بوده و مراحل پرداخت آن به کارفرمایان تا یکماه آینده صورت می‌پذیرد. دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است و وثایقی که برای دریافت این تسهیلات توسط بانکها دریافت می شود، متفاوت و با ارائه سفته و معرفی ضامن خواهد بود.

عدم تمایل ترامپ به از سرگیز مذاکرات با چین: سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با یک شبکه خبری گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد از سرگیری مذاکرات با چین را ندارد. «کیلی مک اِنانی» سخنگوی جدید کاخ سفید عصر سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت، مذاکرات به ویژه در بخش تجاری بین آمریکا و چین از سرگرفته نخواهد شد.

 

منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار