دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

جزئیات آغاز فروش فوق‌العاده سایپا از هفته آینده: عباس قاسمی، معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های گروه خودروسازی سایپا، جزئیات فروش فوق‌العاده محصولات این شرکت، از هفته آینده را تشریح کرد. وی تاکید کرد: در اجرای این طرح ابتدا متقاضیان ثبت نام خودرو به وب سایت رسمی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کرده و با درج مشخصات کامل، مراحل پیش ثبت‌نام را انجام داده و پس از این مرحله، متقاضیان یک هفته فرصت دارند تا ۵۰ درصد از مبلغ خودرو موردنظر خود را به حساب سایپا واریز کنند؛ پس از انجام قرعه‌کشی اسامی منتخبین توسط مبادی رسمی اطلاع‌رسانی گروه سایپا اعلام خواهد شد و آن‌ها تا یک هفته فرصت داشته تا ۵۰ درصد باقیمانده مبلغ خودرو را واریز کرده و برای نهایی شدن فرآیند خرید خودرو خود، تکمیل وجه کنند.

دستورالعمل آمریکا برای جلوگیری از دور زدن تحریم ایران: وزارت خارجه آمریکا از صدور دستورالعملی برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های این کشور علیه ایران، سوریه و کره‌شمالی خبر داد. این وزارتخانه مدعی شده که این بیانیه برای کمک به صنعت دریانوردی و فعالان بخش انرژی و فلزات برای مقابله با فعالیت‌های فریبکارانه کشتیرانی صادر شده تا اشخاص و نهادهایی که در این صنایع فعالیت دارند از خطر تحریم‌های آمریکا محفوظ بمانند.

روایت رسانه عربی از توافق پنهان روسیه با آمریکا و اسرائیل علیه ایران: سایت قطری العرب، در گزارشی نوشت: روسیه که پیش از این، در سنگر کنار ایران در سوریه فعالیت داشت و از نظام اسد حمایت می کرد، اخیرا تغییراتی در سیاست‌های خود اعمال کرده و سعی دارد بر تمام مناطق سوریه مسلط شود. از این رو، حضور ایران در این کشور عربی را بار سنگینی برای خود می داند. در همین راستا به نظر می‌رسد توافقاتی پنهان را با آمریکا و اسرائیل علیه ایران در سوریه انجام داده است.

آیا ویروس کرونا از طریق حرف زدن انتقال پیدا می‌کند؟: نتایج یک تحقیق که در هفته‌نامه آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا (PNAS) منتشر شده به نقش بسیار مهم ریز ذره‌های بزاقی در انتقال بیماری کووید ۱۹ اشاره کرده است. بر اساس این تحقیق ریز ذره‌های بزاقی تولید شده توسط گفتار می‌توانند در یک فضای بسته به مدت بیش از ده دقیقه در هوا معلق بمانند. بر اساس نتایج این تحقیق: «یافته بدست آمده در این مشاهده مستقیم نشان می‌دهد که سخن گفتن به شکل عادی ریز قطراتی را تولید و در محیط پراکنده می‌کند که می توانند ده‌ها دقیقه و حتی بیشتر به حالت معلق در هوا باقی بمانند؛ این ذرات در یک محیط بسته و محدود قابلیت بالایی برای انتقال بیماری دارند.»

تکذیب مجاز شدن فروش وکالتی سهام عدالت: حسین فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: اخبار منتشر شده درخصوص مجاز شدن فروش وکالتی این سهام صحت ندارد. وی افزود: همچنان خرید و فروش وکالتی سهام عدالت و تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی ممنوع است.

درخواست محمد بن سلمان از نخست‌وزیر جدبد عراق برای میانجیگری با ایران: رسانه انگلیسی «میدل ایست آی» دیروز (پنجشنبه) فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی درخواستی را به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر جدید عراق برای از سرگیری میانجیگری با ایران ارسال کرده است. این رسانه در گزارشی که «المعلومه» منتشر کرد، نوشت: نخستین تماسی که الکاظمی پس نخست وزیری دریافت کرد از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بود که از وی خواسته بود میانجیگری با ایران را از سر بگیرد.

قیمت نفت روند صعودی به خود گرفت: قیمت نفت در معاملات دیروز -پنجشنبه- تحت تاثیر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا بالا رفت اما رشد قیمتها به دلیل دورنمای تیره اقتصاد شماره یک جهان و نگرانی‎ها نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا محدود شد. بهای معاملات آتی نفت برنت با شش سنت (معادل ۰.۲ درصد) افزایش به ۲۹ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت نیز با ۱۸ سنت (معادل ۰.۷ درصد) افزایش به ۲۵ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید.

آخرین آمار کرونا در کشور: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.  جهانپور افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

ناپدید شدن مجدد رهبر کره شمالی: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دوباره به دلایل نامعلومی مدت ۱۲ روز است که در ملاء عام ظاهر نشده و هیچ بیانیه‌ای را ایراد نکرده است. رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی آمریکا ، اظهار داشت: او ممکن است نوارها را در کارخانه‌ها ببرد؛ اما ما نمی توانیم اطمینان داشته باشیم که اینها عکسهای واقعی باشند.

تاکید چین بر عدم حق آمریکا برای اتکا به قطعنامه ۲۲۳۱: نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد، آمریکا را ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره توافق هسته‌ای ایران دانست و گفت این کشور حقی برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران یا فعال کردن مکانیسم ماشه ندارد.

 

انتهای پیام/1005
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها