دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

جسد سفیر چین در اسرائیل در خانه اش پیدا شد: رسانه‌های اسرائیلی از پیدا شدن جسد سفیر چین در تل آویو در آپارتمان وی در هرتزلیا خبر دادند. دو وی در ماه فوریه سال جاری میلادی بعنوان سفیر چین در اسرائیل منصوب شده بود. هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی درباره این خبر منتشر نشده است. روزنامه اسرائیلی جروزالم‌‌پست در گزارشی اعلام کرد که صبح دیروز (یکشنبه) جسد «دو وی» سفیر ۵۸ ساله چین در اراضی اشغالی در خانه وی در «هرتزلیا» پیدا شد. طبق این گزارش، یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی هم‌اکنون ضمن تأیید خبر درگذشت سفیر چین اعلام کرد که نیروهای پلیس در حال حاضر در خانه دو وی مستقر شده و در حال بررسی علت این حادثه هستند.

حضور ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان بعد از بازگشایی مدارس: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید اطمینان پیدا می‌کردیم همه دانش آموزان به آموزش دسترسی پیدا کرده‌اند بنابراین از دیروز مدارس بازگشایی شد گفت: خبری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی این آمار بیشتر بود.

تاکید ایران بر نشان دادن واکنش قاطع در برابر مزاحمت آمریکا برای تانکر‌های ایرانی: در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تهدید مقامات دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکر‌های حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه‌ای به آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تحرکات آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با نیت مداخله و ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا هشدار داد. ظریف ضمن یادآوری مسئولیت دولت آمریکا در برابر پیامد‌های هر گونه اقدام غیرقانونی، بر حق ایران برای اتخاذ تدابیر مناسب و ضروری در مقابله با این تهدیدات تاکید کرده است.

روایت علی مطهری از سه دلیل رد صلاحیتش: علی مطهری در یادداشتی به درخواست روزنامه کیهان مبنی بر بیان علل رد صلاحیت خود، پاسخ داد و نوشت: اگر به آن حقوقدان شورای نگهبان می‌گفتم «درست می‌فرمایید، من اشتباه کردم» قطعاً صلاحیت من تأیید می‌شد، ولی من پا روی اصول نگذاشتم و نخواستم این رویه غلط یعنی رد صلاحیت به خاطر اظهارنظر ادامه پیدا کند و این بلا به سر دیگران نیز بیاید.

شروع مسابقات ورزشی در کشور به چه زمانی موکول شد: ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش به صورت رسمی اعلام کرد که تمرینات تیم‌های ورزشی از اول خرداد و برگزاری مسابقات از ۲۲ خرداد مجاز است. در چهاردهمین اطلاعیه ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش آمده است: پیرو مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تمرینات تیم‌های ورزشی با تماس بدنی کم از اول خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تشخیص و نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز است.

رد راهکار ضدعفونی کردن محیط برای مقابله با کرونا: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، ضدعفونی کردن محیط نه تنها تاثیری در نابودی ویروس کرونا ندارد بلکه برای سلامتی افراد نیز زیان‌بار است. شبکه سی‌ان‌ان روز یکشنبه در خبری به نقل از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: ضدعفونی کردن محیط بویژه در فضاهای سربسته برای از بین بردن ویروس کرونا می‌تواند به جای آنکه خوب باشد، تاثیر منفی داشته باشد. سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین توصیه خود هشدار داده حتی اسپری زدن افراد برای ضدعفونی کردن یک کار نادرستی است.

پیشنهادات جدید حداد: از این پس به ویدیوکنفرانس بگویید «دورسخنی»!: غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور بر کاربرد معادل فارسی لغات بیگانه در حوزه سلامت تأکید کرد. در این نامه حداد عادل، واژه «دورسخنی»را به عنوان معادل فارسی ویدیو کنفرانس پیشنهاد می‌کند.

حذف بند «عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی» از طرح مجلس: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در آخرین بررسی کمیسیون در طرح مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل ماده مربوط به عدم رویارویی با ورزشکاران این رژیم حذف شد. سید حسین نقوی حسینی اظهار داشت: روز شنیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای به بررسی جزییات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی پرداخت و مواد ۱۵ گانه آن را تصویب کرد.

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره سقوط هواپیمای تهران-یاسوج: گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درخصوص سانحه سقوط هواپیمای‌ای تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران-یاسوج نشان می‌دهد زنجیره‌ای از تخلفات در شرکت هواپیمایی آسمان، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها باعث این حادثه شده است.

آخرین وضعیت کرونا در کشور: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. جهانپور افزود : از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری و ۱۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

 

انتهای پیام/1005
منبع: انتخاب
برچسب ها: صبحانه خبری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: