دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

روایت فارس از مقصد بعدی لاریجانی پس از ۱۲ سال ریاست مجلس: خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت: پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی از این است که برخی محافل نزدیک به علی لاریجانی قصد دارند وی را به عنوان گزینه برای دبیری شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند. حال باید دید لاریجانی ریاست کدامیک از نهاد‌ها را برعهده خواهد گرفت و پس از ریاست دوازده ساله‌اش بر مسند آن تکیه می‌زند.

علت مرگ سفیر چین در اسرائیل مشخص شد: وزارت خارجه چین اعلام کرده بود که شواهد اولیه حاکی از آن است که دو وی به صورت غیرمنتظره و به دلایل جسمانی فوت کرده است و جزئیات نیازمند تایید است. چین بازرسانی را برای تحقیق درباره مرگ سفیر خود در سرزمین‌های اشغالی اعزام خواهد کرد. پکن اعلام کرد که وی روز یکشنبه در حالی که جان سپرده بود در منزلش در تل‌آویو پیدا شد و ظاهرا به دلایل طبیعی فوت کرده است.

کشف آنتی بادی کرونا توسط پژوهشگران چینی: یک گروه از پژوهشگران چینی اعلام کردند یک نوع آنتی بادی مونوکلونال انسانی مانع آلایندگی ویروس کووید-۱۹ کشف کرده اند که احتمالا می تواند برای توسعه دارو و واکسن بیماری کووید- ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد. این گزارش می افزاید در این میان، دو نوع آنتی بادی «۳۸B» و «۴H» می تواند جلوی پیوند حوزه اتصال گیرنده پروتئین اسپایک ویروس کووید-۱۹ به آنزیم مبدل آنژیوتانسین (۲ACE) گیرنده را بگیرد.

آمادگی ایران برای مذاکره با ریاض با میانجی و بدون میانجی: عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: در خصوص درخواست بن‌سلمان از الکاظمی برای میانجی‌گری بین تهران و ریاض، مشخصاً چیزی دریافت نکردیم ولی آنچه شنیدیم خبرهای رسانه‌ای بود که ایشان خواستار شده بود که قدری فضا بهتر شود. ایران چه با میانجی و چه بی‌میانجی آماده گفت‌وگو و رفع سوءتفاهمات با عربستان سعودی است. منطقه نیازمند است به این سمت برود و اگر به این سمت بروند و تصمیم بگیرند آغوش ایران باز است.

محمود صادقی به ۲۱ ماه حبس محکوم شد: نماینده تهران از صدور حکم ۱۰ میلیون جزای نقدی و ۲۱ ماه حبس در دادگاه تجدید نظر استان تهران خبر داد. محمود صادقی در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «‏شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظراستان تهران تجدیدنظر خواهی اینجانب از رأی دادگاه شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت را رد کرد و رأی دادگاه بدوی مبنی بر ۱۰ میلیون جزای نقدی و ۲۱ ماه حبس را عینا تأیید کرد. ‏دادگاه قبلا وقت احتیاطی برای ۲۸ تیر تعیین کرده بود اما امروز به صورت غیرمنتظره مبادرت به صدور رأی کرد.»

تداوم صعود نفت در کانال ۳۰ دلار: کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ و نشانه هایی از ترمیم تدریجی تقاضا برای انرژی به دلیل کاهش محدودیت های اجتماعی در برخی کشورها موجب شد تا قیمت نفت روز دوشنبه بیش از یک دلار گران شود و به بالاترین رقم بیش از یک ماه اخیر برسد. قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۳۴ سنت معادل ۴.۱ درصد رشد به ۳۳ دلار و ۸۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک دلار و ۴۰ سنت معادل ۴.۸ درصد رشد به ۳۰ دلار و ۸۳ سنت رسید.

اجرای قطعی طرح ترافیک بعد از عید فطر: سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ضمن توضیح درباره چرایی عدم اجرای طرح‌های ترافیکی که قرار بود از امروز مجددا برقرار شود، گفت: به دنبال آخرین تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده، اجرای طرح‌های ترافیکی از روز بعد از عید فطر قطعی شد.

سرکرده بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی دستگیر شد: بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی به سرکردگی فردی با نام مستعار "الکس"، که به مدت ٣ سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشورهای مختلف، دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند منهدم شد.

پایان تولید پراید ۱۳۱ و آمادگی سایپا برای پیش‌فروش «شاهین»: پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ نیز از مدار تولید خارج شده، اما خطوط دیگری برای تولید خودرو‌های جدید آماده شده است. وی گفت: پیش‌فروش خودروی شاهین پس از عید فطر آغاز می‌شود و ظرفیت خط تولید تیبا و ساینا نیز افزایش یافته است.

دفاع رئیس پیشین صدا و سیما از عادل فردوسی پور: عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صدا و سیما در گفتگویی در برنامه باغ رمضان گفت: عادل همیشه سعی کرد روحیه دانشگاهی، علمی و حرفه‌ای خودش را حفظ کند. من در آن ده سالی که با ایشان کار کردم، کارش را موفق می‌دانم،‌ اما اینکه چه اتفاقی افتاد که نشد ایشان بعدا کارش را در شبکه سه ادامه دهد، باید از عزیزانی که تصمیم‌گیری کردند پرسیده شود.

آخرین وضعیت کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. جهانپور افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و یک هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

 
منبع: انتخاب
برچسب ها: صبحانه خبری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها